Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

11 minutes ago, Groovy said:

De L507s. Er zijn mensen die hem een buizengeluid toedichten. In ieder geval vind ik hem ook heel mooi klinken. hij is van 1998 en koste toen 6400 guldens.

Daar hoef je niets meer aan te veranderen, hooguit kun je nog een stap maken met een losse voor/eindversterker van Luxman. De 700 serie schijnt niet veel verder te gaan, en dan kom je bij de 900 serie, maar dat is andere koek. Je praat dan over een combi van bijna 30k, nog afgezien van de ruimte die het inneemt.

Ik ben ook niet van plan om van versterker te veranderen, ik heb hem nu 10 jaar. toendertijd gekocht van een kennis die iets anders wilde.

Zou ik ook zeker niet doen. Vaak is het anders maar niet beter. Als dit goed is: afblijven en genieten. Heb zelf de fout al vaak gemaakt. Je wilt toch vaak een stapje verder met als gevolg dat het twee stappen terug kan zijn en je weer van voren af aan kunt beginnen.

Ik heb ook al een aantal vintage versterkers gehad, de enige die ik dan zou willen hebben is een Yamaha b2 of een yamaha m2 die klonken krachtig en mooi.

Maar ik heb nu geen wensen meer.

Aanstaande zondagmiddag heb ik weer het rijk alleen. Dat wordt dus lekker luisteren. Mocht er iemand zin hebben om mee te luisteren naar de nieuwe Audionet, dan kan dat. Wel graag even melden. Vanaf ca 13.30u ongeveer. Max drie personen.

groet,

Leobus

Ik ben zelf nog even druk met de Quad ESL Leo. Ik zou zaterdag wel even hulp kunnen gebruiken om te luisteren of ik geen probleem zie wat er feitelijk niet is.

Misschien even afstand nemen en naar je andere speakers luisteren, na een week zet je de ESL terug, en wellicht valt dan alles op zijn plek.

13 hours ago, carl said:

Ik ben zelf nog even druk met de Quad ESL Leo. Ik zou zaterdag wel even hulp kunnen gebruiken om te luisteren of ik geen probleem zie wat er feitelijk niet is.

Helaas kan ik je zaterdag die hulp niet bieden. Ik heb een polowedstrijd en navolgend toezicht in het zwembad op het programma staan.

Jammer, want ik had het graag even willen horen. (En mijn mening willen geven) (smiley)

groet,

Leobus

16 minutes ago, Mediator said:

Ook de wedstrijden van de Nederlandse dames aan het kijken Leobus? Het is voor mij ook wel een bekend spelletje. 

Ik ben vorige week met het team dat ik train (9 en 10 jaar) en de ouders naar Nederland-Kroatie wezen kijken in Eindhoven.

Was leuk voor die kids. Was wel een inmaak partij, maar konden ze des te meer juichen.

Ik ben inmiddels al wel 62 jaar verknocht aan waterpolo. Eerst als speler/keeper, maar inmiddels ook al weer 46 jaar als trainer.

Mooiere sport bestaat niet. Hoogstens komt ijshockey in de buurt.

groet,

Leobus

sorry Carl, even offtopic. 

Edited by leobus

1 hour ago, carl said:

Ik weet niet wanneer ze worden opgehaald. Maandag of dinsdagochtend zou ook kunnen Leo.

Maandagmiddag zou ik wel kunnen. Maar dan moeten de speakers er nog wel zijn, natuurlijk. Maandag om een uur of 12 nog even berichtje graag.

groet,

Leobus

22 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Aan mijn oren heb je niet veel maar ik zou zondagmiddag kunnen (uit nieuwsgierigheid)

+1. Wat betreft míjn oren weet ik het niet zo, maar ook wel uit nieuwsgierigheid. Helaas zit het weekend al vol met o.a. familiebezoek, maar ik kom graag een keertje luisteren Carl, als je de definitieve hebt staan.... B)

2 hours ago, leobus said:

Ik ben vorige week met het team dat ik train (9 en 10 jaar) en de ouders naar Nederland-Kroatie wezen kijken in Eindhoven.

Was leuk voor die kids. Was wel een inmaak partij, maar konden ze des te meer juichen.

Ik ben inmiddels al wel 62 jaar verknocht aan waterpolo. Eerst als speler/keeper, maar inmiddels ook al weer 46 jaar als trainer.

Mooiere sport bestaat niet. Hoogstens komt ijshockey in de buurt.

groet,

Leobus

sorry Carl, even offtopic. 

Ik vind het spelletje met name mooi om te doen. Voorlopig bij veteranen op de zondagochtend. Ik kan wel erg genieten van de wedstrijden van die Nederlandse dames. Laatste wedstrijd wat minder maar die halen een erg hoog niveau. Ik heb ook gekeeped trouwens. Maar door een blessure helaas niet meer. Spelen is ook leuk. Maar weer over naar de audiofiele dag …

4 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Aan mijn oren heb je niet veel maar ik zou zondagmiddag kunnen (uit nieuwsgierigheid)

Zeer welkom Kraus. 

4 hours ago, leobus said:

Maandagmiddag zou ik wel kunnen. Maar dan moeten de speakers er nog wel zijn, natuurlijk. Maandag om een uur of 12 nog even berichtje graag.

groet,

Leobus

Zeer welkom Leo.

• 2 weeks later...

Na ongeveer 30 uur inspelen van de Audionet Sam 20 SE, vond ik dat je van verder inspelen geen wonderen meer kan verwachten.

Vorige week dus weer een luistersessie van langere duur gehad en samen met een paar vrienden de boel nog eens kritisch beluisterd.

Eigenlijk vond ik het nog steeds niet echt fijn klinken. Er zat wat korreligheid in het geluid en het was allemaal aan de tamme kant. 
Uiteindelijk toch maar weer eens gaan nadenken over de invloed van mijn DAC en de streamer op wat ze de versterker aansturen.

Echt heel duidelijk werd het allemaal niet. De bouwer beweerde eerst 2 volt, daarna zei hij weer 2,8 volt en toen ik in de oude beschrijving op zijn site keek zag ik zelfs 1,8 volt.

Een Audionet streamer/dac levert 3,2 volt, dus dat zou wel eens beter uit kunnen pakken. Dus….. de stoute schoenen aangetrokken en bij W&W een vergelijkende test gedaan tussen mijn Dac streamer combi en de Audionet DNC streamer/dac. Daar ook op de Audionet Sam versterker. Dat was al gauw duidelijk. Met de Audionet DNC hoefde ik het volume zeker 4a5 dB minder open de draaien op de versterker.

Dus daar zit al wel wat. Bovendien bleek er van een wat tamme weergave ook geen sprake meer. En toen er ook nog eens een extra voeding op de DNC werd gezet werd het helemaal fraai.

Minder fraai was dat bij onderhandelen over de prijs, mijn dac en streamer vrij weinig opleverden. Maar de korting op de DNC + extra voeding combi was dan wel weer leuk.

Kort en goed, de laatst genoemde combi staat nu hier. Helaas nog niet spelend omdat mijn muziekschijf nog anders geformatteerd moet worden. Dat doet een goede kennis van mij voor mij. Heb ik geen verstand van. Hij komt ook helpen met de verdere installatie.

Verder werd ik er nog even op gewezen dat het wel verstandig zou zijn om een backup van de muziekbestanden te maken. Heb ik niet.

Daar moet nog een SSD schijf voor gehaald worden en voorzien worden van de bestanden. Doet die kennis gelukkig ook voor me.

Ben benieuwd hoe het hier gaat klinken.

Oh ja, we hebben bij W&W afgeluisterd op een set Verity Leonore speakers. Dat is ook niet mis en qua karakter dicht bij mijn Parsifal kloons.

groet,

Leobus

30 uur inspelen is echt wel weinig hoor, ik ga zelf meestal van paar honderd uur uit. Ik zat je eerdere posts nog eens terug te lezen, dat was best positief, toont aan dat zo’n eerste indruk eigenlijk weinig zegt, je moet uren maken ermee, gewoon weken lang luisteren voor een echte indruk. 

Je kan best wel een beetje gelijk hebben. Maar inspelen verloopt logaritmisch en als dan 60 uur werd aangegeven als inspeelduur, zit je met 30 uur al een heel eind op weg.

Maar de verschillen met de streamer/dacs, waren echt groot genoeg om afscheid te nemen van de Dion audio producten.

En dat werd geconstateerd op allemaal ingespeelde apparaten. Misschien wordt het hier na verloop van tijd ook nog wat beter. Zien we dan wel.

groet,

Leobus

Nee, gewoon rca aangesloten. Volgens de verkoper is het alleen bij de topmodellen van Audionet zinvol om gebalanceerd aan te sluiten.

Bij deze is volgens hen rca beter.

groet,

Leobus

On 25-1-2024 at 15:11, leobus said:

Na ongeveer 30 uur inspelen van de Audionet Sam 20 SE, vond ik dat je van verder inspelen geen wonderen meer kan verwachten.

Vorige week dus weer een luistersessie van langere duur gehad en samen met een paar vrienden de boel nog eens kritisch beluisterd.

Eigenlijk vond ik het nog steeds niet echt fijn klinken. Er zat wat korreligheid in het geluid en het was allemaal aan de tamme kant. 
Uiteindelijk toch maar weer eens gaan nadenken over de invloed van mijn DAC en de streamer op wat ze de versterker aansturen.

Echt heel duidelijk werd het allemaal niet. De bouwer beweerde eerst 2 volt, daarna zei hij weer 2,8 volt en toen ik in de oude beschrijving op zijn site keek zag ik zelfs 1,8 volt.

Een Audionet streamer/dac levert 3,2 volt, dus dat zou wel eens beter uit kunnen pakken. Dus….. de stoute schoenen aangetrokken en bij W&W een vergelijkende test gedaan tussen mijn Dac streamer combi en de Audionet DNC streamer/dac. Daar ook op de Audionet Sam versterker. Dat was al gauw duidelijk. Met de Audionet DNC hoefde ik het volume zeker 4a5 dB minder open de draaien op de versterker.

Dus daar zit al wel wat. Bovendien bleek er van een wat tamme weergave ook geen sprake meer. En toen er ook nog eens een extra voeding op de DNC werd gezet werd het helemaal fraai.

Minder fraai was dat bij onderhandelen over de prijs, mijn dac en streamer vrij weinig opleverden. Maar de korting op de DNC + extra voeding combi was dan wel weer leuk.

Kort en goed, de laatst genoemde combi staat nu hier. Helaas nog niet spelend omdat mijn muziekschijf nog anders geformatteerd moet worden. Dat doet een goede kennis van mij voor mij. Heb ik geen verstand van. Hij komt ook helpen met de verdere installatie.

Verder werd ik er nog even op gewezen dat het wel verstandig zou zijn om een backup van de muziekbestanden te maken. Heb ik niet.

Daar moet nog een SSD schijf voor gehaald worden en voorzien worden van de bestanden. Doet die kennis gelukkig ook voor me.

Ben benieuwd hoe het hier gaat klinken.

Oh ja, we hebben bij W&W afgeluisterd op een set Verity Leonore speakers. Dat is ook niet mis en qua karakter dicht bij mijn Parsifal kloons.

groet,

Leobus

Ik ben benieuwd naar je Bevindingen Leo,

Het is echt wel een hele mooie speler.

Maar ik begrijp dat je je ssd aan deze machine wil hangen.

Heb je niet eerst geprobeerd om de USB ingang te gebruiken aan je macbook of speel je daar niet meer mee als bron?

On 27-11-2023 at 12:48, Tubejack said:

Beperk me tot buizen en vintage. CD-spelers kennen vaak  mechanische problemen, waar niet iedere techneut even happig op is.  

Ik ook niet! en weet het niet precies. Vermoed dat auto-cd-spelers een grote buffer en een steviger fout correctie hebben.   

En het loopwerk hangt in vaak vloeistofdempers.

On 29-11-2023 at 12:14, Hans van Liempd said:

En dan zijn we weer terug bij... wat vind je belangrijk. Resolutie, vloeiendheid, ruimtelijkheid enz... Elke DAC klinkt toch weer nét wat anders.

Het liefst álle drie, plus plaatsing van stemmen en instrumenten in het geluidsbeeld.