jasper3744 Posted 29 oktober 2023 Report Share Posted 29 oktober 2023 Hallo allen, Ik ben nieuw hier op het forum. Heb wel eens rondgekeken, maar tot op heden had ik geen significant verhaal om iets toe te voegen.... MAAR , Ik ben via een familielid aan twee BeoLab 8000 speakers met een MCMXCI BeoSound Ouverture 2632 Player geraakt. Eén van de speakers werkt, maar de tweede geeft wel leven enkel geen geluid. Nu heb ik mijzelf ingelezen en ben er dus achter gekomen dat de insulation foam waarschijnlijk het probleem is (?) Ik heb de gehele speaker uit elkaar gehaald (tweede volgt uiteraard ook! ) en ga aan de slag met isopropyl-alcohol - ipa - 99,9%’. Hopelijk werkt hij/zij hierna weer... Nu komt de vraag in twee delen; 1- Heeft er iemand een idee waar ik de insulation foam kan bestellen? Heb wel wat op e-bay gevonden, maar hier kost 'schuim' €50 per speaker! 2- Ik wil de BeoSound eigenlijk laten vervallen en een soort van module (Wifi/Bluetooth) toevoegen..., is dit Úberhaubt mogelijk?, zodat ik met spotify kan streamen... Bedankt voor de evt. antwoorden alvast... Groet, Jasper Noord-Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 oktober 2023 Report Share Posted 29 oktober 2023 Met het hele Beo gebeuren kan ik je niet helpen, ik weet wel van het bestaan van actieve Beo modules van HifiBerry: https://www.hifiberry.com/shop/boards/beocreate-4-channel-amplifier/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 oktober 2023 Report Share Posted 29 oktober 2023 Welkom, Ik heb net even dit filmpje snel door gekeken maar zie eigenlijk niet dat vergaan foam kan veroorzaken dat de speaker geen geluid meer geeft. https://kosetrading.com/product/bang-olufsen-bo-beolab-8000-damping-material-insulation/ Heb je links en rechts als eens anders om aangesloten zo dat je zeker weet dat het de speaker is die kapot is of de uitgang van de unit die het aanstuurt? Het zijn namelijk actieve speakers en ik acht het goed mogelijk dat een van de icepower modules zijn overleden. het lijkt me zaak om dat eerst even uit te zoeken voor dat je het foam gaat vervangen. Natuurlijk wil je de foam vervangen als je weet dat de rest goed is maar als daar een probleem zit dan kon het wel eens zonde zijn van de €45,- voor een set foam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper3744 Posted 29 oktober 2023 Author Report Share Posted 29 oktober 2023 Hi, Ik heb beide speakers individueel op dezelfde poort aangesloten ( Wil zeggen; heb de kabel in de Beosound laten zitten en heb de speaker verwisseld! ) De ene speaker gaf geluid en de ander niet... Het lampje ging overigens wel branden bij beide!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 oktober 2023 Report Share Posted 29 oktober 2023 Dan zal je ook even moeten kijken wat de verschillen zijn tussen beide units. Het spul schoonmaken en ontdoen van de oude foam zal een goed begin zijn. Vervolgens kan je de goede met de niet goede vergelijken. Zo kan je beginnen met het meten van de spanningen uit de voeding naar de versterker module en kijken of er en spanning ontbreekt bij de gene die niets meer doet. In het filmpje geven ze aan dat de versterker module kan overlijden. Hopelijk helpt schoonmaken maar mogelijk is het daar al te laat voor en kan je kijken of er op componenten vervangen de amp gerepareerd kan worden maar ook grote kans dat de gehele amp module vervangen moet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts