Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

22 hours ago, Roots said:

Potverdorie Carl. Je bent aldoor verkouden, zwaar verkouden, grieperig of zware griep en nu dit...Toch maar eens kijken hoe je je weerstand kan verbeteren.

Ik heb me laatst laten testen bij Prescan Roots. Een MRI scan, huidonderzoek, hartonderzoek e.d. Mijn conditie bij het hartonderzoek was bijvoorbeeld gelukkig veel en veel beter dan mijn leeftijd. Het is echter wel zo dat het griepvirus me elk jaar wel vloert.  Kortom ik blijf jullie lekker lastig vallen. 

43 minutes ago, carl said:

Ik heb me laatst laten testen bij Prescan Roots. Een MRI scan, huidonderzoek, hartonderzoek e.d. Mijn conditie bij het hartonderzoek was bijvoorbeeld gelukkig veel en veel beter dan mijn leeftijd. Het is echter wel zo dat het griepvirus me elk jaar wel vloert.  Kortom ik blijf jullie lekker lastig vallen. 

Geen griepprik @carl  ? Ik heb de dagen rond kerst en oud en nieuw, heerlijk zitten prutsen aan mijn eigen apparatuur. Ook onze van der Veen MCML05 voor- en UL-40S2p eind-versterker speelt mooi.  Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad.  Het fijne van deze combi is,  dat je alles kunt aansluiten. Ook een Nakamichi cassettedeck.  Ook in deze versterker EL-34 buizen, die hebben een mooie natuurlijke klank in het midden, het laag is beschaafd het hoog verfijnd met van die mooie pingeltjes.  De vervorming is erg laag.  Nu nog mijn werkplaats opruimen. :blink: 

3 minutes ago, Tubejack said:

Geen griepprik @carl  ? Ik heb de dagen rond kerst en oud en nieuw, heerlijk zitten prutsen aan mijn eigen apparatuur. Ook onze van der Veen MCML05 voor- en UL-40S2p eind-versterker speelt mooi.  Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad.  Het fijne van deze combi is,  dat je alles kunt aansluiten. Ook een Nakamichi cassettedeck.  Ook in deze versterker EL-34 buizen, die hebben een mooie natuurlijke klank in het midden, het laag is beschaafd het hoog verfijnd met van die mooie pingeltjes.  De vervorming is erg laag.  Nu nog mijn werkplaats opruimen. :blink: 

M.i. heeft een gezonde persoon geen griepprik nodig.

1 hour ago, Vinyl_Fuchs said:

Klopt, maar hoe gezond ben je wanneer je over de 70 bent?  En zeker met alle aanvallen van virussen de laatste tijd.

Volgens mij is meer dan de helft na Nederland nou ziek. En voor het gevoel is er geen verschil tussen griep en covid. Kennelijk werkt de griepprik dit jaar naar behoren. Dat is eerder ook wel anders geweest.

2 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Boven de 65 wordt dat wel in NL aangeraden Fuchs. Morgen maar weer eens de frisse buitenlucht in.

2 hours ago, Tubejack said:

Geen griepprik @carlde dagen rond kerst en oud en nieuw, heerlijk zitten prutsen aan mijn eigen apparatuur.

- Ik ben wat bezig geweest met de akoestiek Jack

Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad.  

- Hoe kom je daaraan?

Edited by carl

21 minutes ago, carl said:
2 hours ago, Tubejack said:

Ook in deze combinatie 10 tallen meters Siltech zilverdraad.  

Gewoon kopen. Meeste komt van Marktplaats en een deel via ringkerntrafo.nl  Werkt perfect als je een vormingsarme versterker hebt  @carl  3e harmonische  -80dB, daar doe je niet zoveel tegen bij push pull buizen. De 2e kon ik wel naar dat niveau afregelen.  In de praktijk liggen die waardes nog lager vanwege het hoge rendement van de luidsprekers. Ik meet iets van 0,2volt effectief op de luidspreker klemmen. 10x zoveel, dus 2 volt in 4Ω = 1 watt. 

Edited by Tubejack

1 hour ago, Edje2 said:

Teveel werk voor de huisarts?

Welnee, die hoeft bijna niets zelf te doen, heeft minstens 3 assistentes die prikken.  ;)

Vandaag  cassettes afgespeld via mijn gerestaureerde Nakamichi CR-3. Wat een mooi geluid zit er in zo'n deck :)

Edited by Tubejack

Daar heb je toch niet zo heel veel bijzonder gereedschap voor nodig? Met een multimeter of scope kom je al een heel eind denk ik. En verder natuurlijk gezond verstand, maar dat moet bij jou wel lukken denk ik.

O ik ben heel ver gekomen, ik vermoed zelfs, -door wat truc's- het deck beter klinkt dan nieuw.  Maar ik heb b.v. niet allerlei Nakamichi service tapes en gereedschappen en speciale tools om b.v. de bandspanning precies af te regelen.  "Gerestaureerd" is eigenlijk het verkeerde woord. "Groot onderhoud" klinkt beter. :)   

Ok de bandspanning snap ik. Ik heb nog zo'n oud service boek hier liggen, dat kreeg je vroeger bij een Nakamichi deck. Of eigenlijk meer een therie boek over tapedeck technologie. Heb die ooit gekopieerd. Als je die wilt hebben kan ik hem voor je kopieren Jack!

Edited by Edje2