Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

38 minutes ago, leobus said:

Hier ook aan het inspelen van de nieuwe versterker. Eerste indruk: wat een fenomenaal stereobeeld. Alles loepzuiver in klank en plekje in het beeld. Wel vreemd dat ik het volume tot -20 dB op moet draaien om wat meer volume te hebben. Bij het Piu Jesu op het requiem van Rutter zelfs voluit en dan nog niet veel volume. Bij het testen in de winkel met mijn boxen, maar een andere dac leek er meer uit te komen. Kon toen helaas de volumestand op de versterker niet af lezen. Zat er te ver vandaan. Nu verder met inspelen.

groet,

Leobus

Als het goed is kan je per ingang een correctie doen.

Daarmee kan je dus ook de volumeregeling wat prettiger houden.

Ook het verschil met andere bronnen is daar gelijk mee te trekken.

Als het goed is heb je plus en min 10 dB regelruimte 

57 minutes ago, Mediator said:

Ik kijk het eerst even aan @Bebatoli. Een CT scan heb ik in 2020 al een keer gehad en wil je niet te vaak doen. Staat synoniem aan geloof ik iets van honderd röntgenfoto’s.

Bij een CT scan krijg je een 275x hogere dosis dan bij een röntgenfoto.

Een MRI scan geeft dan totaal geen straling af of heeft ook geen negatieve effect en is nog detailrijker dan een CT-scan. Waar je bij een MRI scan rekening mee moet houden is dat je geen metalen deeltjes in je lichaam hebt.

49 minutes ago, kappa7 said:

Als het goed is kan je per ingang een correctie doen.

Daarmee kan je dus ook de volumeregeling wat prettiger houden.

Ook het verschil met andere bronnen is daar gelijk mee te trekken.

Als het goed is heb je plus en min 10 dB regelruimte 

Daar heb ik al naar gezocht, maar in het manual kan ik het niet vinden. Kan wel een naam geven aan elke ingang. Maar iets met + of- kan ik niet vinden.

groet,

Leobus

Kom je echt volume tekort dan?

Er is namelijk niets mis mee om misschien niet de boel vol uit gestuurd te krijgen.

Vaak gaat de versterker dan klippen en sloop je de speakers.

Verder is mij opgevallen dat als je de volume knop verder open kunt zetten het beter klinkt als dat je in de voorversterker trap meer versterkt en daar voor dan meer signaal mot afknijpen in de volume regeling.

3 hours ago, kappa7 said:

Kom je echt volume tekort dan?

Er is namelijk niets mis mee om misschien niet de boel vol uit gestuurd te krijgen.

Vaak gaat de versterker dan klippen en sloop je de speakers.

Verder is mij opgevallen dat als je de volume knop verder open kunt zetten het beter klinkt als dat je in de voorversterker trap meer versterkt en daar voor dan meer signaal mot afknijpen in de volume regeling.

+1.

Waarom eerst te veel versterken en het later weer dichtknijpen.?

Edited by Hans van Liempd

6 hours ago, Bebatoli said:

Bij een CT scan krijg je een 275x hogere dosis dan bij een röntgenfoto.

Een MRI scan geeft dan totaal geen straling af of heeft ook geen negatieve effect en is nog detailrijker dan een CT-scan. Waar je bij een MRI scan rekening mee moet houden is dat je geen metalen deeltjes in je lichaam hebt.

Brrr nog meer van die CT scan. Ik wist dat het veel was. Vandaag gaat het gelukkig al veel beter. 

Even buiten spel geweest. Met zware griep even een heet bad genomen en vervolgens bewusteloos geraakt. Mijn eerste gewaarwording was dat ik me afvroeg waar het water was. Ik lag echter gelukkig buiten het bad. Verder geen uitval of iets dergelijks het is dus kennelijk alleen maar griep en heet bad geweest

Die huisarts komt pas als je dood bent in Nederland Med. Maar zijn assistente pakte het telefonisch wel goed aan. Uit mijn beantwoording van haar vragen bleek duidelijk dat ik geen infarct of dergelijke had. 

12 minutes ago, Roots said:

Potverdorie Carl. Je bent aldoor verkouden, zwaar verkouden, grieperig of zware griep en nu dit...Toch maar eens kijken hoe je je weerstand kan verbeteren. Je moet nog zeker een jaar of 30 mee kunnen kerel. :) 

Helemaal mee eens.

Minimaal 30 jaar maar in gezondheid is meer beter

Mijn audiofiele dag. Eindelijk muziek geluisterd. Onder andere Bryan Adams unplugged afgeluisterd. De buisjes in het digitale deel zijn nog niet helemaal los wat vooral opviel toen ik overschakelde naar analoog. Daarop onder andere Neil Young Harvest afgeluisterd. Zeker het is oud en dat hoor je maar jemig wat een mooie opname en ook gewoon ‘echt’. Zal ook vast aan mijn stemming hebben gelegen dat dit ineens zo bij de kladden grijpt. Morgen een dag met mijn partner en oud en nieuw voorbereiden. Zondag volle bak hier met mijn kids erbij en jippie ik ben voor het eerst vuurwerk weesten halen. Alleen siervuurwerk en net over de grens gehaald. Netjes vuurwerkbrillen en aansteeklont erbij. We gaan knallend het nieuwe jaar in ‘for good fortune’. 

Edited by Mediator

5 hours ago, carl said:

Even buiten spel geweest. Met zware griep even een heet bad genomen en vervolgens bewusteloos geraakt. Mijn eerste gewaarwording was dat ik me afvroeg waar het water was. Ik lag echter gelukkig buiten het bad. Verder geen uitval of iets dergelijks het is dus kennelijk alleen maar griep en heet bad geweest

Jeemig, wat een rare gewaarwording moet dat zijn geweest. En heb je nog geluk gehad, voor het zelfde geld.....

Beterschap man!