carl Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 22 hours ago, Roots said: Potverdorie Carl. Je bent aldoor verkouden, zwaar verkouden, grieperig of zware griep en nu dit...Toch maar eens kijken hoe je je weerstand kan verbeteren. Ik heb me laatst laten testen bij Prescan Roots. Een MRI scan, huidonderzoek, hartonderzoek e.d. Mijn conditie bij het hartonderzoek was bijvoorbeeld gelukkig veel en veel beter dan mijn leeftijd. Het is echter wel zo dat het griepvirus me elk jaar wel vloert. Kortom ik blijf jullie lekker lastig vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 @Gelukkig, Carl. En nu in het vervolg niet meer als een jonge God jouw griepje uitzweten: oververhitting met als gevolg syncope. Mijn moeder (77) had hier zondag j.l. tijdens een kerkdienst ook last van. Te warm aangekleed; veel mensen aanwezig en bij uitzondering misschien ook de kerk verwarmd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 43 minutes ago, carl said: Ik heb me laatst laten testen bij Prescan Roots. Een MRI scan, huidonderzoek, hartonderzoek e.d. Mijn conditie bij het hartonderzoek was bijvoorbeeld gelukkig veel en veel beter dan mijn leeftijd. Het is echter wel zo dat het griepvirus me elk jaar wel vloert. Kortom ik blijf jullie lekker lastig vallen. Geen griepprik @carl ? Ik heb de dagen rond kerst en oud en nieuw, heerlijk zitten prutsen aan mijn eigen apparatuur. Ook onze van der Veen MCML05 voor- en UL-40S2p eind-versterker speelt mooi. Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad. Het fijne van deze combi is, dat je alles kunt aansluiten. Ook een Nakamichi cassettedeck. Ook in deze versterker EL-34 buizen, die hebben een mooie natuurlijke klank in het midden, het laag is beschaafd het hoog verfijnd met van die mooie pingeltjes. De vervorming is erg laag. Nu nog mijn werkplaats opruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 3 minutes ago, Tubejack said: Geen griepprik @carl ? Ik heb de dagen rond kerst en oud en nieuw, heerlijk zitten prutsen aan mijn eigen apparatuur. Ook onze van der Veen MCML05 voor- en UL-40S2p eind-versterker speelt mooi. Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad. Het fijne van deze combi is, dat je alles kunt aansluiten. Ook een Nakamichi cassettedeck. Ook in deze versterker EL-34 buizen, die hebben een mooie natuurlijke klank in het midden, het laag is beschaafd het hoog verfijnd met van die mooie pingeltjes. De vervorming is erg laag. Nu nog mijn werkplaats opruimen. M.i. heeft een gezonde persoon geen griepprik nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 (edited) 36 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: M.i. heeft een gezonde persoon geen griepprik nodig. Onze huisarts, nodigt iedereen van 60 en ouder jaarlijks uit. Edited 30 december 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: M.i. heeft een gezonde persoon geen griepprik nodig. Klopt, maar hoe gezond ben je wanneer je over de 70 bent? En zeker met alle aanvallen van virussen de laatste tijd. Volgens mij is meer dan de helft na Nederland nou ziek. En voor het gevoel is er geen verschil tussen griep en covid. Kennelijk werkt de griepprik dit jaar naar behoren. Dat is eerder ook wel anders geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 2 hours ago, Vinyl_Fuchs said: M.i. heeft een gezonde persoon geen griepprik nodig. Boven de 65 wordt dat wel in NL aangeraden Fuchs. Morgen maar weer eens de frisse buitenlucht in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 (edited) 2 hours ago, Tubejack said: Geen griepprik @carlde dagen rond kerst en oud en nieuw, heerlijk zitten prutsen aan mijn eigen apparatuur. - Ik ben wat bezig geweest met de akoestiek Jack Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad. - Hoe kom je daaraan? Edited 30 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 4 minutes ago, carl said: Boven de 65 wordt dat wel in NL aangeraden Fuchs. Morgen maar weer eens de frisse buitenlucht in. Menig ouder breekt een heup. Een fikse griep, kan dan fataal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 ik voel een wapie discussie aankomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 (edited) 21 minutes ago, carl said: 2 hours ago, Tubejack said: Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad. Gewoon kopen. Meeste komt van Marktplaats en een deel via ringkerntrafo.nl Werkt perfect als je een vormingsarme versterker hebt @carl 3e harmonische -80dB, daar doe je niet zoveel tegen bij push pull buizen. De 2e kon ik wel naar dat niveau afregelen. In de praktijk liggen die waardes nog lager vanwege het hoge rendement van de luidsprekers. Ik meet iets van 0,2volt effectief op de luidspreker klemmen. 10x zoveel, dus 2 volt in 4Ω = 1 watt. Edited 30 december 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 30 december 2023 Report Share Posted 30 december 2023 3 minutes ago, Tubejack said: Menig ouder breekt een heup. Een fikse griep, kan dan fataal zijn. Een gebroken heup bij ouderen trouwens ook: secundaire doodsoorzaak bij senioren. Maar zekers, een "griepje" mag men niet onderschatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari On 30-12-2023 at 17:05, Tubejack said: Onze huisarts, nodigt iedereen van 60 en ouder jaarlijks uit. Dan ligt er een burnout op de loer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari 40 minutes ago, Ruud said: Dan ligt er een burnout op de loer Oei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari 46 minutes ago, Ruud said: Dan ligt er een burnout op de loer Dat moet je me eens uitleggen want ik zie geen enkel verband. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari Teveel werk voor de huisarts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari (edited) 1 hour ago, Edje2 said: Teveel werk voor de huisarts? Welnee, die hoeft bijna niets zelf te doen, heeft minstens 3 assistentes die prikken. Vandaag cassettes afgespeld via mijn gerestaureerde Nakamichi CR-3. Wat een mooi geluid zit er in zo'n deck Edited 1 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari Zelf gerestaureerd Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 januari Report Share Posted 1 januari (edited) 49 minutes ago, Edje2 said: Zelf gerestaureerd Jack? Nee. Daar heb ik het gereedschap, de kennis en ervaring niet voor. Edited 1 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari Daar heb je toch niet zo heel veel bijzonder gereedschap voor nodig? Met een multimeter of scope kom je al een heel eind denk ik. En verder natuurlijk gezond verstand, maar dat moet bij jou wel lukken denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari O ik ben heel ver gekomen, ik vermoed zelfs, -door wat truc's- het deck beter klinkt dan nieuw. Maar ik heb b.v. niet allerlei Nakamichi service tapes en gereedschappen en speciale tools om b.v. de bandspanning precies af te regelen. "Gerestaureerd" is eigenlijk het verkeerde woord. "Groot onderhoud" klinkt beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari (edited) Ok de bandspanning snap ik. Ik heb nog zo'n oud service boek hier liggen, dat kreeg je vroeger bij een Nakamichi deck. Of eigenlijk meer een therie boek over tapedeck technologie. Heb die ooit gekopieerd. Als je die wilt hebben kan ik hem voor je kopieren Jack! Edited 2 januari by Edje2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari Sympathiek Ed. Ik vermoed dat ik al veel aanbevelingen heb gevolgd. Zoals schoonmaken en demagnetiseren. Maar wie weet staan er nog meer wetenswaardigheden in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari Ik stuur je een pb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari Voor de lefhebber de handleiding https://www.hifiengine.com/manual_library/nakamichi/cassette-deck-basic-conceptscomponents.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts