Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

48 minutes ago, Mediator said:

Kijk dat is goed nieuws Jack en de van der Veen ziet er ook erg goed uit. Kap past er mooi bij. Mijn ervaring is dat als een apparaat echt lang heeft stilgestaan er soms wel eens verschillen zijn waar te nemen die je als flink zou kunnen benoemen. Wel relatief natuurlijk maar soms nog wel belangrijk voor het muziekplezier. Maar vaak zit het toch in een stukje meer vanzelfsprekendheid en transparantie als je het over inspelen hebt. Je gaat het vanzelf beleven. 

Het is wel bijzonder, 20 jaar terug in de tijd.  Vanavond platen draaien :) 

On 20-12-2023 at 15:48, leobus said:

Nog even wachten op een nieuwe audiofiele dag. Aanstaande vrijdag ga ik een Audionet SAM 20 Se beluisteren.

Boxen meenemen en ter plekke beluisteren. Volgens de verkoper zijn ze nog wat mooier/rijker in het hoog dan de Puccini, die hij ook kent.

groet,

Leobus

Nou dat luisteren beviel erg goed. Oude versterker in kunnen ruilen en een net bedrag overeen gekomen. Trouwens; wat een degelijkheid, van verpakking tot aan de AB alles degelijk. Zelfs een paar zachte handschoentjes in de doos en een inbussleutel om de batterijen in de AB te kunnen doen.

Net aangesloten en een kwartiertje kunnen luisteren. Klinkt nieuw uit de doos al echt goed. Later meer luisteren.

groet,

Leobus

Wat een mooi apparaat! Vooral het achterpaneel ziet er indrukwekkend uit met een veelheid van aansluitingen, ook gebalanceerd. Hopelijk kun je daar gebruik van maken met wat mooie kabels. (Viablue👍).

Maar ook een pre-out en een record out. Het lijkt mij een zeer goed doordachte machine. Veel plezier er mee.

Veel werk natuurlijk om de eigen luidsprekers mee te nemen maar in feite de enige manier.

4 hours ago, Tubejack said:

Het is wel bijzonder, 20 jaar terug in de tijd.  Vanavond platen draaien :) 

Veel plezier Jack. Voor mij is morgen de grote dag. Ik neem dan overdag even de tijd en dan kan het ook wat harder. Eindelijk een dag geen verplichtingen. Wat is twintig jaar nu trouwens in een buizenleven en een goed ontworpen apparaat. 

10 hours ago, Mediator said:

Veel plezier Jack. Voor mij is morgen de grote dag. Ik neem dan overdag even de tijd en dan kan het ook wat harder. Eindelijk een dag geen verplichtingen. Wat is twintig jaar nu trouwens in een buizenleven en een goed ontworpen apparaat. 

Lekker spelen vandaag @Mediator  Dat ga ik vanmiddag ook  doen. ;) Ga zo een rondje hardlopen. 20 jaar is inderdaad niets voor een goed ontworpen apparaat.  Een diepe buiging, voor degene die deze versterker in elkaar gezet heeft. Ik heb een vermoeden waarom ik met deze buizen versterker -ondanks de zeer lage demping factor- wél goed laag heb. Het KISS principe is gebruikt, maar dan met hoogwaardige onderdelen. Dat is ook een route die  werkt.

Gisteravond van alle soorten muziek gedraaid van audiofiele muziek zoals Stevie Ray "Tin pan Alley" tot pop Adele 30 "My Little Love" Maar ook Eva Cassidy waar de muziek uit haar tenen komt.  Of de Pet Shop Boys met "Lost"  Geen enkel probleem, het gaat er soms stevig aan toe. Met het nummer van George Michael "Jezus to a Child" werd het wat rommelig, voor de rest erg goed. Heel bijzonder :)

Edited by Tubejack

Helaas bijna niets gekomen van luisteren vandaag. Oorzaak flinke rugpijn waardoor lopen en zitten heel moeizaam gaat. Vier nummertje geluisterd en toen afgezet. Amanda Marshall - beautiful goodbye, Robbie Williams - Let love be your energy, Dire Straits - you and your friend en van plaat Roy Orbison - She’s a mystery to me. Toch ook hier wel duidelijk dat de nieuwe buisjes in de digitale keten nog even tijd nodig hebben. Het is niet slecht en ook geen

groot verschil maar heeft minder verfijning en klinkt ergens wat ruwer zodra je het met plaat vergelijkt. De rest van de middag een film gekeken. The Creator. Zowaar een aardige film die met qua script nog aan Oblivion deed denken. 

@Mediator Ik heb ook af en toe pijn in mijn rug, vreselijk. :( Sterkte.  's morgens een kwartiertje oefeningen -tijdens het journaal- helpt bij mij om de boel soepel te houden. Vandaag de 20 jaar oude  als nieuwe buizen versterken ingespeeld met de Top 4000 van Radio 10. Digitaal gaat prima, analoog is nog wat dun. Ik schat in dat dit de 2e set buizen is die de afgelopen 20 jaar geplaatst is. De buizen gaan namelijk erg strak in de buisvoeten. Verder gelukkig niet dat vermoeiende bonkebonk laag. Ik las op een oude pagina van Menno van der Veen   ongeveer 2x 18..20watt klasse A met EL-34 buizen :) Zo een plaatje draaien. 

Edited by Tubejack

Ik heb in het laatste jaar vaker heel licht wat ongemak in de rug. Maar zelden veel erger. Vroeger had ik meestal problemen in de nek en schouders. Paar dagen en dan zal het wel weg zijn. Ik heb zo’n thermoband uit de verpakking gehaald en om de rug. Zorgt voor warmte. Morgen maar weer één om doen. Avonds een feestje voor kerstavond en ik ben wel

erg toe aan een feestje.

Er zit aardig wat seventies vragen tussen de quiz en ook foto’s uit die tijd. Eighties zou ik beter scoren. Ik zit rond jou score Ivan10. 

Ongeveer 12 jaar geleden had ik behoorlijk wat nekpijn. Na heel wat therapieën bleek ik een hernia te hebben. Zelfs morfine onderdrukte de pijn niet meer. Mijn vingertoppen werden langzaam gevoelloos. Het enige wat kon was een operatie. Omdat een prothese niet kon heeft met C4 en C5 aan mekaar laten groeien. Alle artrose heeft men verwijderd en toen ik wakker werd na de operatie had ik geen pijn meer, ik kon de neurochirurg wel een kus geven. De chirurg gaf wel mee dat het tussen C5 en C6 er ook niet goed uitzag en 2 jaar later dezelfde pijn en opnieuw een operatie. Ondertussen ben ik al 10 jaar vrij van pijn en het enige nadeel is dat de beweeglijkheid verminderd is. In elk geval zal een MRI en CT scan meer duidelijkheid geven.

Edited by Bebatoli

Fijn dat je al 10 jaar vrij bent van pijn. Gezondheid is onbetaalbaar.

Mijn vrouw heeft ook de quiz gedaan en had 38! goede antwoorden. Één meer goed dan ik. :D 

Het meeste rock, uit die tijd zegt ons niks, wij luisterde meer top 40 popmuziek.   

Intussen gaat het inspelen lekker door, de versterker staat al vanaf 7:00 aan.

maar nu met kerstklanken van Sky radio.

Hier ook aan het inspelen van de nieuwe versterker. Eerste indruk: wat een fenomenaal stereobeeld. Alles loepzuiver in klank en plekje in het beeld. Wel vreemd dat ik het volume tot -20 dB op moet draaien om wat meer volume te hebben. Bij het Piu Jesu op het requiem van Rutter zelfs voluit en dan nog niet veel volume. Bij het testen in de winkel met mijn boxen, maar een andere dac leek er meer uit te komen. Kon toen helaas de volumestand op de versterker niet af lezen. Zat er te ver vandaan. Nu verder met inspelen.

groet,

Leobus

Ik kijk het eerst even aan @Bebatoli. Een CT scan heb ik in 2020 al een keer gehad en wil je niet te vaak doen. Staat synoniem aan geloof ik iets van honderd röntgenfoto’s. Ik ben vooral weer bezig om wat te gaan sporten en dan zullen de spieren ook wel weer aansterken. Goed te horen dat het bij jou zo heeft uitgepakt. Rugpijn is niet grappig. Vandaag kan ik gelukkig weer zitten zonder dat het onhoudbaar is. 

Vandaag richting mijn partner en ik ga daar ook eens wat kerstmuziek opzetten. Op Spotify inmiddels

een verzameling van bijna vier uur dus heel snel verveelt het niet.