Ger Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 (edited) Het is weer zo ver, de nationale Pick-up dagen bij Ketelaar Hifi / JK Acoustics in het 't Harde gaan vandaag weer van start! 2 dagen vol met mede vinyl liefhebbers en gezelligheid en je platenspeler voor slechts 10 euro laten afregelen. Zelf heb ik geen platenspeler meer, maar vind het altijd gezellig om met mensen met dezelfde audio interesse een bakkie te doen en mij staan te verlekkeren over al het moois wat er bij JK Acoustics te verkrijgen is. Gewoon van Nederlandse bodem een no-nonsens audio merk! Zoals een goede verkoper zou zeggen "ik heb het zelf ook" (heb ik ook, maar ben zeker geen verkoper!) Ps: ik heb mij (en mijn set) als nieuw lid hier nog niet netjes voorgesteld, maar dat zal ik binnenkort eens doen! Maar ik wilde jullie dit niet onthouden Edited 3 november 2023 by Ger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Een zeer goed adres. Mijn Kuzma komt daar vandaan. Het enige apparaat dat ik nieuw gekocht heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ger Posted 3 november 2023 Author Report Share Posted 3 november 2023 Ik had daar ook een Kuzma Stabi S gekocht met en pracht van een Van Den Hul "The Frog" element er in. Wat een mooie apparaten maken de mensen van Kuzma! Maar door tijd gebrek, onrust en het wel bekende upgrade virus heb ik dit verkocht en ben ik voor de Ultimate 3 (Pre en DAC) gegaan en dat in combinatie met een Melco streamer maakt mij een gelukkig mens. Al moet ik wel bekennen dat de steamer het niet wint van mijn JK Reference CD-Transport, wat een bizar goed loopwerk is dat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Hier ook een Frog (die goed bevalt). Leuk om je ervaringen te lezen. Velen vinden een originele bron (cd-speler, draaitafel) beter klinken dan een streamer. Eigenlijk wel logisch. De top-line van Ketelaar klinkt als een klok. Ik heb daar iets over op hun site geschreven. Vergeleken met wereldberoemde merken zijn hun spullen goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Ik heb geen goede ervaring met van den Hul. Ik zou dat merk niet gauw meer kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ger Posted 3 november 2023 Author Report Share Posted 3 november 2023 11 minutes ago, Tubejack said: Ik heb geen goede ervaring met van den Hul. Ik zou dat merk niet gauw meer kopen. Ow dat is minder..... met een element of een van de kabels? Zelf ben ik erg gecharmeerd van de top lijn luidsprekerkabel die ze hebben en dan met name de 3T The Air of hoger, denk ook dat dat een van mijn volgende upgrades gaat worden zodra ik het stroom issue hier opgelost heb Er zijn natuurlijk meer dan genoeg mooie elementen te krijgen, ik ben gevoelig voor als iets lokaal gemaakt wordt en Vaassen is hier, net als 't Harde, om de hoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 1 minute ago, Ger said: Ow dat is minder..... met een element of een van de kabels? Na 2x een mislukte retip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ger Posted 3 november 2023 Author Report Share Posted 3 november 2023 1 minute ago, Tubejack said: Na 2x een mislukte retip. Dan snap ik het volkomen..... zonde van een bedrijf met toch wel een goede naam, vooral op het gebied van elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Ik heb ook eens een Koestu laten herstellen (cantilever en naald) door Jan Allaerts en dat was perfect gedaan. Hij opende het element en het was precies een stof-kamer. Maar het bleek dat het een speciaal gelimiteerd model te zijn en Jan vond het element, na herstelling, bijna zo goed als zijn top element. Verder woont Jan Allaerts zon 25km van mijn deur wat wel praktisch is. Sympathieke man trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ger Posted 3 november 2023 Author Report Share Posted 3 november 2023 14 minutes ago, Bebatoli said: Verder woont Jan Allaerts zon 25km van mijn deur wat wel praktisch is Ik vind dat toch echt wel een voordeel, je komt in contact met de maker/bedenker. Soort van vertrouwd gevoel. Heb hier meerdere keren (eergister nog ivm het stroom issue) zowel vader als zoon Ketelaar over de vloer gehad omdat ik aangaf dat er iets niet klopte in mijn set. Dat noem ik nog eens service Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Ik ga eens even de website kijken - welkom Ger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ger Posted 3 november 2023 Author Report Share Posted 3 november 2023 (edited) 3 minutes ago, carl said: Ik ga eens even de website kijken - welkom Ger. Helaas ga je daar niet zo veel over de event terug vinden, facebook heb je meer kans. Maar wel de mooie apparatuur welke JK Acoustics maakt (ik zou dan naar de site van jk acoustics gaan en niet naar die van Ketelaar Hifi) En dank je wel, ik was al een tijdje aan het rond neuzen op dit forum Edited 3 november 2023 by Ger Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Hoi Ger, Leuk dat je je hebt aangemeld hier. Het is nu aal weer een aantal jaar geleden maar was eigenlijk elk jaar wel even wezen kijken in t'harde. Heb daar ook mijn Benz Glider element toen dar vd Hul laten retippen en is toen ook qua ophanging gelijk afgesteld op mijn Arm. Geweldig evenement elk jaar maar nu vd Hull niet zelf meer elementen staat op te knappen laat ik het event aan me voorbij gaan. Ik was altijd top om te zien hoe hij een element aanpakte en heb daar ook veel van geleerd. Het element wat ik overigens heb laten opknappen was ooit door Jan Allaerts om zeep geholpen door gebruik te maken van een bus om de cantilever. Ik zou daar echt nooit mee een element heen sturen voor een retip tenzij het een Jan Allaerts element is. Ik twijfel nog of ik morgen toch niet nog even langs rij, het is tenslotte in de buurt hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Ik krijg morgen Cock en Cor op bezoek - mijn eigen feestje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 15 minutes ago, carl said: Ik krijg morgen Cock en Cor op bezoek - mijn eigen feestje. Ik zou het ontzettend waarderen als we van Cor een verslagje te lezen krijgen. Daar ben ik heel benieuwd naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ger Posted 3 november 2023 Author Report Share Posted 3 november 2023 4 hours ago, kappa7 said: Ik twijfel nog of ik morgen toch niet nog even langs rij, het is tenslotte in de buurt hier. Ik ben er vanavond even heen gereden. Mijn test/leen accupack (welke ik ga overnemen als het wat toevoegt aan mijn set en dus ook mijn stroom issue verhelpt) had een trafo welke met mijn netstroom bromde als de ziekte. JK heeft er een prachtige R-core trafo in gezet en die was klaar om opgehaald te worden. Het was weer gezellig met een paar leuke oldtimer draaitafels en goede muziek! Ook nog even het verschil gehoord wat een mat van kurk en natuurrubber voor verschil kan brengen bij sommige draaitafels. Lang verhaal kort, gezellige avond en mijn accupack is muisstil met deze trafo. Ergens deze week tijd in plannen om er goed voor te gaan zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 november 2023 Report Share Posted 3 november 2023 Dat is dan toch weer leuk. Nu hopen dat de transformator bij jou thuis nu stil is. Ik heb helaas andere verplichtingen morgen dus gaat helaas niet lukken. Misschien volgend jaar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 november 2023 Members Report Share Posted 4 november 2023 On 3-11-2023 at 10:15, Tubejack said: Na 2x een mislukte retip. Dan vraag ik me af welke wegen je hebt bewandeld... Dergelijke acties lopen al sinds... 2014 (??) via mij, en ik kan ze me niet herinneren. Als een reparatie niet bevalt, gaat hij terug, net zo lang totdat hij wel goed is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 (edited) 4 hours ago, Arden said: Dan vraag ik me af welke wegen je hebt bewandeld... Dergelijke acties lopen al sinds... 2014 (??) via mij, en ik kan ze me niet herinneren. Als een reparatie niet bevalt, gaat hij terug, net zo lang totdat hij wel goed is... Even in mijn oudste back-up gekeken van +/- juni 2014. Via Bob Jansen, dus zo'n 9 jaar terug. Het was m.i. MC-10 special van voormalig lid KT-88. Naald zat scheef, slecht gelijmd, lijm resten. Sindsdien geen van den Hul meer. Als het goed is, heb ik nog ergens nog een foto in het archief. Helaas in juli 2014 een nieuwe netwerk schijf. Ik zoek nog even in een ouder archief. Het is heel aannemelijk dat het voor jouw tijd als distributeur was Edited 4 november 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 On 3-11-2023 at 20:27, carl said: Ik krijg morgen Cock en Cor op bezoek - mijn eigen feestje. ga je hier in je eigen topic nog over uitweiden Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 Het is eigenlijk niet mijn taak Duclaasie. Maar op verzoek dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 3 hours ago, carl said: Het is eigenlijk niet mijn taak Duclaasie. Maar op verzoek dan maar. Daar heb je groot gelijk in Carl. Ik reken echt op @Ove Rickland. Dat is sowieso een heel ervaren luisteraar en hij kan ook nog rekenen op de bevindingen van Cock. Een klein verslagje is toch niet te veel gevraagd. (wel in het juiste topic natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 november 2023 Members Report Share Posted 6 november 2023 On 4-11-2023 at 15:51, Tubejack said: Even in mijn oudste back-up gekeken van +/- juni 2014. Via Bob Jansen, dus zo'n 9 jaar terug. Het was m.i. MC-10 special van voormalig lid KT-88. Naald zat scheef, slecht gelijmd, lijm resten. Sindsdien geen van den Hul meer. Als het goed is, heb ik nog ergens nog een foto in het archief. Helaas in juli 2014 een nieuwe netwerk schijf. Ik zoek nog even in een ouder archief. Het is heel aannemelijk dat het voor jouw tijd als distributeur was Duidelijk! Alleen... Bob bracht ze nooit naar van den Hul, maar had een zeer close contact met een Belgische heer die dat soort klusjes voor hem deed. Maakt verder ook niet uit, gedane zaken nemen geen keer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 6 november 2023 Report Share Posted 6 november 2023 23 minutes ago, Arden said: Duidelijk! Alleen... Bob bracht ze nooit naar van den Hul, maar had een zeer close contact met een Belgische heer die dat soort klusjes voor hem deed. Maakt verder ook niet uit, gedane zaken nemen geen keer... In de krant lees ik ook soms: "Marokaan gevat bij diefstal" of : " Indiër heeft hulpeloze vrouw overvallen". Je had even goed kunnen schrijven: "Nederlandse vertegenwoordiger stuur klant door naar onbetrouwbare hersteller". Polariseren is van deze tijd, spijtig genoeg ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2023 Report Share Posted 6 november 2023 Ik geloof niet dat Marco iets tegen Belgen heeft Gydo. Kennelijk wil hij de naam van Jan Allaerts niet noemen. Vond ik trouwens altijd hele mooie elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts