Duclaasie Posted 21 april Report Share Posted 21 april 4 minutes ago, carl said: Nee de 220 Duclaasie. Het is het demo model van Roger. Ik heb hem puur voor de klankindruk van het merk. De 320 of de 350 zou wat meer voor mij zijn met mono en SF. Bovendien is het een LCR. Maar goed misschien komt dat nog wel een keer. Audiofiel blijf je voor het leven. leuk man, ben heel benieuwd. De 320 en 350 vind ik qua opbouw erg mooi. Vooral de dual mono opbouw van de 350 zie je helaas niet vaak bij phono voorversterkers. Daarnaast versterkt de 350 ook nog naar MM level met step up trafo’s. Als ik het budget had, dan zou ik die zeker willen proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 april Report Share Posted 21 april Ik zie net dat ze bij Phasemation ook een 211 PP mono (MA-5000) aanbieden voor slechts € 139.200. Helaas, net boven mijn budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 april Report Share Posted 22 april Wat minder messen kopen en iets minder BBQ-en, misschien kom je er dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 22 april Report Share Posted 22 april (edited) 1 hour ago, Sodejuu said: Wat minder messen kopen en iets minder BBQ-en, misschien kom je er dan. Smile. Edited 22 april by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april Report Share Posted 27 april Net een LP van Manfred Mann’s Earth Band gescoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april Report Share Posted 27 april (edited) Lekker op de bank hangend met mooie muziek vanaf mijn Nakamichi cassette deck en een stapel “Runners” bladen denk ik er stiekem over om zelfs een marathon te gaan lopen. Dromen mag, hé. Edited 27 april by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 27 april Report Share Posted 27 april Zag afgelopen week een stukje over de marathon des Sables, als ik dat zie dan gaat het toch wel kriebelen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april Report Share Posted 27 april (edited) Ik kreeg deze van de week in mijn whatsapp. 93! https://www.instagram.com/reel/C5bpugMrbwF/?igsh=MW5vaGZ1eXVvN2M0cw== Edited 27 april by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 april Report Share Posted 27 april 1 hour ago, Tubejack said: Lekker op de bank hangend met mooie muziek vanaf mijn Nakamichi cassette deck en een stapel “Runners” bladen denk ik er stiekem over om zelfs een marathon te gaan lopen. Dromen mag, hé. Leuk man! Maar pas op hé, forceer niets.... Ik zit al een tijdje op 6 km. per loopje en dat vind ik even genoeg.... . Maar goed, jij maakt veel kilometers in de week, dus moet dat kunnen, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 april Report Share Posted 27 april 51 minutes ago, Tubejack said: Ik kreeg deze van de week in mijn whatsapp. 93! https://www.instagram.com/reel/C5bpugMrbwF/?igsh=MW5vaGZ1eXVvN2M0cw== Oftewel gewoon doen (die marathon). Dromen is leuk, maar het daadwerkelijk doen, is beter (lees: leuker). Mijn broertje heeft jaren geleden de Jungfrau marathon uitgelopen (letterlijk uitgelopen, want de laatste kilometers kon hij door het stijgingspercentage/ de hoogte niet meer hardlopen). Maar ik geef toe. Ik heb ook nog een hoop onvervulde dromen..... Alhoewel met het vorderen van de jaren en het indalen van de realiteit, zijn deze kleiner en realistischer geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april Report Share Posted 27 april 5 hours ago, carl said: Net een LP van Manfred Mann’s Earth Band gescoord. Welke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april Report Share Posted 27 april 32 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Oftewel gewoon doen (die marathon). Dromen is leuk, maar het daadwerkelijk doen, is beter (lees: leuker). Mijn broertje heeft jaren geleden de Jungfrau marathon uitgelopen (letterlijk uitgelopen, want de laatste kilometers kon hij door het stijgingspercentage/ de hoogte niet meer hardlopen). Maar ik geef toe. Ik heb ook nog een hoop onvervulde dromen..... Alhoewel met het vorderen van de jaren en het indalen van de realiteit, zijn deze kleiner en realistischer geworden. Ik heb al een aantal keer een marathon gelopen, dus ik weet hoeveel tijd de voorbereiding kost. De Jungfrau marathon staat er om bekent, dat het zwaar is. 30km als voorbereiding wil ik ook dit jaar weer proberen. Ik heb een aantal maatjes die helpen. Alleen lopen vind ik niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 april Report Share Posted 27 april 3 minutes ago, Tubejack said: Ik heb al een aantal keer een marathon gelopen, dus ik weet hoeveel tijd de voorbereiding kost. De Jungfrau marathon staat er om bekent, dat het zwaar is. 30km als voorbereiding wil ik ook dit jaar weer proberen. Ik heb een aantal maatjes die helpen. Alleen lopen vind ik niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april Report Share Posted 27 april (edited) 2 hours ago, thingman said: Welke? Somewhere in Africa Toine. Ik heb ze wel eens live gezien - erg goed. Edited 27 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april Report Share Posted 28 april (edited) 19 hours ago, carl said: Somewhere in Africa Toine. Ik heb ze wel eens live gezien - erg goed. In ieder geval zeer zelden gespeeld. Typisch Manfred Mann geluid. Edited 28 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei Ken je die dagen?: *"zucht "*. Zet ik buizen versterker 1 aan ...... rechter kanaal dood enkel wat gekraak. Buizen versterker 2 naar beneden gesjouwd, linker kanaal niks, onheilspellende geluiden. Ouwe zooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei 4 minutes ago, Tubejack said: Ken je die dagen?: *"zucht "*. Zet ik buizen versterker 1 aan ...... rechter kanaal dood enkel wat gekraak. Buizen versterker 2 naar beneden gesjouwd, linker kanaal niks, onheilspellende geluiden. Ouwe zooi Nee die ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei Verdrongen Fuchs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei 17 minutes ago, Mediator said: Verdrongen Fuchs? Lastig. De EV's van ca. 27 kilo per stuk bivakkeren al 2 maanden op onze salontafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei Fuchs heeft meer dan 2 maanden geleden zijn monoblok een lichtshow zien geven, de andere kant was eerder al aan de beurt...Tot boven maat van ramp begon zijn voorversterker ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei Ik dacht dat je ze allang had weg gebracht fuchs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei Report Share Posted 5 mei Versterker 2 speelt weer, het was simpel, er zat een buis niet goed in de buisvoet, in het half donker was dat slecht te zien. Versterker 1 krijgt nieuwe buizen. Gisteravond, 192TV aangehad. Allemaal oude videoclips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 5 mei Report Share Posted 5 mei (edited) Maak jij buisvoetjes schoon Tubejack? Sommige kunnen erg zwart zijn. Nu bedenk ik me dat je geen of weinig NOS gebruikt dus dan zal het wel meevallen. 192 is vaak pure nostalgie. Het is net zoiets als met een auto die ik voorheen had die altijd wel ergens kuren vertoonde. Eigenlijk weet je dat je hem weg moet doen maar je doet het niet. Was voor die tijd trouwens een mooie zilverkleurige Audi A3 1.8 turbo 20v met alles erop en eraan. Uiteindelijk kreeg ik kids en was die te klein. Edited 5 mei by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei Report Share Posted 5 mei (edited) 1 hour ago, Mediator said: Maak jij buisvoetjes schoon Tubejack? Sommige kunnen erg zwart zijn. Nu bedenk ik me dat je geen of weinig NOS gebruikt dus dan zal het wel meevallen. 192 is vaak pure nostalgie. Het is net zoiets als met een auto die ik voorheen had die altijd wel ergens kuren vertoonde. Eigenlijk weet je dat je hem weg moet doen maar je doet het niet. Was voor die tijd trouwens een mooie zilverkleurige Audi A3 1.8 turbo 20v met alles erop en eraan. Uiteindelijk kreeg ik kids en was die te klein. Soms maak ik NOS buizen pootjes met een gewone gum, of potloodgum. Dat werkt goed bij allerlei soorten contacten. Op 192TV zag ik filmpjes, die ik nog nooit eerder gezien heb. Gek genoeg herken je sommige nummers al, na de 1e noten. Versterker 2 is van 2020 dus relatief nieuw. Versterker 1 is van +/- 2000 en beter dan nieuw en moet alleen weer eens een setje nieuwe buizen hebben. Dus wat "kuren" betreft is het te overzien. Komt ook, dat ik ook oude buizen waar ik er nog een aantal van heb, helemaal "opstook" Wij rijden in een Seat van 2004 die af en toe kuren heeft en ongeveer €1000,- per jaar aan onderhoud kost. Toch kunnen we, -als je zaken als afschrijving op een nieuwe auto meerekent- niet goedkoper rijden Zolang hij veilig is rijden we hem helemaal op. Net heerlijk platen gedraaid. Edited 5 mei by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 5 mei Report Share Posted 5 mei Ik doelde meer op die versterkers van Fuchs. De meeste vintage spullen zijn goed te onderhouden. Een beetje nostalgie is niks mis mee. Door wat ouder worden ben ik het soms ook. Dan zit ik stiekem the love boat te kijken omdat we dat toen ik jong was wel eens keken. Maar ik ben nu toch maar overgestapt naar de originele Magnum pi van de jaren tachtig. Helaas heb ik geen 192 tv meer. Vroeger had ik het wel geregeld opstaan. Soms is het heel goed maar soms komen er ook platen voorbij die voor mij niet hoeven. Wellicht straks als ik glasvezel heb dat ik overstap. Meestal staat de radio hier aan. Soulshow, radio 2, 80s 80s of het Griekse Vanilla radio deep soul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts