Roots Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni Ik voelde mij toen al een piraat Jack..Op die leeftijd erna was ik meer bezig met mooie meiden. "Maar het is volgens mij een mooi voorbeeld van wat een luidspreker opwekt bij het uitslingeren ervan en wat de dempingsfactor maar op moet zien te lossen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni (edited) 3 hours ago, Roots said: Zo heb ik ooit toen ik nog jong was een luidspreker aangesloten op de ingang van een versterker. Je kon die luidspreker gewoon gebruiken als microfoon, ik trommelde er dan op. Ik was eigenlijk uitvinder van de elektronische drums. De studioman die dit aan de Beatles leerde kreeg ongelooflijk op zijn donder. Vanwege angst van groefspringen wilde ze de goedkope draaitafels sparen met weinig laag in de groef. Edited 17 juni by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni Zal best...Ik was toen nog maar 12 jaar oud ofzo. ...1977. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni 3 hours ago, Roots said: Zo heb ik ooit toen ik nog jong was een luidspreker aangesloten op de ingang van een versterker. Je kon die luidspreker gewoon gebruiken als microfoon, ik trommelde er dan op. Ik was eigenlijk uitvinder van de elektronische drums. Onze buurman omstreeks 1958 kroop met zo'n luidspreker in de kelder en liet zo de kinderen geloven dat sinterklaas hun via de radio aansprak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni ik geloof je meteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni 57 minutes ago, Hans van Liempd said: Onze buurman omstreeks 1958 kroop met zo'n luidspreker in de kelder en liet zo de kinderen geloven dat sinterklaas hun via de radio aansprak. Grensoverschrijdend gedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 juni Report Share Posted 17 juni (edited) 12 hours ago, Roots said: Ik voelde mij toen al een piraat Jack..Op die leeftijd erna was ik meer bezig met mooie meiden. "Maar het is volgens mij een mooi voorbeeld van wat een luidspreker opwekt bij het uitslingeren ervan en wat de dempingsfactor maar op moet zien te lossen". Ik werd Jack the Ripper genoemd dat was ook een tijd mijn QSO naam. Die units hier zijn van kevlar die slingeren en breken niet gauw op. Ook niet met een DF kleiner dan 1 . Maar er is meer aan de hand -vermoed ik- In mijn less=more versterker wordt op zeker 3 punten iets met het -3dB bereik van de laagste tonen gedaan. Dat is iets voor een volgende keer. De theorie moet wel kloppen. Edited 18 juni by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pass Posted 18 juni Report Share Posted 18 juni 15 hours ago, Roots said: Zal best...Ik was toen nog maar 12 jaar oud ofzo. ...1977. Snotneus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 18 juni Report Share Posted 18 juni Wil je mijn broek eens passen? 1.85 lang en 110kg schoon aan de haak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pass Posted 19 juni Report Share Posted 19 juni Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juni Report Share Posted 20 juni (edited) Eigenlijk geen audiofiele dag. Een marter heeft huisgehouden in mijn auto en ik kan dus morgen mijn arm niet ophalen bij Rick Paap. Edited 20 juni by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 juni Author Report Share Posted 20 juni Oh, dat is balen Carl, hopelijk valt de schade mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juni Report Share Posted 20 juni Vervelend Carl. Vergeten je auto in de garage te zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juni Report Share Posted 20 juni Ik heb een mooi huis Jack, maar helaas geen garage. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat die marters juist op een warme auto afkomen. In de garage of vlak bijzet huis blijven auto’s juist langer warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juni Report Share Posted 21 juni (edited) Kosten 450 euro naast een grote beurt. Ik hoop dat de auto vandaag klaar is want dan kan ik de Graham arm op zondag ophalen en krijgt mijn zoon de auto mee naar Oosterrijk. Mogen wij het doen met zijn kleine Toyota. Jullie zijn wel uitgenodigd voor de barbeque: marter! Edited 21 juni by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 juni Report Share Posted 21 juni 14 hours ago, carl said: Ik heb een mooi huis Jack, maar helaas geen garage. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat die marters juist op een warme auto afkomen. In de garage of vlak bijzet huis blijven auto’s juist langer warm. Wij hebben gewoon een rijtjes woning, maar wel een met garage onder het huis. Geen overbodige luxe in de binnenstad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 21 juni Report Share Posted 21 juni Als de marter in je motorruimte is geweest en aan de kabels heeft gevreten, dan kun je overwegen voor een speciale mat onder de auto te leggen. Zie wat Google zoekopdracht geeft als resultaten : Marter matten Wel de mat vastzetten op de grond en de auto er precies boven zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juni Report Share Posted 22 juni Gisteren bestond mijn audiofiele dag uit het voor de eerste keer gaan luisteren in de nieuwe woning van een audiovriend. Ik vreesde met grote vrezen.... Een vrij nieuwe woning met kneiterhard plafond en wanden. Bovendien een glaswand achter de luidsprekers. Dat laatste is wel erg prettig omdat je dan niet tegen een muur aan kijkt. Gelukkig hingen er akoestische gordijnen vloerkleden en een stoffen bank als luisterplaats. Het viel me eigenlijk 200% mee. Het klonk eigenlijk erg goed. Het belangrijkste bij luidsprekeropstelling is meestal het ontwijken van staande golven. Daar was hier echter helemaal geen sprake van. Ik heb zelden zo'n homogeen laag gehoord. De getrapte vorm van de woonkamer zal daar zeker toe bijdragen. Bovendien nogal uit elkaar liggende afmetingen. Na het wisselen van een paar kabels en interlinks werd het nóg iets beter (dynamiek en levendigheid). En dan moeten de akoestisch panelen nog opgehangen worden. De kleine basstraps stonden al wél achter de luidsprekers. Erg veelbelovend.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 juni Report Share Posted 22 juni Hier lijkt de netwerkspeler, een Cambridge Audio CXN, op zijn laatste benen te lopen. Ik was al een beetje aan het oriënteren voor een eventuele vervanger, maar dat had best nog even mogen duren. Aangezien ik de CXN ook gebruik voor radio en TV geluid is het nu behelpen. Eerst maar eens kijken of er ergens een reparateur is die hier de vingers aan durft te branden en anders moet er iets anders komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni 14 hours ago, Duclaasie said: Eerst maar eens kijken of er ergens een reparateur is die hier de vingers aan durft te branden en anders moet er iets anders komen. Veel bedrijven besteden reparaties uit. Mijn CXC speler is vermoed ik hier geweest https://hanexservice.eu/over V Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni Ik kom net van Rick Paap vandaan waar ik mijn Graham 2.1 arm heb opgehaald na een kleine reparatie. Gedurende het gesprek kwam ik er achter dat Rick bij Audioscript gewerkt heeft. Hij had ervaring met Micro Seiko armen. Hij adviseerde de bekabeling in die van mij te vervangen en het lager schoon te maken voordat ik hem ga installeren op de oude Delphi V. De volgende keer dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni Heb jij ook een micro seiki arm op de Delphi Carl? En de bekabeling vervangen: voor wat dan? Had hij daar nog een suggestie voor? Er is zoveel te koop, en het ene draad nog bijzonderderder en kostbaarderder dan het andere. Zelf heb ik goede ervaringen met Cardas 33awg, maar dat is vrij stug. Je hebt ook clear phono, dus is 34 awg en dus wat soepeler. en wat betreft het lager: hoe schoonmaken? En dan droog gebruiken met kans op corosie? Volgens mij moet je een platenspeler lager nooit smeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juni Report Share Posted 24 juni Ik heb een Delphi VII gekocht en de Graham arm die op de Delphi V zat daarop overgezet. De bedoeling is dat de Micro Seiki CF 2 op de Delphi V wordt geplaatst. Die gaat dan naar mijn zoon. Rick Paap wilde Graham bekabeling gebruiken. Volgens mij is dat erg duur. De Cardas kabel is een betaalbaar alternatief. Rick Paap was erg duidelijk over schoonmaken van het lager. Ik vraag zeker een offerte. Ik ga Roger woensdag ook even benaderen. Mijn broer is vannacht overleden. Ik heb daarom weinig tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 juni Report Share Posted 24 juni Aaaaw, Gecondoleerd Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 juni Report Share Posted 24 juni Gecondoleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts