Edje2 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Interessante beschrijving en demo. Ik vraag me af in welke prijsklasse de Sonore platenspeler en dac zitten. Er is geen prijslijst beschikbaar naar mijn weten. De Esoteric is een heel dure jongen, die zou toch op het hoogste nivo moeten spelen. En de besproken KEF speakers: Welk type hebben we het hier over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 De Sonore Barcanova draaitafel staat op de Sonore site met een vanaf prijs van 27.000,- en de luidsprekers zijn door Cock gemodificeerde LS-50 speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 En als je de "gewone" Kef LS50 Meta toevallig ooit gehoord hebt, vergeet die luisterervaring, deze spelen in een andere (lees allerhoogste) divisie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 16 minutes ago, Duclaasie said: De Sonore Barcanova draaitafel staat op de Sonore site met een vanaf prijs van 27.000,- en de luidsprekers zijn door Cock gemodificeerde LS-50 speakers. Heb je een linkje Klaas, kan het echt niet vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 12 minutes ago, Ruud said: En als je de "gewone" Kef LS50 Meta toevallig ooit gehoord hebt, vergeet die luisterervaring, deze spelen in een andere (lees allerhoogste) divisie. Die heb ik wel eens gehoord inderdaad. Ben wel erg benieuwd nu naar de Sonore oplossing. Heb ooit eens een luistersessie gehad vele jaren geleden met de heel grote Sonore luidsprekers. Dit is natuurlijk weer een heel ander systeem. Toen ook geen platenspeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 36 minutes ago, Edje2 said: Heb je een linkje Klaas, kan het echt niet vinden. Sonore Barcanova website. uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Ik keek op de websit van Sonore zelf, daar is niks te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 10 hours ago, Hans van Liempd said: Ook met een goede ADC kun je een digitaal signaal maken. Maar om een of andere reden mag dat niet. Terwijl bijna al het vinyl digitaal als bron hebben. Wanneer je een simpele signaalweg zou willen zijn er zo veel beperkingen dat dat ook beperkt gaat klinken. Klasse D versterkers b.v. zijn dan ook uit den boze. En kleine luidsprekers ook, die werken nou eenmaal niet met weinig vermogen. En al helemaal niet fatsoenlijk op buizen. Waarom mag en ADC niet? Mijn huidige en voorgaan meridians doen niet anders, mijn draaitafel signaal wordt omgezet naar een digitaal signaal op 24/96 en dan mis je niets meer en als ik het niet zeg zou niemand het opvallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 11 hours ago, Hans van Liempd said: Ook met een goede ADC kun je een digitaal signaal maken. Maar om een of andere reden mag dat niet. Terwijl bijna al het vinyl digitaal als bron hebben. Wanneer je een simpele signaalweg zou willen zijn er zo veel beperkingen dat dat ook beperkt gaat klinken. Klasse D versterkers b.v. zijn dan ook uit den boze. En kleine luidsprekers ook, die werken nou eenmaal niet met weinig vermogen. En al helemaal niet fatsoenlijk op buizen. Een goede ADC werkt zeker prima voor het digitaliseren van een analoge bron. De logica van een Mola Mola dac voor deze speaker ontgaat me echt volledig. Je gaat het digitale signaal dan eerst analoog maken door middel van een van de beste DACs die je nu kunt kopen. Vervolgens wordt dat weer gedigitaliseerd en weergegeven met een kwalitatief mindere DAC. Dat wil dus niet zeggen dat de dac in de Kii slecht is, het zal niet het zelfde niveau hebben als een Mola Mola. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Vandaag nog even geïnformeerd naar een Chord Quetest. Art’s excellence vond het een erg goede DAC maar dan wel met een goede voeding. Toch suggereerde hij nog even te kijken naar een Auralic Altair 1.1 Kon ik ook aansluiten op mijn Quad. Eerst maar eens nieuwe LS. Het is me trouwens niet duidelijk welke DAC Cock nu eigenlijk heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 10 minutes ago, kappa7 said: Een goede ADC werkt zeker prima voor het digitaliseren van een analoge bron. De logica van een Mola Mola dac voor deze speaker ontgaat me echt volledig. Je gaat het digitale signaal dan eerst analoog maken door middel van een van de beste DACs die je nu kunt kopen. Vervolgens wordt dat weer gedigitaliseerd en weergegeven met een kwalitatief mindere DAC. Dat wil dus niet zeggen dat de dac in de Kii slecht is, het zal niet het zelfde niveau hebben als een Mola Mola. Dat had ik zo inderdaad nog niet bekeken. Of heeft die Tambaqui ook een digitale uitgang ? Paul speelt kennelijk analoog via de Kii 3 luidsprekers. Dus daar zal ook een ADC nodig zijn. Hoe dat precies in elkaar steekt, daar is de review niet duidelijk over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Tis in elk geval een bijzondere opzet die ik nog niet helemaal logies vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 11 minutes ago, carl said: Het is me trouwens niet duidelijk welke DAC Cock nu eigenlijk heeft. Zijn eigen Sonore dac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Just now, Ruud said: Zijn eigen Sonore dac Dat begreep ik, maar ik heb geen idee hoe dat ding in elkaar steekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Dat ding speelt elke andere DAC weg jonguh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 11 minutes ago, Roots said: Dat ding speelt elke andere DAC weg jonguh! Dat zou heel goed kunnen, maar dan is het nog interessanter om te weten hoe hij in elkaar steekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 (edited) 26 minutes ago, Roots said: Dat ding speelt elke andere DAC weg jonguh! De Mola Mola dac staat eenzaam in de top https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/mola-mola-tambaqui-dac-and-streamer-review.10770/ Edited 29 november 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Later zijn er al weer een paar DAC's overheen gegaan. Maar dat zegt niks. Die grafiek zegt alleen iets over de meeteigenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 16 minutes ago, Tubejack said: De Mola Mola dac staat eenzaam in de top https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/mola-mola-tambaqui-dac-and-streamer-review.10770/ Ja hallo zeg. Dat ding kost een godsvermogen. Het moet voor mij een hobby blijven. Geen wedstrijd van "Wie heeft de langste?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 40 minutes ago, Roots said: Dat ding speelt elke andere DAC weg jonguh! Waarom wordt die man hier vereerd als een godheid? Al die geheimzinnigheid om zijn persoon bezorgd mij een afkeer. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Er zijn altijd aanhangers als....Sorry ik ga het niet afmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Doet Cock dan niet gewoon? Hij is zo gewoon als wat. Hij test en vergelijkt en heeft plezier in de hobby. Hebben we toch allemaal. Daarbij willen mensen eigenlijk wel vewoon? Er zal altijd een vertrouwensband moeten ontstaan. Tussen forumleden onderling, tussen consument en fabrikant, tussen consument en winkelier, tussen lezer en contentmaker. Er zal altijd sprake zijn van een verschil in kennis. Een standsverschil blijft. Sommige mensen hebben veel technische kennis in huis, zoals Cock, TubeJack, Hans etc. Hun kennis sla ik dan ook hoger aan. Sommige mensen hebben veel kennis in huis over muziek, zoals Seed7 en Tubejack. Een beetje sneren online klinkt toch als afgunst of onzekerheid. En ja dan ben ik maar een aanhanger of fan van sommige mensen. Maakt het leven ook wat leuker om audiovrienden te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 I agree....Kvint jammer dat je mij vergeet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 46 minutes ago, Geerdie said: Ja hallo zeg. Dat ding kost een godsvermogen. Het moet voor mij een hobby blijven. Geen wedstrijd van "Wie heeft de langste?" Kijk eens goed in het lijstje. Er zullen altijd dure dingen zijn en blijven. Maar vlak daar onder valt ook veel te genieten. Je hebt helemaal niet veel geld nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 21 minutes ago, Tubejack said: Kijk eens goed in het lijstje. Er zullen altijd dure dingen zijn en blijven. Maar vlak daar onder valt ook veel te genieten. Je hebt helemaal niet veel geld nodig. Ik reageer alleen op de DAC die genoemd werd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts