Groovy Posted 3 januari Author Report Share Posted 3 januari 37 minutes ago, Buizerd said: Gaaf hoor die jaren 70 Philips luidsprekers! Zeker, het zijn krijgertjes maar ze klinken boven verwachting goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted 3 januari Report Share Posted 3 januari Staat er een supertweeter bovenop? Mooie set, geniet ervan Groovy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 januari Author Report Share Posted 3 januari 2 hours ago, WanFie said: Geen open baffles meer? Staan nu werkloos in de berging maar nog niet afgeschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 januari Author Report Share Posted 3 januari 51 minutes ago, Jason said: Staat er een supertweeter bovenop? Mooie set, geniet ervan Groovy! Dank je. Het zijn harmonizers, die doen zachtjes mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 4 januari Report Share Posted 4 januari 20 hours ago, Groovy said: Beetje spelen met de opstelling. De Garrard hf4 en de buizenphono op een spaceage salontafel. De luidsprekers naar voren gehaald, bijna luisterdriehoek. Klinkt beter zo. Heel knus zo. Is het alleen niet beter om de draaitafel achter de speakers te plaatsen om zo de invloed van de speakers op de draaitafel te verminderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 januari Author Report Share Posted 4 januari Ja, wellicht is dat beter, maar ik til daar niet zo zwaar aan. Zo kan ik lekker vanaf mijn luie stoel singeltjes draaien. Ik ben tevreden met de weergave zoals het nu is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 4 januari Report Share Posted 4 januari 7 hours ago, Groovy said: Ja, wellicht is dat beter, maar ik til daar niet zo zwaar aan. Zo kan ik lekker vanaf mijn luie stoel singeltjes draaien. Ik ben tevreden met de weergave zoals het nu is. dat is inderdaad ook wel lekker, stream tegenwoordig veel meer omdat dat vanuit de luie stoel kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari Vandaag weer lekker zitten luisteren. Van mijn zoon had ik mijn oude Whest Phono versterker met bijbehorende phono kabel terug gekregen. Voor de grap heb ik die tussen de Ayre phonoversterker en de Conrad Johnson voor versterker gezet. Het geluid ging weer veel meer de door mij gewenste kant op. Wonderlijke wereld die van de hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari (edited) Heb je nou de phono kabel tussen je CJ en Ayre gedaan, of heb je de Whest vergeleken? Ik kan het even niet uit je tekst halen.. Edited 8 januari by Duclaasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari De Whest phono kabel zit er nu tussen Klaas . De Whest phono versterker zelf gaat voor een kleine upgrade terug naar zijn maker. Daarna waarschijnlijk weer naar mijn zoon of ik houd hem voor de huiskamer en krijgt mijn zoon de Ampearl. Het is mij trouwens niet duidelijk waarom de Whest phono kabel zo veel beter/anders klinkt. Ik vermoed dat hij een zeer lage capaciteit heeft. Maar bij de Rhea die ik op bezoek krijgt ligt het waarschijnlijk weer anders. We blijven bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari Invloed van capaciteit is bij MC verwaarloosbaar, dus de kans is klein dat daar het verschil zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari Het moet toch ergens aanliggen Klaas - dun kabeltje verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari 3 hours ago, carl said: Vandaag weer lekker zitten luisteren. Van mijn zoon had ik mijn oude Whest Phono versterker met bijbehorende phono kabel terug gekregen. Voor de grap heb ik die tussen de Ayre phonoversterker en de Conrad Johnson voor versterker gezet. Het geluid ging weer veel meer de door mij gewenste kant op. Wonderlijke wereld die van de hifi. Heb je nou de Whest en de Ayre achter elkaar staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari Nee hoor Roots zo gek ben ik nu ook weer niet. Bij de Whest phono zat een Whest phono kabel. Die laatste heb ik er nu tussen zitten phono en voor zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari 5 hours ago, carl said: Het geluid ging weer veel meer de door mij gewenste kant op. Wonderlijke wereld die van de hifi. Wat valt je nu op in het geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari Report Share Posted 8 januari (edited) Net of ik de impedantie wat hoger had gezet Ivan. Dus net wat “pittiger” zonder scherp te worden Ik zal het weekend de kabel nog eens terugplaatsen want eigenlijk geloof ik het zelf niet helemaal. Edited 8 januari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 9 januari Report Share Posted 9 januari (edited) 14 hours ago, carl said: Vandaag weer lekker zitten luisteren. Van mijn zoon had ik mijn oude Whest Phono versterker met bijbehorende phono kabel terug gekregen. Voor de grap heb ik die tussen de Ayre phonoversterker en de Conrad Johnson voor versterker gezet. Het geluid ging weer veel meer de door mij gewenste kant op. Wonderlijke wereld die van de hifi. 10 hours ago, Roots said: Heb je nou de Whest en de Ayre achter elkaar staan? 9 hours ago, carl said: Nee hoor Roots zo gek ben ik nu ook weer niet. Bij de Whest phono zat een Whest phono kabel. Die laatste heb ik er nu tussen zitten phono en voor zitten. En toch was die vraag van Roots niet gek. Want ik lees het ook zo. Dat het de Whest phonokabel betrof had ik er niet zo uit begrepen uit je eerste post. Ik ben benieuwd wat je van de Rhea phonoversterker gaat vinden. Edited 9 januari by analoogfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 januari Report Share Posted 9 januari Ik reageer vaak tussendoor zoals ik praat - sorry. Ben ook benieuwd. Volgens Roger klinkt hij erg neutraal met open karakter van buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 10 januari Report Share Posted 10 januari 16 hours ago, carl said: Ik reageer vaak tussendoor zoals ik praat - sorry. Ben ook benieuwd. Volgens Roger klinkt hij erg neutraal met open karakter van buizen. Verwarrend is het, zo als je praat, Carl. Ik ben benieuwd naar jou luisterbevinding van die Rhea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari Report Share Posted 10 januari (edited) 4 hours ago, analoogfreak said: Verwarrend is het, zo als je praat, Carl. Ik ben benieuwd naar jou luisterbevinding van die Rhea. Er komt hier niets binnen wat ik niet zeer uitvoerig aan de tand gevoeld heb Freak. Het interesseert me eigenlijk alleen maar of het bij mij en voor mij goed klinkt! En voor miskopen heb ik geen tijd van leven meer. Edited 10 januari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 10 januari Report Share Posted 10 januari On 9-1-2025 at 21:16, carl said: Ben ook benieuwd. Volgens Roger klinkt hij erg neutraal met open karakter van buizen. 9 hours ago, analoogfreak said: Ik ben benieuwd naar jou luisterbevinding van die Rhea. 7 hours ago, carl said: Er komt hier niets binnen wat ik niet zeer uitvoerig aan de tand gevoeld heb Freak. Het interesseert me eigenlijk alleen maar of het bij mij en voor mij goed klinkt! En voor miskopen heb ik geen tijd van leven meer. @carl het ging mij over wat je bij de bovenste quote schreef en daar reageer ik op. Dan is het toch logisch dat ik zo antwoord. Dat het mij om jou bevinding gaat, want jij hebt er belangstelling voor en daar ben ik benieuwd naar. Ik begrijp dan niet jelaatste reactie erop vanuit wat ik hierboven verder toelicht. Spraakverwarring hou ik het dan maar op. En voor jou : ik heb de Rhea ook eens uitvoerig beluisterd en vond het erg mooi. Maar was/is boven mijn budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari Report Share Posted 10 januari Inderdaad spraakverwarring Freak. Mijn commentaar krijg je echt wel te horen, maak je geen zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted maandag om 06:19 Report Share Posted maandag om 06:19 Na 8 seizoenen van House op Netflix Bingewatchen weer plaatjes aan het draaien. Prachtig, wat zo'n Goldring 1042 uit de groeven weet te halen. Zelfs sleetse oude LP's zijn meestal nog goed af te spelen. Wat een details. Een wolk van muziek. My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before… Ongelofelijk wat een dynamisch nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted maandag om 19:01 Report Share Posted maandag om 19:01 Das een prachtig nummer. Heb je de cover van dit nummer van de lemonheads ook wel eens gehoord. Niet beter maar wel erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted maandag om 20:59 Report Share Posted maandag om 20:59 1 hour ago, aurelius70 said: Das een prachtig nummer. Heb je de cover van dit nummer van de lemonheads ook wel eens gehoord. Niet beter maar wel erg goed Na Toms dinner, komt het met een drive de woonkamer in De versie van de Lemonheads, kende ik nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts