Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

NAT Audio SE1 Mk2. Zie mijn profiel. 😉  ****

In je profiel had ik al een paar keer gekeken. Was mijn niet echt duidelijk welke versterker van de 3  er nu stuk was. Verder zul je het vast een keer benoemd hebben. Maar het is onmogelijk om alles wat tussendoor op dit forum geschreven wordt te volgen. Ik kan helaas geen (service) documentatie vinden van deze versterker. Maar ik vermoed dat er een GM70 triode buis gebruikt wordt.

Informeer eens bij Peter Gelder https://audio-creative.nl/projecten/de-tsaar-gm70-single-ended-gm70-versterker/ 

Die heeft de nodige ervaring met dit soort versterkers. Wie weet,  kan hij hem voor je repareren. 

****Emoticons buiten die standaard bij het forum horen, zie ik als een ? 

Edited by Tubejack

13 minutes ago, Tubejack said:

In je profiel had ik al een paar keer gekeken. Was mijn niet echt duidelijk welke versterker van de 3  er nu stuk was. Verder zul je het vast een keer benoemd hebben. Maar het is onmogelijk om alles wat tussendoor op dit forum geschreven wordt te volgen. Ik kan helaas geen (service) documentatie vinden van deze versterker. Maar ik vermoed dat er een GM70 triode buis gebruikt wordt.

Informeer eens bij Peter Gelder https://audio-creative.nl/projecten/de-tsaar-gm70-single-ended-gm70-versterker/ 

Die heeft de nodige ervaring met dit soort versterkers. Wie weet,  kan hij hem voor je repareren. 

****Emoticons buiten die standaard bij het forum horen, zie ik als een ? 

Ik gebruik enkel standaard forum emoij's, Jack. De SE1 GM70 is overigens een nieuwer model. Peter Gelder heeft ooit een set mooie 211 EV''s (i-Goliath 211) gemaakt. 

Vreemd ik zie alleen een vierkant blokje met daarin een? Maar goed daar hebben denk ik meer mensen last van. 

Peter heeft inderdaad een mooie 211 versterker gemaakt en het stukje lezend op Audio Creative, ook een fraaie GM70.

Vandaar mijn tip, informeer daar eens.

Tip 2 ik schakel  nooit van feedback naar nonfeedback tijdens het spelen. Vind niet elke versterker fijn. Zelfs als in de handleiding staat dat het wel kan.

succes 

Edited by Tubejack

Ik ben vandaag met moderne audio spullen aan het spelen en ook dat klinkt bijzonder goed.

Verbluffend hoeveel muziek uit een DL-103 komt. O wacht, die wordt al 60 jaar geproduceerd .

Edited by Tubejack
type fouten

Zo heb ik gister ervaren hoe goed een vintage set kan klinken. Mijn vader speelt met een net gereviseerde Luxman R-1500 met daar achter IMF TLS-50 mk2 luidsprekers en als bron een Yamaha YP-D8. Eind jaren 70 werd r echt heel mooi spul gebouwd wat ook naar de huidige maatstaven nog erg mooi speelt. Binnenkort een nieuw element in de YP-D8 en dan is het helemaal af. 

40 minutes ago, Duclaasie said:

Zo heb ik gister ervaren hoe goed een vintage set kan klinken. Mijn vader speelt met een net gereviseerde Luxman R-1500 met daar achter IMF TLS-50 mk2 luidsprekers en als bron een Yamaha YP-D8. Eind jaren 70 werd r echt heel mooi spul gebouwd wat ook naar de huidige maatstaven nog erg mooi speelt. Binnenkort een nieuw element in de YP-D8 en dan is het helemaal af. 

Mooie vintage DT.

12 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Mooie vintage DT.

Echt wel, is echt een hele mooie draaitafel. Prachtige arm, degelijk gebouwd en top afgewerkt. Daarnaast is die automatische afslag wel erg prettig..

Hele middag lekker samen met mijn vrouwen hangen op de bank en luisteren naar muziek.:)

De buizen EL-34 raken behoorlijk ingespeeld in mijn laatste buizen aanwinst opgebouwd volgens het K.I.S principe.

Dat heeft ook  zo zijn charmes. 

Zonder:

• Chokes
  • Autobias
  • en andere truc's

Nooit geweten dat Black-Gate WKZ zo mooi kon klinken.  Was simpelweg te duur.    

1 hour ago, Tubejack said:

Hele middag lekker samen met mijn vrouwen hangen op de bank en luisteren naar muziek.:)

De buizen EL-34 raken behoorlijk ingespeeld in mijn laatste buizen aanwinst opgebouwd volgens het K.I.S principe.

Dat heeft ook  zo zijn charmes. 

Zonder:

• Chokes
  • Autobias
  • en andere truc's

Nooit geweten dat Black-Gate WKZ zo mooi kon klinken.  Was simpelweg te duur.    

Ik had op de NAT's ook liever geen autobias gezien (gewoon een mA meter en manueel afregelen, tevens controlemiddel)  

1 hour ago, Roots said:

Wat kan het leven toch mooi zijn Jack. :) 

Zeker Roots  :) 

@Vinyl_Fuchs Ik heb nog zo'n zelfde versterker; Een bak techniek, met iets van 10 updates. Ook mooi, precies, heel verfijnd.

Maar bij deze versterker moet de kwaliteit puur uit de weinige onderdelen komen en die zijn de beste in zijn soort.  Muzikaal 

Voor beide valt iets te zeggen en te vinden. 

1 minute ago, Tubejack said:

Zeker Roots  :) 

@Vinyl_Fuchs Ik heb nog zo'n zelfde versterker; Een bak techniek, met iets van 10 updates. Ook mooi, precies, heel verfijnd.

Maar bij deze versterker moet de kwaliteit puur uit de weinige onderdelen komen en die zijn de beste in zijn soort.  Muzikaal 

Voor beide valt iets te zeggen en te vinden. 

Om met Cock's woorden te spreken: hoe minder, hoe beter. 😉 Ik weet natuurlijk best dat jij 2 van der Veen UL's bezit. Ik heb het geheugen van een olifant.  

Misschien komt er ooit nog eens een revival van Black Gate?

1 hour ago, Vinyl_Fuchs said:

Om met Cock's woorden te spreken: hoe minder, hoe beter.

Misschien komt er ooit nog eens een revival van Black Gate?

Less=more,  een Een filosofie die kan werken. More= better ook. 

Er zijn tegenwoordig alternatieven van Audio Note, Nichicon,  Elna heeft vast ook wat.

Maar Black Gate vind ik  wel bijzonder. Waarom die niet meer gemaakt worden geen idee. 

@roots  er zijn inderdaad genoeg mooie versterkers. 

1 minute ago, Tubejack said:

Less=more,  een Een filosofie die kan werken. More= better ook. 

Er zijn tegenwoordig alternatieven van Audio Note, Nichicon,  Elna heeft vast ook wat.

Maar Black Gate vind ik  wel bijzonder. Waarom die niet meer gemaakt worden geen idee. 

@roots  er zijn inderdaad genoeg mooie versterkers. 

Het feit dat hier een gereviseerde Marantz 170dc zijn werk doet, zegt voldoende.