Mediator Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari (edited) Audiofiele dag? Ik heb mijn set ‘degaused’. Ik vond de CD en elpee daarvan. Ik hoor er eigenlijk nooit meer iets over. Geen tijd gehad om te luisteren of zoiets nu nog iets doet. Is dit nog bekend bij anderen en passen jullie het wel eens toe? Edited 26 januari by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari On 30-11-2023 at 09:34, thingman said: Bluesound Node dac en streamer. 500 euro. Speelt alles weg behalve de cd-204. Nou, voor zijn geld echt een heel goede streamer, veel mee gespeeld. Klinkt via zijn eigen dac best ok. Niet meer dan dat. Maar via een goede externe dac wordt het zelfs duidelijk een flinke stap beter. Dan speelt ze knap. Maar alles wegspelen? Nee sorry dat dan weer niet, nog niet misschien zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 7 hours ago, Mediator said: Audiofiele dag? Ik heb mijn set ‘degaused’. Ik vond de CD en elpee daarvan. Ik hoor er eigenlijk nooit meer iets over. Geen tijd gehad om te luisteren of zoiets nu nog iets doet. Is dit nog bekend bij anderen en passen jullie het wel eens toe? Nooit van gehoord, wat zou het moeten doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) 6 hours ago, Tubejack said: Nooit van gehoord, wat zou het moeten doen? Edited 27 januari by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari En op deze opname bijvoorbeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 10 hours ago, kappa7 said: Ik ben benieuwd naar je Bevindingen Leo, Het is echt wel een hele mooie speler. Maar ik begrijp dat je je ssd aan deze machine wil hangen. Heb je niet eerst geprobeerd om de USB ingang te gebruiken aan je macbook of speel je daar niet meer mee als bron? Ik gebruik de Macbook niet meer. Die is min of meer overleden. De accu is opgezet en heeft de boel uit elkaar gedrukt. Ik heb overigens wel een probleem, want de DNC leest op een of andere manier de SSD schijf (usb aangesloten) niet. Dat moet de leverancier wel oplossen anders heb ik niks aan deze streamer/dac. In de beschrijving staat dat het kan. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Zo irritant dat soort dingen, heb je een kneiterduur ding aangeschaft, heb je geen geluid… gelukkig als het eenmaal werkt, vergeet je de ellende meestal snel. Toch heb ik maar een cd-speler ernaast gezet als backup, streamen heeft nu eenmaal soms nukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 56 minutes ago, leobus said: Ik gebruik de Macbook niet meer. Die is min of meer overleden. De accu is opgezet en heeft de boel uit elkaar gedrukt. Ik heb overigens wel een probleem, want de DNC leest op een of andere manier de SSD schijf (usb aangesloten) niet. Dat moet de leverancier wel oplossen anders heb ik niks aan deze streamer/dac. In de beschrijving staat dat het kan. groet, Leobus Wellicht moet je de SSD anders formatteren. Sommige bestands systemen werken niet .... Na formatteren testen. Daarna pas muziek erop zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 1 hour ago, leobus said: Ik gebruik de Macbook niet meer. Die is min of meer overleden. De accu is opgezet en heeft de boel uit elkaar gedrukt. Ik heb overigens wel een probleem, want de DNC leest op een of andere manier de SSD schijf (usb aangesloten) niet. Dat moet de leverancier wel oplossen anders heb ik niks aan deze streamer/dac. In de beschrijving staat dat het kan. groet, Leobus ik zie im de specs alleen iets over usb sticks, niets over hard disks dus dat zou ook het issue kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) 2 hours ago, pjotr27 said: Wellicht moet je de SSD anders formatteren. Sommige bestands systemen werken niet .... Na formatteren testen. Daarna pas muziek erop zetten. Toen we het ding in de winkel probeerden met mijn SSD schijf werkte het ook niet. Daar werd gezegd wat jij zegt: anders formatteren. Dat heeft inmiddels iemand voor mij gedaan, maar het werkt nog steeds niet. Toen hebben we een gewoon usb stickie met wat muziek er op geprobeerd. In totaal 4 verschillende sticks geprobeerd. Werkt ook niet. Ik ga volgende week terug en ga pas weg als het werkt of kom pas weer terug als het werkt. Dit staat er in de beschrijving van het apparaat: Reading from computers, servers, HDD, USB sticks and streaming from the internet – via cable or wireless – the Audionet DNC will turn any digital music data into a captivating musical experience. groet, Leobus Edited 27 januari by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Ik lees hier wat eisen aan het format: Switch the DNC to the NET input channel. Now connect your USB de- vice to the USB(-A) connector 12 and wait until it appears in the dis- play. Supported are devices formatted FAT or FAT32 and that have only one partition. Your USB device appears on top of the list of audio serv- ers/sources in the display. Navigate through the folder structure with the directional keys on your Audionet Metal Remote Control RC 2 (see sec- tion "7 - Audionet Metal Remote Control RC 2" on page 28). Enter folders with the OK key, get one level back with the O key. Alterna- tively, use function Virtual Streaming Client of RCP (see manual RCP). Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Walt: Die eerste 2 regels hebben we zo doorlopen. Fat 32 geformateerde SSD schijf en ook gewone usb schijfjes. Maar er verschijnt dus niks in het display. Dan houdt het dus verder op. Misschien is het een ander software probleem, maar ik sluit een hardware probleem niet uit. Het is wel een demo model geweest, dus er kan wat kapot gegaan zijn. Bij de demo in de winkel speelden we via Qobuz af en dat werkte perfect. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Staat die wel op de NET input? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Jazeker. Ik heb hier thuis hulp gehad van “Infase” die je wel kent van het zelfbouw forum. Die heeft ook de schijven geformatteerd. Hij snapt wat meer van digitale dingen dan ik. Maar ook hij komt er niet doorheen. groet, Leobus Edited 27 januari by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Als hij het niet snapt, is het inderdaad einde verhaal denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 4 hours ago, Mediator said: En op deze opname bijvoorbeeld Ah deze https://referencerecordings.com/recording/xlo-test-burn-in-cd/. Ik snap nog steeds niet, wat dat zou doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) 1 hour ago, leobus said: Jazeker. Ik heb hier thuis hulp gehad van “Infase” die je wel kent van het zelfbouw forum. Die heeft ook de schijven geformatteerd. Hij snapt wat meer van digitale dingen dan ik. Maar ook hij komt er niet doorheen. groet, Leobus Vervelend Leo, Ik ken het hele verhaal niet, maar begrijp ik het goed streamde je eerst via een Mac? Je Macbook kan mogelijk gerepareerd worden https://www.onlinemacwinkel.nl/nieuwe-mac/ Of een nieuwe of een Refurbished https://www.onlinemacwinkel.nl/refurbished/ Verder: Ikzelf vind USB niet zo'n robuuste interface. Vaak moet je een USB stick op een bepaalde manier, aan- en af-koppelen Veel mensen snappen dat niet en trekken zo'n stick er gewoon uit. Terwijl hij nog aangekoppeld en onder spanning staat aangesloten. Kun je mensen ook niet echt kwalijk nemen, maar mogelijk, dat er wat stuk is in de NDC Veel USB 2.0. aansluitingen leveren te weinig stroom voor externe harddisks. Veel van die externe disks hebben daarom een eigen 220volt voeding adapter. Maar USB 2.0. is eigenlijk alweer een beetje verouderde USB versie. Moderne USB 3.0 of 3.1 drives die je nu in de winkel koopt kun je waarschijnlijk niet aansluiten. Sommige USB poorten kunnen slechts een USB-stick lezen van b.v. 32GB, 64GB Dus probeer een kleine USB-stick van 16....32GB Wat ik verder vreemd een vreemd verhaal vind, is dat XLR verhaal dat RCA/tulp beter zou klinken? Bij gebalanceerde aansluitingen heb je m.i. 2x zoveel uitgangsspanning Ideaal om wat aan te sturen. Groeten, Jack P.s. je kunt ook natuurlijk gewoon je geld terug vragen. Laat de winkel het maar oplossen. P.s.2 https://hifi.nl/tweedehands/10069292/Audionet-DNC-streamer-en-DAC.html Edited 27 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Dat zijn toch flinke onvoorziene consequenties van een nieuwe versterker. Hopelijk is alles snel en bevredigend opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 1 hour ago, Tubejack said: Ah deze https://referencerecordings.com/recording/xlo-test-burn-in-cd/. Ik snap nog steeds niet, wat dat zou doen. Ik ook niet. Het zou magnetisme oplossen. Maar de vraag is of iets magnetisch wordt als er een signaal doorheen gaat. Van koppen van een cassettedeck is zoiets wel bekend. Die demagnetiseerde ik altijd van tijd tot tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari @Tubejack Ooit streamde ik met een Apple macbook en een Antelope Audio DAC. Dat is later vervangen door een streamer (multi media pc genoemd) en een andere dac. Aan die streamer hing mijn SSD schijf aan de USB aansluiting. Die streamer en DAC gingen niet lekker samen met mijn nieuwe Audionet versterker. Daarom besloten om bij één merk te blijven en dus de Audionet streamer/dac aan te schaffen. Die kan volgens de beschrijving ook vanaf USB sticks spelen. In mijn geval is de stick een 1tB Samsung SSD schijf met USB aansluiting, maar ook een gewone stick werd niet herkend. Verbinden met USB lukt dus niet om een of andere reden. Het is nu aan de leverancier om uit te zoeken wat er aan de hand is. Woensdag ga ik er heen. Oh ja, het apparaat is een demo apparaat en dus niet nieuw. Of zij ooit vanaf USB sticks gedemonstreerd hebben, weet ik niet. Ik heb bij hen alleen vanaf Cobuz muziek gehoord. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Er is een grote kans dat het systeem onder linux draait, en dan is een formatering waarschijnlijk met een ext3 format. Dan moet je wat dieper in de materie duiken om het te tackelen. Ik heb hier dan 2 Linux machines staan waar ik de koppeling maak als ik het niet meer op de W11 machine zie. Dat leest alles. Edited 27 januari by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Beste Leo, De SSD is waarschijnlijk zoiets https://www.samsung.com/nl/memory-storage/portable-ssd/t7-shield-1tb-blue-external-storage-nvme-1050-mbs-mu-pe1t0r-eu/Volgens de Nederlandse handleiding van de Samsung SSD schijf kan een apparaat met een USB 2.0 ook aangesloten worden. Maar het is dat wat langzamer, Samsung zit al op USB 3.2. De handleiding is goed, er staat uitgebreid waar je op moet letten bij USB. Maar vreemd dat een USB stick het niet doet. Kleinere USB-sticks zijn meestal al als FAT geformatteerd. Daar kun je zo vanaf je windows pc bestanden opzetten. Edited 27 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 1 hour ago, Mediator said: Ik ook niet. Het zou magnetisme oplossen. Maar de vraag is of iets magnetisch wordt als er een signaal doorheen gaat. Van koppen van een cassettedeck is zoiets wel bekend. Die demagnetiseerde ik altijd van tijd tot tijd. Transformatoren zouden zonder magnetisme niet werken. Dus wat er nu "opgelost" wordt? Het is een raadsel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Ik heb een 2 TB externe HD die wel werkt op de achteraansluiting van mijn pc maar niet op de frontaansluiting van diezelfde pc. Dat is een onbekend merk. Die van WD doen het overal op. Misschien deugt de HD niet? Soms hebben interfaces maar een beperkte capaciteit. Wanneer een apparaat nooit een update heeft gehad, kan dat het probleem zijn. Met USB sticks eigenlijk hetzelfde. Edited 27 januari by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari 28 minutes ago, Tubejack said: Transformatoren zouden zonder magnetisme niet werken. Dus wat er nu "opgelost" wordt? Het is een raadsel. Mij ook. Gezond verstand liet me in die tijd nu ook afvragen hoe een signaalpad magnetisch raakt. Door het spelen van muziek dan wel. En ook hoe een frequentie sweep dat dan oplost. Terwijl in muziek ook alle frequenties zitten. Dit was ook in de tijd van demagnetiseren van CD’s. En komend van cassettedecks waar zoiets een goed gebruik was. Maar nu kennelijk niet meer bekend bij menigeen of in ieder geval niet iets dat men gebruikt. Ik ook niet meer. Maar ik zal morgen eens gaan luisteren naar mijn set en dat gordijn dat dan kennelijk weg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts