Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, Ivan10 said:

Doet Cock dan niet gewoon? Hij is zo gewoon als wat. Hij test en vergelijkt en heeft plezier in de hobby. Hebben we toch allemaal. 

Als je dat zo zegt geloof ik je bijna.

Ik zie hem hier alleen nooit...

Zoals een door mij gerespecteerd forumlid zegt: Dit is mijn mening. Doe ermee wat je wil.

Edited by Geerdie

9 hours ago, Hans van Liempd said:

Later zijn er al weer een paar DAC's overheen gegaan. Maar dat zegt niks. Die grafiek zegt alleen iets over de meeteigenschappen.

Welke dan Hans? Meten vind ik objectief naar iets kijken. Dat zegt al heel wat. Luisteren is subjectief en van veel externe factoren afhankelijk.

Maar ik snap niet, dat er mensen zijn die zich opwinden over het feit dat er ook dure dingen te koop zijn. 

Dat is toch geweldig?  Voor iedereen wat.  Niet iedereen wil in een Fiat Uno rijden. (Terwijl het een hartstikke praktische auto is) 

"Slimme" mensen kijken verder dan hun neus lang is Techniek van dure dingen, sijpelen door naar betaalbare exemplaren.

Wat dac's betreft. Mola Mola staat hier m.i. terecht aan de top en haalt een score van 121 punten.

De dac waar ik voorheen mee speelde haalt 114 punten en die klonk erg goed en had veel aansluit mogelijkheden. Mijn huidige dac is bijna 4x zo duur en maar iets beter.

Ik heb nog een ander dacje die is aangesloten op op mijn iMac.  Extreem mooi gebouwd met dure kwaliteit onderdelen en goed klinkend. Ik snap niet dat, dat kan voor zo weinig geld. Het zal niet het allerbeste zijn qua resolutie, maar het is  ongelofelijk muzikaal. Dit is gewoon pure diefstal. Of "a steal" zoals in het engels zo mooi verwoord is.

Denken jullie  verder even aan jullie bloedruk? "Hang ouderen" van/op dit forum :lol:

Edited by Tubejack

7 hours ago, Ivan10 said:

Hij komt graag op bezoek bij mensen Geerdie of omgekeerd. Hij is meer van het contact in de echte wereld, niet zozeer online. Nodig hem eens uit voor een kop koffie. 

Kan ik me iets van voorstellen. Zo'n forum al dit, is wel aardig, maar ik word er niet altijd gelukkig van.

Ik haal meer  voldoening  om mensen ergens persoonlijk mee te helpen. En ik kan me voorstellen dat meer mensen zo in hun vel zitten.

Ik krijg élke dag wel een paar mails . Vanochtend om 7:09 de 1e al.  ;) 

21 minutes ago, Walt said:

Grimm Mu2 streamer + DAC klinkt wel fraai, wel 18000 euro. 

Als je daar gelukkig van wordt, waarom koop je het dan niet? Ik hoef het niet, daar moet ik veel  te lang voor werken.

Zonde van mijn tijd, die kun je met al het geld van de wereld niet kopen.  Eigenlijk is dit forum ook.... 

Edited by Tubejack

8 hours ago, Ivan10 said:

Hij komt graag op bezoek bij mensen Geerdie of omgekeerd. Hij is meer van het contact in de echte wereld, niet zozeer online. Nodig hem eens uit voor een kop koffie. 

Zet dan wel minstens 2 koppen koffie met koek klaar, want hij komt niet alleen :huh:;)

Ha Tubejack,

Ik speel met een simpel intel nucje met daarop HQ player, en zet alles daarmee om naar DSD. Dat is qua kosten te overzien, stuur daarna het signaal een DSD dac in, heb daarvoor wel een net exemplaar gekozen, een Merging Hapi met Grimm CC2 clock erbij. Denk dat ik aardig in de buurt van de Mu2 kom zo, voor een veel lager bedrag. 

De truc met DSD en HQ player doet heel veel, als ik alleen de Merging Hapi gebruik met cd formaat, is het geluid veel minder. 

Groetjes Walter

Edited by Walt

3 hours ago, Tubejack said:

Welke dan Hans? Meten vind ik objectief naar iets kijken. Dat zegt al heel wat. Luisteren is subjectief en van veel externe factoren afhankelijk.

Maar ik snap niet, dat er mensen zijn die zich opwinden over het feit dat er ook dure dingen te koop zijn. 

Beetje klein, maar het is dan ook zo'n lange lijst. Op klikken en dan nog een keer om te vergroten. Mola Mola heeft 121 punten en er zijn er van 124 punten. Maar dat zegt weinig over de geluidskwaliteit.

best-rackmount-stereo-dac-review-png.306

Edited by Hans van Liempd

38 minutes ago, Seed7 said:

Maar werkt het ook zonder app? Voor de gedachte toepassing heb ik niets aan iets met een app.

dan moet je een streamer met scherm en bedieningselementen hebben. De meeste streamers werken met een app.

Ik hou erg van een standaard toepassing zoals DNLA/UPnP. En dan met de app BubbleUPnP.

1 minute ago, Hans van Liempd said:

De meeste streamers werken met een app.

Dat is een afhankelijkheid die ik niet wil. Software verouderd sneller dan hardware en ik heb al genoeg gezien dat niet meer werkt.

Een wel acceptabele optie is om een webserver in het apparaat te bouwen, oude en saaie technologie, dus goed.

DNLA heb ik gebruikt, maar nu allang niet meer omdat ondanks standaardisatie niet alles met alles praat en het is erg complex en in de meeste software maar deels geïmplementeerd. Ik heb ook al die dingen niet nodig, ik ga nu rechtstreeks naar het bestand op de server via de directorystructuur en klik play.

10 hours ago, thingman said:

Ik heb de Bluesound maar ga alleen uitdagingen aan met mezelf... ;)

Je zou kunnen kijken of je eigen uitspraak klopt Toine. George zorgt dan alleen voor de knoppen.

Vanmiddag een goede vriendin op bezoek. Ik liet haar mijn hifi ruimte zien en draaide een LP. Ze vroeg me “ waarom ik eigenlijk platen draaide met al die krassen ? ”. Mijn antwoord “welke krassen ? ”.