Jump to content

Wie streamed muziek en / of speelt audio CD's op een Xbox S (Toslink stereo uit?) naar zijn dedicated hifi stereo amp

Vintage_Hooked
 Share

Recommended Posts

Wie streamed en / of speelt audio CD's op een Xbox S (niet te verwarren met de meer recentere Xbox Series S) - Toslink stereo uit? - naar zijn dedicated hifi stereo amp? En met wat voormedia player App en Dac'je. En zo ja, klinkt het goed?  

Note: Ik doe dat uiteraard al per HDMI naar direct mijn TV. Maar ik bedoel naar een gewone analoge stereo hifi / high end nieuw of vintage versterker set up!

Toslink is in het algemeen niet de eerste keuze wanneer het om geluidskwaliteit gaat. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. De EC Designs doen dat juist weer erg mooi. Dus het kán wel. Het probleem zit vaak in de goedkope omzettertjes. Daarom beter niet omzetten, maar met coax verbinden. Wanneer die aansluiting er op zit natuurlijk.

Ik gebruik de optische uitgang van de LG OLED, en die gaat naar een klein simpel DAC-je, en die heeft dan de connectie met de voorversterker.

Ik wil nog wel eens casten met YouTube en oude opnames.

Goedkoop: is ook bij Bol te krijgen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/merchannice-m-a1-digitaal-naar-analoog-audioconverter-dac-toslink-optisch-naar-minijack-tulp-192khz-sample-rate-coaxiaal-spdif/9300000019277629/?bltgh=ubLTNHFf0GO6iFqv2-5AZw.2_52.57.ProductImage

Gezien het feit dat de maximale output naar mijn idee 24 bit/ 48 kHz is, kan die dat makkelijk aan.

Als er een TV uitzending is waar de audio dan wat ondersteuning kan gebruiken, gaat de voorversterker aan en de keuze naar de andere ingang.

Dat bevalt erg goed.

Edited by HansP