Tubejack Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Ik vind het vervelend voor Leo, dat hij zoveel geld heeft uitgegeven en het werkt nog niet. Ik neem aan dat hij aan de verkoper precies heeft uitgelegd wat hij nu wilde. In dit streaming tijdperk, lijkt mij bestanden afspelen vanaf een externe harddisk iets dat minder vaak gebeurt. Het is of een NAS, of een streamingdienst. Edited 27 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Misschien een domme vraag Leo.....Is er wel een partitie aangemaakt, en is het er maar 1? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Mijn helpende kennis heeft gezegd dat er maar één partitie is. Dus die zal ook wel aangemaakt zijn. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Lastig Ik neem aan dat je wel de USB input gebruikt en niet de USB Audio input. De USB Audio is om de dac aan je PC te koppelen de gewone is speciaal voor harde schijven. Verder is ook de mogelijkheid om DLNA te gebruikten dan kan je van uit een willekeurige machine het signaal daar naar toesturen. Dat doe ik met Daphile naar de HQPC maar kan dus ook direct naar de DAC. er zijn natuurlijk ook andere software pakketten die dat kunnen. Maar een HD direct aan de DNC moet natuurlijk gewoon werken. Verder is het qua geluid kwaliteit wel aan te bevelen om de verschillende opties te proberen. Niet elke interface klinkt het zelfde. Een mooie test zou namelijk zijn om de Denafrips Iris eens te proberen. Ik weet dat Olaf daar een van had. Ook Arie speelt met een dergelijke interface. Edited 27 januari by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Wat versta je onder een “interfase”? Toen Arie bij de club demonstreerde zag ik wel een aantal kleine kastjes. Bedoel je die dingen? En waar plaats je die dan? Ergens tussen SSD en de ingang? Ja, allemaal vragen van een zware digibeet! Dus grote kans op onzin. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari De Denafrips Iris heeft een USB aansluiting die je aansluit op een computer of steamer. die unit zet het signaal om in een PCM signaal wat dan via spdif naar de DNC gaat. Dat is wat de kastjes bij Arie ook deden. in het andere kastje zat een klok die de boel natjes gelijk zet. Dit zit allemaal in de Denafrips Iris ook gebakken. Blijft wel dat je wel een andere computer nodig hebt om muziek van af te spelen. Kan je daar voor de oude muziek PC gebruiken? of is die ingeruild? Arie gebruikt de player van de Audionet zelf niet. vandaar dat ik ook aangeef om de verschillende opties te proberen. Maar als je met de eigen player software het al een verbetering vond in de winkel dan is dat en goed begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Die oude multi media PC is ingeruild. Mijn nog oudere macbook heeft een opgezette accu die alles uit elkaar gedrukt heeft. Volgens mijn schoonzoon rijp voor het afval station. En hij is geen digibeet en weet wel wat nog kan en wat niet. Maar ik wacht nu even woensdag af om te zien wat de leverancier kan doen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Dat is zowizo verstandig, je mag immers verwachten dat de USB schijf gewoon werkt. Hoe bedien je de DNC eigenlijk is dat via een tablet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari (edited) Ja, met een tablet. Daar staat een Audionet app op. Audionet MMI heet die. Maar helaas heb ik nog niet kunnen zien hoe die met het muziekbestand op mijn SSD om gaat. Ik hoop wel met plaatjes van CD hoezen. Met de multi media pc gebruikte ik IPeng. Zou mooi zijn als die app het ook op de DNC zou doen. Lekker plaatjes scrollen. Bij het testen in de winkel gebruikte ik een zoekfunctie op de Audionet app voor Qobuz bestanden. Zoeken op artiest en vervolgens op CD. Vrij bewerkelijk. Ik zie liever plaatjes waar ik uit kan kiezen. groet, Leobus Edited 27 januari by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 januari Report Share Posted 27 januari Dan zou ik zeker aanraden om een Daphile server op te zetten en dan kanje Ipeng blijven gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 29 januari Report Share Posted 29 januari Over dat demagnetiseren van je audioinstallatie. Ik kan alleen maar zeggen probeer het. De kosten zijn het niet. Na een middag luisteren kan ik alleen maar zeggen het maakt wel degelijk verschil ten goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari Report Share Posted 30 januari Dat is mooi @Mediator ik heb weinig in mijn set dat met "magnetisme" beïnvloed zou kunnen worden. Het is afgeschermd met metaal. Ook om te voorkomen, dat kleine kinderhandjes aan de buizen kunnen komen. Ik weet niet of ik het al genoemd heb? Bij het wisselen van de eindbuizen naar EL-34 vielen precies een aantal puzzel stukjes precies in elkaar. Ik gebruik meestal andere buizen, omdat een EL-34 "zo gewoon" is Maar in het midden b.v. vrouwen stemmen is die buis m.i. erg sterk. Precies daar waar mijn luidsprekers weer wat minder goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari Report Share Posted 30 januari Ik heb ook ergens zo'n "inbrand CD" liggen. Dat is een tertstoon die nogal wisselt. Door deze op flink vermogen af te spelen, wordt je set warm en de luidsprekerranden soepel. Door dat wisselen demagnetiseer je ook een eventueel magnetisme wat in de stalen onderdelen is ontstaan. Maar in een goede versterker is de kast van minder magnetiseerbaar materiaal. Dat demagnetiseren neem ik dus met een enorme korrel zout. Net zoals het demagnetiseren van LP's en CD's. Echt, die apparaten zijn er... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 30 januari Report Share Posted 30 januari Ik verplicht tot niets hoor. Ik meld alleen een bijzondere uitkomst die ik zelf ook niet zag aankomen. Met die XLO reference recordings kan ik ook een burn in doen met een signaal. Vooral voor speakers handig. Maar die demagnetiseer sweep is wat anders. Onderstaande nog wat leesvoer dat ik tegenkwam. Doe ermee wat je wilt. Densen, Isotek, Cardas, XLO hebben trouwens allemaal hun eigen uitgaven. Wellicht zijn er nog (veel) meer. https://www.ultraaudio.com/equipment/gryphon_exorcist.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari Report Share Posted 30 januari Ik heb dat Densen ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 31 januari Report Share Posted 31 januari Ik ben benieuwd hoe het Leobus vandaag vergaan is, zou de streamer al spelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 januari Report Share Posted 31 januari Daar dacht ik vandaag ook aan. Hoe zou het afgelopen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 31 januari Report Share Posted 31 januari De heren zijn er 3 uur mee bezig geweest. Helaas niet aan de praat kunnen krijgen. Het ding zit nog in de garantie en gaat opgestuurd worden naar Audionet. Nu maar hopen dat dat vlot gaat en dat ze het probleem kunnen vinden. Mijn één terabyte SSD schijf met daarop mijn muziek gaat mee. Dat tweetal moet het gaan doen. Als dat niet kan moet er wat mij betreft iets anders van gelijke kwaliteit komen. Maar dat zien we dan wel weer. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 januari Report Share Posted 31 januari Jammer dat ze het niet de praat hebben gekregen Leo. Ik hoop dat Audionet snel met een oplossing komt. Groet Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 31 januari Report Share Posted 31 januari Toch wel een backup van je hddgemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 31 januari Report Share Posted 31 januari 29 minutes ago, Edje2 said: Toch wel een backup van je hddgemaakt? Moet dat dan? Ik had al een backup op een pas aangeschafte SSD, maar daar is bij het proberen vandaag heel veel van verwijderd. Maar gelukkig heeft mijn helpende hand die backup thuis ook nog even bewaard. (Anders had hij dat wissen denk, niet toegestaan) Die gaat hij terug zetten. Die hulp snapt beter wat te doen dan ik. En daar ben ik hem zeer dankbaar voor. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 1 februari Report Share Posted 1 februari Geen pretje dit, heb je een leen toestel of zoiets meegekregen om nog muziek te kunnen afspelen? Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 1 februari Report Share Posted 1 februari De helpende hand is inmiddels ook forumlid geworden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 februari Report Share Posted 1 februari Als je drie keer achter elkaar samen naar Enschede op en neer rijdt, wordt er heel wat gekletst. Ook over forums dus. Kennelijk vond Olaf mijn belevingen hier positief genoeg om hier ook mee te doen. En ik denk zo dat zijn kennis hier ook nog wel eens handig kan zijn voor deze of gene. Voor mij dus zeer zeker. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 februari Report Share Posted 1 februari 20 hours ago, leobus said: Moet dat dan? Ik had al een backup op een pas aangeschafte SSD, maar daar is bij het proberen vandaag heel veel van verwijderd. Maar gelukkig heeft mijn helpende hand die backup thuis ook nog even bewaard. (Anders had hij dat wissen denk, niet toegestaan) Die gaat hij terug zetten. Die hulp snapt beter wat te doen dan ik. En daar ben ik hem zeer dankbaar voor. groet, Leobus Je bent al je data maar zo kwijt. Eén crash en het is weg. En een harddisk heeft zeker niet het eeuwige leven en gaan ook wel eens zomaar stuk. Ik heb alles op een NAS staan met een gemirrorde harddisk, daarnaast een backup op 2 verschillende schijven waarvan één buitenshuis ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts