Tubejack Posted 21 september Report Share Posted 21 september 1 hour ago, Roots said: Is alles okay Jack? Zeker. @Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 september Report Share Posted 21 september 1 hour ago, leobus said: Soms laat een tweak je toch verwonderen. En ze hoeven niet allemaal heel duur te zijn. groet, Leobus Zeker Soms is het dubbeltjes werk. Fijne avond nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 september Report Share Posted 21 september 1 hour ago, pjotr27 said: Kijk eerst maar eens wat zo’n wonderplank kost…. even net teveel om uit te proberen.. tussen de 135 en 270 euro. Heb er ook meteen drie nodig dan (versterker, dac, loopwerk) Je mag toch zeker wel verwachten dat je zo'n artikel eerst op proef kunt testen in je eigen set alvorens te kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 september Report Share Posted 21 september 2 hours ago, Tubejack said: Misschien had ik beter kunnen schrijven: "dan koop je er toch één" (om te proberen dan...) Nog dit : "Iedereen vind onze PCM dac veruit de mooiste die men ooit gehoord heeft…" Waarom zou je dan iets veranderen? Of verwacht je nog meer "wonderen" Ach, je weet het nooit… soms merk je dat een kleine aanpassing toch nog iets oplevert. En net als in de formule 1, een topstuk wordt soms ook ingehaald door een andere die net weer iets beters bedenkt. Mij ging het er alleen maar om of die wonderwood planken echt beter zijn als de IKEA bamboe snijplanken… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 september Report Share Posted 22 september (edited) 8 hours ago, pjotr27 said: Mij ging het er alleen maar om of die wonderwood planken echt beter zijn als de IKEA bamboe snijplanken… @thingman heeft een punt, een beetje bedrijf heeft een fatsoenlijk retour beleid. Edited 22 september by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 22 september Report Share Posted 22 september (edited) 10 hours ago, thingman said: Je mag toch zeker wel verwachten dat je zo'n artikel eerst op proef kunt testen in je eigen set alvorens te kopen? 1 hour ago, Tubejack said: @thingman heeft een punt, een beetje bedrijf heeft een fatsoenlijk retour beleid. Bij elke aankoop die je doet heb je recht op ruilen of teruggave van het aangekochte. Dat is een wettelijk consumentenrecht. Op zijn site staan ook de algemene voorwaarden en daar kun je lezen dat je een 14 dagen bedenktijd hebt. Artikel 6 en 7 en 8. Link algemene voorwaarden Edited 22 september by analoogfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 september Report Share Posted 22 september 11 minutes ago, analoogfreak said: Bij elke aankoop die je doet heb je recht op ruilen of teruggave van het aangekochte. Dat is een wettelijk consumentenrecht. Op zijn site staan ook de algemene voorwaarden en daar kun je lezen dat je een 14 dagen bedenktijd hebt. Artikel 6 en 7 en 8. Link algemene voorwaarden Klopt... Maar moet nog wel heel hard nadenken of ik aantal honderdjes zou willen uitgeven voor paar planken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 22 september Report Share Posted 22 september Stel dat ik onder elk apparaat zo'n plank leg, dan heb ik er 6 nodig, dat maakt 135 x 6 = 810,-€. Prima als het effect heeft, maar ik vind die dingen niet mooi. Als hier alles een beetje in orde is qua akoestiek en als ik een nieuw rack heb gebouwd ga ik een aantal Iso-Puck's van IsoAcoustics kopen. De Iso-Puck's heb ik al op proef gehad en het verschil was opmerkelijk. Er was een behoorlijk verschil bij de streamer en voorversterker maar vooral bij de Magnepan's was het opmerkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 22 september Report Share Posted 22 september Waarom geef je er dan niet gelijk de youtube-video over het product bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 september Report Share Posted 22 september Het brengt nogal wat te weeg die Wonderplanken. @ Carl, John verkoopt die inderdaad. @ analogfreak, Audiomaat heeft er inderdaad mee te maken @ pjotr27, of ze beter werken dan de bamboeplanken? Dat hangt van de apparaten en ondergrond af. Zoals ik al schreef, mijn ervaring is ook dat er voor elk apparaat een optimale opstelling mogelijk is. @ Bebatoli, over smaak valt niet te twisten, en de werking is zeker anders dan de Isoacoustic ontkoppelaars. Maar die zullen ook wel voor sommige apparaten werken. Maar voor andere misschien ook weer niet. Audiomaat is inderdaad nauw betrokken bij dit product. Maar degene die ze ontwikkelde is toch weer iemand anders. Die laatste heeft een set demoplanken daarmee kan hij thuis laten horen wat het doet. Of ze ook op proef geleverd kunnen worden..? Ik weet het niet. Misschien dat Audiomaat of Orchestral Audio daar meer van kan vertellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 september Report Share Posted 22 september Ik heb sinds een tijdje deze onder mijn monitors Adam Hall PAD ECO 1 | Bax Music (bax-shop.nl) Ze doen veel goed, maar je moet wel flink inleveren op dynamiek.....En dan is het maar net wal je wil horen of juist niet. En onder welk apparaat moet het komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 september Report Share Posted 22 september (edited) 2 hours ago, Hans van Liempd said: @ Carl, John verkoopt die inderdaad. Dan heb ik ze zelfs even onder mijn voorversterker gehoord Hans. Ik vond het er niet prettiger op gaan klinken. Leek warme klank toe te voegen. Bovendien erg lelijk naar mijn smaak. Edited 22 september by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 september Report Share Posted 23 september On 22-9-2024 at 09:48, Bebatoli said: Stel dat ik onder elk apparaat zo'n plank leg, dan heb ik er 6 nodig, dat maakt 135 x 6 = 810,-€. Prima als het effect heeft, maar ik vind die dingen niet mooi. Als hier alles een beetje in orde is qua akoestiek en als ik een nieuw rack heb gebouwd ga ik een aantal Iso-Puck's van IsoAcoustics kopen. De Iso-Puck's heb ik al op proef gehad en het verschil was opmerkelijk. Er was een behoorlijk verschil bij de streamer en voorversterker maar vooral bij de Magnepan's was het opmerkelijk. Die heb ik gehoord op de laatste Audioshow Alkmaar (ASSA). Je hoort het verschil zeker. Een leuk product om uit te proberen. Maar het telt wel op, kosten technisch, om je luidsprekers zo te isoleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 23 september Report Share Posted 23 september 8 minutes ago, Ivan10 said: Die heb ik gehoord op de laatste Audioshow Alkmaar (ASSA). Je hoort het verschil zeker. Een leuk product om uit te proberen. Maar het telt wel op, kosten technisch, om je luidsprekers zo te isoleren. Ze kosten niet meer dan die Audiomaat planken tenzij je de duurdere versie van Isoacoustic neemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 september Report Share Posted 23 september Bij een audioshow lang geleden kwam er een Belg (niet Bebatoli) met een koffer vol voetjes en onderzetters. Voor elk apparaat werd de beste combinatie gezocht. Hij had dat voor 4 apparaten en twee Magnepans snel voor elkaar, maar was toch 2 uur bezig geweest. Onder de Magnepans kwamen tropisch houten blokken. Welke houtsoort weet ik niet. Maar ik hoor soms over Ebbenhout en Padouk. terwijl anderen weer zweren bij kops vuren. Ik wil maar zeggen.. een eenduidige "beste" oplossing is er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 23 september Report Share Posted 23 september 1 hour ago, Ivan10 said: Die heb ik gehoord op de laatste Audioshow Alkmaar (ASSA). Je hoort het verschil zeker. Heb ik toen ook beluisterd. Maar de speakersets stonden op verschillende hoogte, dus welk verschil hoor je dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 september Report Share Posted 24 september Vanwege een kabelbreuk in de buurt, iedereen hier ruim een dag zonder TV en internet. Ouderwets de radio aan. Wat klinken sommige stations goed zeg t.o.v. dezelfde stations via het internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 september Report Share Posted 24 september Ik geloof het gelijk Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 oktober Report Share Posted 11 oktober (edited) Vandaag op bezoek geweest bij Hans van Liempd. Hij heeft weer een aantal kleine dingen doorgevoerd. Ik was een tijdje niet bij hem geweest dus ik zou niet weten hoe dominant die aanpassingen zijn. In ieder geval klonk het erg goed. Verder erg gezellig de lunch met wederzijdse vrouwen. Mijn vrouw was namelijk op bezoek geweest bij een goede vriendin die vlak bij Hans woont. Edited 11 oktober by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 oktober Report Share Posted 13 oktober We hebben gisteren in het Audiokasteel van AudioExpert naar een mooie set geluisterd. Rockport luidsprekers aangestuurd door een Soulution geintegreerde versterker met als bron een Ideon streamer met Ideon DAC. Een mooie set, die helaas soms wel erg luid stond te spelen. Wij hadden de indruk dat het op minder niveau, met minder vervorming en minder dichtlopend klonk. Maar toch een heel mooie set waar de potentie in te horen was. Dat het voor zo'n set nét niet helemaal 100% was, ligt aan de beperkingen van de grote luisterruimte met houten vloer. Volgens Peter was elke extra stap die er werd aangebracht tijdens het opbouwen van de set gelijk hoorbaar. En daarmee bedoelde hij de netwerkfiltering en extra Ideon Clock module. De bedoeling is, dat er volgend jaar april een andere exclusieve luisterruimte betrokken gaat worden. Die is zo mogelijk nóg extremer dan in het audiokasteel wordt. Het audiokasteel wordt dan weer gewoon kasteel Neder Hemert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 oktober Report Share Posted 14 oktober On 21-9-2024 at 21:17, leobus said: Soms laat een tweak je toch verwonderen. En ze hoeven niet allemaal heel duur te zijn. groet, Leobus Juist, ik heb 2 planken van Berret en ze liggen op Leo's verwonderringen. Kost weinig en een mooie verbetering voor weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 oktober Report Share Posted 19 oktober De stereoset anders neer gezet. Het staat nu beter naast elkaar met een extra plank er tussen. Alleen het geluid is anders geraakt. Met al het in en uitpluggen vast een foutje gemaakt. Straks alles af om te zien waar ik een fout maakte. Maar eerst maar een album draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 oktober Report Share Posted 19 oktober 4 hours ago, Ivan10 said: De stereoset anders neer gezet. Het staat nu beter naast elkaar met een extra plank er tussen. Alleen het geluid is anders geraakt. Met al het in en uitpluggen vast een foutje gemaakt. Straks alles af om te zien waar ik een fout maakte. Maar eerst maar een album draaien. Misschien de + en - van één van de luidsprekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 oktober Report Share Posted 19 oktober Gister hier twee vrienden op visite gehad die ook serieus met audio bezig zijn. Eerst even met REW bezig geweest, maar om daar echt wat mee te kunnen vergt nog wel wat tijd en energie. Nog wat met de opstelling van de luisterpositie geschoven en binnen de mogelijkheden van de kamer en akoestiek klinkt het nu meer dan acceptabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 oktober Report Share Posted 19 oktober 2 hours ago, Tubejack said: Misschien de + en - van één van de luidsprekers? Ja zoiets dacht ik ook. Maar de test CD geeft aan dat daar geen sprake van is. Bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts