jepe! Posted 22 maart Report Share Posted 22 maart On 17-3-2024 at 17:27, leobus said: Mijn dochter had een jaren 30 huis. Daar zat wel degelijk alles in de vloeren. We hebben alles er uit gesloopt en opnieuw aangelegd vanuit het plafond. Ik denk dat het vroeger normaal was om de lasdozen in de vloer te leggen. groet, Leobus Ik heb dat nog steeds deels. Huis 1908. Toen installatie in 1989 werd aangepast hebben we geopteerd voor wat best een beunhaas was, wat we niet wisten. De vele keren dat hij heel hard uitschreeuwende van de pijn staat nog in mijn geheugen gegrifd. Was er weer een stopcontact dat van de boven etage kwam terwijl hij dacht dat hij de stroom daar had afgesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart (edited) On 27-1-2024 at 22:54, kappa7 said: Dan zou ik zeker aanraden om een Daphile server op te zetten en dan kanje Ipeng blijven gebruiken Gisteren eindelijk de DNC terug gekomen vanuit Audionet Duitsland. Dus samen met Olaf naar WenW met een gewone usb harde schijf van 1 TB met mijn muziek er op. Ik wilde dat ter plekke testen om te zien of die wel gelezen werd en of ik de plaatjes van de hoezen op mijn Ipad te zien zou krijgen. Kort en goed: geen van beide lukte. Schijf werd niet herkend en dus geen plaatjes. Het schijnt dat de usb ingang geen grotere schijven dan 32 gig kan lezen. Vervolgens heeft Olaf daar de schijf aan hun router gekoppeld. Dat leverde muziek op, maar nog steeds geen plaatjes in de app. Wel afzonderlijke mapjes met de titels en artiesten in tekst maar ik wil de plaatjes van de hoezen zien want daar ben ik aan gewend bij het zoeken naar muziek. Dus die optie valt ook af. (Ik heb trouwens hier thuis geen usb aansluiting op mijn router dus kan al helemaal niet) Nu zijn er nog twee mogelijkheden: 1 een nas aanschaffen en daar de muziek op zetten. Mogelijk nadeel: de app geeft weer geen plaatjes. 2 een mini pc aanschaffen. De muziek gewoon op de SSD schijf aan de pc koppelen en dan via USB naar de Audionet. Met mijn oude IPeng programma de plaatjes genereren. Ik geloof dat dat de Daphile oplossing is die Kappa voorstelde. Olaf gaat thuis optie 2 testen. Hopelijk werkt het. En hopelijk ook zonder verlies aan kwaliteit. wordt vervolgd. groet, Leobus Oh ja, bij de aanschaf van de Audionet had ik mijn oude spullen inclusief een usb kabel ingeruild. Ik had die usb kabel immers niet meer nodig. Bij de situatie met de mini pc heb ik hem wel weer nodig. WenW deed niet moeilijk. Ik kreeg de kabel gewoon terug ondanks dat hij bij de inruil nog een aardige waarde had. Over service daar hoor je mij niet klagen. Edited 23 maart by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Optie 3 een abonnement op Qobuz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart 3 hours ago, leobus said: Gisteren eindelijk de DNC terug gekomen vanuit Audionet Duitsland. Dus samen met Olaf naar WenW met een gewone usb harde schijf van 1 TB met mijn muziek er op. Ik wilde dat ter plekke testen om te zien of die wel gelezen werd en of ik de plaatjes van de hoezen op mijn Ipad te zien zou krijgen. Kort en goed: geen van beide lukte. Schijf werd niet herkend en dus geen plaatjes. Het schijnt dat de usb ingang geen grotere schijven dan 32 gig kan lezen. Vervolgens heeft Olaf daar de schijf aan hun router gekoppeld. Dat leverde muziek op, maar nog steeds geen plaatjes in de app. Wel afzonderlijke mapjes met de titels en artiesten in tekst maar ik wil de plaatjes van de hoezen zien want daar ben ik aan gewend bij het zoeken naar muziek. Dus die optie valt ook af. (Ik heb trouwens hier thuis geen usb aansluiting op mijn router dus kan al helemaal niet) Nu zijn er nog twee mogelijkheden: 1 een nas aanschaffen en daar de muziek op zetten. Mogelijk nadeel: de app geeft weer geen plaatjes. 2 een mini pc aanschaffen. De muziek gewoon op de SSD schijf aan de pc koppelen en dan via USB naar de Audionet. Met mijn oude IPeng programma de plaatjes genereren. Ik geloof dat dat de Daphile oplossing is die Kappa voorstelde. Olaf gaat thuis optie 2 testen. Hopelijk werkt het. En hopelijk ook zonder verlies aan kwaliteit. wordt vervolgd. groet, Leobus Oh ja, bij de aanschaf van de Audionet had ik mijn oude spullen inclusief een usb kabel ingeruild. Ik had die usb kabel immers niet meer nodig. Bij de situatie met de mini pc heb ik hem wel weer nodig. WenW deed niet moeilijk. Ik kreeg de kabel gewoon terug ondanks dat hij bij de inruil nog een aardige waarde had. Over service daar hoor je mij niet klagen. Tis wel een gedoe zeg en dat verbaast me wel van een merk als Audionet. Netjes van W&W dat ze de kabel terug gaven, tis ook eigenlijk wel het minste wat ze kunnen doen. En een Daphile PC Is snel ingericht hoor. en aangezien je vorige oplossing ook al via LMS werkte heb je met iPeng ook nog eens een vertrouwde interface. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart (edited) 23 minutes ago, Tubejack said: Optie 3 een abonnement op Qobuz? +1 En die enkele nummers die niet op Qobuz staan, steek je een USB stick in de streamer. Edited 23 maart by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart 39 minutes ago, Tubejack said: Optie 3 een abonnement op Qobuz? -10 dat is leuk maar je hebt al een eigen verzameling opgebouwd waarvan je de kwaliteit kent. Tis dan toch jammer dat je dat dan allemaal weg kan gooien om dat die interface daar niet mee werkt. Een Daphile optie en dan de DAC instellen als DLNA dan is die gewoon over het netwerk benaderbaar en is de USB interface ook niet nodig. Dan he je waarschijnlijk de mooiste interface. Het is wel verstandig om even wat verschillende interfaces te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart (edited) 42 minutes ago, kappa7 said: Tis wel een gedoe zeg en dat verbaast me wel van een merk als Audionet. Even gekeken in de handleiding USB 2.0. zou toch grotere harddisks aan moeten kunnen. Is de externe harddisk wel USB2.0? Dit soort disks is meestal te herkenen aan een externe 220volt voeding. Edited 23 maart by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Als je een serieus bedrag neerlegt voor een streamer, dan mag je toch verwachten dat er geen beperking van 32GB voor opslag in zit? Persoonlijk zou ik dan erg snel klaar zijn met de streamer. Nu moet je dus aanvullende investeringen doen om het maar werkend te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Wat een ellende. Ik vraag me af of er geen juridische gronden zijn om de koop ongedaan te maken. Het apparaat voldoet toch immers niet aan gerechtvaardigde verwachtingen van de consument. Ik wens Leobus toch alle succes. Allemaal toestanden waar niemand op zit te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart 2 hours ago, Duclaasie said: Als je een serieus bedrag neerlegt voor een streamer, dan mag je toch verwachten dat er geen beperking van 32GB voor opslag in zit? Persoonlijk zou ik dan erg snel klaar zijn met de streamer. Nu moet je dus aanvullende investeringen doen om het maar werkend te krijgen. Daar zou ik zeker niet van uit gaan, de meeste goeie streamers gebruiken meestal het netwerk als bron. Je wil apparatuur als losse netwerk schijven ook helemaal niet in de buurt van je set hebben, is rommelig en de voedingen zijn vaak niet alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Gewoon lekker een mini pc ertussen zetten, met de hulp van Olaf zal dat prima gaan lukken. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Olaf heeft het bij hem thuis al getest. Resultaat: ”De Audionet werkt als een zonnetje met Daphile. Geen problemen of moeilijkheden. Gewoon meteen muziek. Mini computer is besteld. Deze wordt het: https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/zbox-edge-ci343-barebone Een extra ethernet kabeltje is ook al aanwezig. Moet tussen switch en computer komen. Waarschijnlijk a.s woensdag alles installeren. Ben benieuwd. Zo’n Qobuz abonnement afsluiten kan altijd nog en kan dan met de Audionet app bediend worden. Zo had ik de geluidskwaliteit bij W en W ook getest. En dat klonk prima. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Dat de HD niet groter kan dan 32 Gb heeft niks met USB 2.0 te maken. De streamer is waarschijnlijk een tijd geleden ontworpen, toen 32 Gb nog een respectabele hoeveelheid data was. Gaat die mini PC nu als NAS/server fungeren? En gaat de streamer dan alleen als endpoint gebruikt worden? Dan zal het even duren voordat je plaatjes ziet. De server moet immers een bibliotheek opbouwen en dat kan afhankelijk van de hoeveelheid muziek en software wel even duren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart 29 minutes ago, Hans van Liempd said: Dat de HD niet groter kan dan 32 Gb heeft niks met USB 2.0 te maken. De streamer is waarschijnlijk een tijd geleden ontworpen, toen 32 Gb nog een respectabele hoeveelheid data was. Hier een review uit 2013.... https://hifi.nl/artikel_pagina2/20683/Review-Audionet-Digital-Network-Client,-PRE-1-G3-voorversterker-en-AMP-I-V2-eindversterker-Audionet-DNC-DAC-Streamer.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Even tussen neus en lippen door (sorry Hans on topic) Kan Qobuz gedeeld worden? Ik heb net even gekeken maar qua reggae komen ze niet verder dan Bob Marley volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart 1 hour ago, Tubejack said: Hier een review uit 2013.... https://hifi.nl/artikel_pagina2/20683/Review-Audionet-Digital-Network-Client,-PRE-1-G3-voorversterker-en-AMP-I-V2-eindversterker-Audionet-DNC-DAC-Streamer.html 11 jaar geleden waren er echt wel grotere HD dan 32 Gb. Het ding zou FAT 32 met 1 partitie ondersteunen. En Fat 32 kan tot 2 Tb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart 33 minutes ago, Roots said: Even tussen neus en lippen door (sorry Hans on topic) Kan Qobuz gedeeld worden? Ik heb net even gekeken maar qua reggae komen ze niet verder dan Bob Marley volgens mij. Ik heb net ook even gekeken, maar er staan diverse playlists op thema Regae en daar staat meer in dan alleen Bob Marley. Zoek je specifieke artiesten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Ik heb net geprobeerd een maand free trail aan te maken..En ik moet met creditcard of Paypal 0 euro overmaken en dat ga ik echt niet doen....Trouwens ik heb geen Creditcard en Paypal al lang niet meer. Ik wil gewoon alles willen streamen net zoals in YouTube. Dat was mijn audiofiele dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Ik begrijp jij hebt geen € 0 op de bank staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart (edited) Ik heb geen Creditcard of Paypal Account..Die 0 euro wordt ook ineens 1 euro. Waarom niet gewoon een idealtje ? Bv : Ik kan bij Steam of Ubisoft of iets rechtstreeks in usa een PC game kopen via ideal. Edited 23 maart by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Ik had het afgelopen week dat ik dan € 0,1 dus 1 eurocent moest overmaken om te duiden dat die rekening met het nummer en de bank allemaal kloppen. Dit om € 300 te mogen ontvangen voor mijn Topping A90discrete, en dat heeft echt wel lang geduurd voor ik mijn centen had. De controles zijn behoorlijk verscherpt, dit in verband met drugs e.d. die via MP en andere kanalen soms lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart (edited) Ik heb GEEN Creditcard of Paypal account....Ik heb ze wel gehad btw. Je kan zomaar gehacked worden en ze plakken er een paar nullen achter. Vooral oude mensen trappen erin. En bovendien ik ben nog helemaal niet van plan om een account te nemen...Wat hebben ze te doen dan met mijn bankgegevens? Edited 23 maart by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart Met een paar nullen er achter blijft het gewoon €0.10000000 Ik zie het probleem niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 maart Report Share Posted 23 maart hahaha ja 10.000....Nee ik ben echt wel voorzichtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 maart Report Share Posted 24 maart 10 hours ago, HansP said: Ik had het afgelopen week dat ik dan € 0,1 dus 1 eurocent moest overmaken om te duiden dat die rekening met het nummer en de bank allemaal kloppen. Dit om € 300 te mogen ontvangen voor mijn Topping A90discrete, en dat heeft echt wel lang geduurd voor ik mijn centen had. De controles zijn behoorlijk verscherpt, dit in verband met drugs e.d. die via MP en andere kanalen soms lopen. Als ik zo’n verzoek zou krijgen gaan alle alarmbellen af. Dat doen criminelen ook. Overigens is 0,1 euro geen eurocent. Foutjes van een factor 10 kunnen duur uitpakken Hans. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts