carl Posted vrijdag om 19:26 Report Share Posted vrijdag om 19:26 Vanmiddag bij Hans op bezoek geweest. Behalve dat we goed hebben bijgepraat natuurlijk ook naar muziek geluisterd. De stream van Carmen McRae beviel me muzikaal wel het beste. Goed geremasterd ook - het geluid klinkt wel ietwat ouderwets. Ik draai dergelijke muziek zelf erg graag. De stemmen op nieuwe muziek vind ik vaak gewoon niet natuurlijk en Carmen klinkt heel goed!. Hans wilde me ook slechte moderne streams laten horen zoals Psalmen van Paul Simon. Het eerste nummer vond ik eerlijk gezegd best goed klinken op zijn topinstallatie althans totdat Paul Simon begon te zingen. Ik heb dat echt wel gehoord. De twee volgende nummers van Paul Simon vond ik eigenlijk wel een kakafonie van geluid. En toen had ik de stem van Paul Simon zelfs nog niet gehoord. Toen we (mijn vrouw was bij een vriendin in Schijndel op bezoek en we hebben samen gereden) zijn we uit gaan eten bij de Commanderie van St Jean in Nijmegen. Ik heb de ober nog even verteld dat ik daar nog (met de zuster van de vrouw die later met de regisseur die Amsterdamned heeft gemaakt is getrouwd) naar John Russel heb geluisterd voor de renovatie. Een Surinamer die onder meer nummers van de Stones speelde - erg goed hoor. Het is overigens niets geworden (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted vrijdag om 19:45 Report Share Posted vrijdag om 19:45 Ja, dat was weer een gezellige middag. Ik denk trouwens dat veel stemmen op moderne opnamen wél goed klonken. Zoals Rosemary Standley, Perla Batalla en Ulla Meinecke (al is de laatste niet een echt nieuwe opname). Helaas wilde door ingrijpen van KPN de wifi niet 100% werken. Dus hebben we via de ethernetkabel moeten luisteren. Wifi klinkt hier nog nét iets beter. Ik zal jullie verder niet vermoeien met het IP adressen gedoe. Maar nadat Carl was vertrokken duurde het ca. 15 min en het werkte weer goed. Maar alles moest even uit en een voor een opnieuw opgestart en gecontroleerd worden. De router van KPN had er met de nieuwe TV ontvanger weer een zooitje van gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 19:57 Report Share Posted vrijdag om 19:57 Ik zend vast en zeker negatieve wifi energie uit Hans. Die Ulla Meinicke vond ik trouwens ook erg goed klinken. Beter als mijn reprint LP. Moet maar eens voor een origineel gaan. Ik val trouwens wel erg voor pure, natuurlijk stemmen. Recent is al vlug niet goed in mijn oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted vrijdag om 20:03 Report Share Posted vrijdag om 20:03 25 minutes ago, carl said: Toen we (mijn vrouw was bij een vriendin in Schijndel op bezoek en we hebben samen gereden) zijn we uit gaan eten bij de Commanderie van St Jean in Nijmegen. Ik heb de ober nog even verteld dat ik daar nog (met de zuster van de vrouw die later met de regisseur die Amsterdamned heeft gemaakt is getrouwd) naar John Russel heb geluisterd voor de renovatie. Een Surinamer die onder meer nummers van de Stones speelde - erg goed hoor. Het is overigens niets geworden (haha). Je hebt je vrouw afgezet bij een vriendin in Schijndel terwijl jij bij Hans langs ging. Daarna zijn jullie uit eten gegaan. Je hebt de surinaamse ober verteld dat je daar ooit gegeten hebt met de zus van de vrouw die later met de regiseur van Amsterdamned is getouwd, John Russel, renovatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted vrijdag om 20:20 Report Share Posted vrijdag om 20:20 31 minutes ago, WanFie said: Helaas wilde door ingrijpen van KPN de wifi niet 100% werken. De router van KPN had er met de nieuwe TV ontvanger weer een zooitje van gemaakt. Eh de router of komt dit door de gebruikte configuratie??? Ik vraag me af of de router echt zo slim is dat die dat uit zichzelf kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted vrijdag om 20:21 Report Share Posted vrijdag om 20:21 (edited) WiFi is vaak nog wel een dingetje. Ik heb onlangs een oude Logitech Duet geüpgraded door hem via een UTP kabeltje aan een moderne Fritz repeater aan te sluiten. Nu kan ik probleemloos via het 5GHZ netwerk Hi-Res striemen. LMS is nog steeds fantastisch. De meest belangrijke streaming diensten worden perfect ondersteund. Klinkt ook nog erg goed zo'n 13...14 jaar oude streamer Stukje van mijn netwerk Edited vrijdag om 20:28 by Tubejack type Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 21:26 Report Share Posted vrijdag om 21:26 (edited) 2 hours ago, Roots said: Je hebt je vrouw afgezet bij een vriendin in Schijndel terwijl jij bij Hans langs ging. Daarna zijn jullie uit eten gegaan. Je hebt de surinaamse ober verteld dat je daar ooit gegeten hebt met de zus van de vrouw die later met de regiseur van Amsterdamned is getouwd, John Russel, renovatie? Een stijl van schrijven Roots. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat jij John Russel kent. Dat soort reacties probeer ik zo uit te lokken. Overigens was John Russel de Surinamer niet de ober. PS ze speelden satisfaction van de Stones en beter dan de Stones Edited vrijdag om 22:18 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 13:41 Report Share Posted zaterdag om 13:41 Vandaag Airplay 2 aan de praat gekregen, om te streamen vanaf mijn iPhone naar een van mijn Mac's. Net zo makkelijk als ik Spotify overal naar toe kan streamen, kan ik dat nu ook met Qobuz. Werkt en klinkt verbazend goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zaterdag om 14:07 Report Share Posted zaterdag om 14:07 (edited) 18 hours ago, kappa7 said: Eh de router of komt dit door de gebruikte configuratie??? Ik vraag me af of de router echt zo slim is dat die dat uit zichzelf kan. Jee. Dus ja en nee tegelijk. Nee, omdat ik het Wifi 6e dongletje eerder had vervangen door een Wifi 5 dongle. Dat resulteert in een ander IP adres (in de dynamische reeks) en toen het acces point boven uit stond was dat IP adres door de nieuwe KPN setopbox in gebruik genomen. Toen ik het acces point en streamer boven aan zette werkte het niet. Toen ik in de KPN router keek, was er een zooitje ontstaan. Het statische IP adres van de streamer was niet meer in gebruik en had zich door het dongletje elders gevestigd. Op zich logisch, maar waarom het Wifi 5 dongle nergens te vinden was, was gewoon vreemd. Na alle apparaten aan te zetten én de streamer met dongle opnieuw op te starten kwam er per apparaat een IP adres bij. soms was dat ok zoals gereserveerd, maar een aantal apparaten stonden op andere adressen. En dat KPN ding had al enkele IP adressen gebruikt. Die heb ik dus maar op 1 gezet, waar de andere ook altijd stond. Maar dat is dus ook die oude IPadressen uit de KPN router halen en opnieuw opstarten. Dus ja, omdat de KPN setopbox in samenwerking met de KPN router telkens andere IPadressen gebruikte en die dan weer niet vrij gaf voor andere apparaten. Ook niet nadat ik die had gewist. Dus eerst wissen, en dan opnieuw opstarten. Daarna een aantal IP adressen weer opnieuw gereserveerd en het werkte weer vanouds. Edited zaterdag om 14:26 by WanFie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zaterdag om 14:51 Report Share Posted zaterdag om 14:51 1 hour ago, Tubejack said: Vandaag Airplay 2 aan de praat gekregen, om te streamen vanaf mijn iPhone naar een van mijn Mac's. Net zo makkelijk als ik Spotify overal naar toe kan streamen, kan ik dat nu ook met Qobuz. Werkt en klinkt verbazend goed. Maar dat kan in 16Bit toch al hartstikke lang met Qobuz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 15:25 Report Share Posted zaterdag om 15:25 (edited) 35 minutes ago, Duclaasie said: Maar dat kan in 16Bit toch al hartstikke lang met Qobuz? Ik had met mijn oude iPhone nog niet aan de praat gekregen. Met mijn nieuwe telefoon werkt het wel. Hoeveel bits en sample rate ben ik nog niet uit maar eigenlijk maakt het mij allemaal niet zoveel uit. Het wachten is op Spotify HiFi die hebben voor mij de leukste muziek. Edited zaterdag om 15:29 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zaterdag om 15:43 Report Share Posted zaterdag om 15:43 20 hours ago, carl said: .......... De stream van Carmen McRae beviel me muzikaal wel het beste. Goed geremasterd ook - het geluid klinkt wel ietwat ouderwets. Ik draai dergelijke muziek zelf erg graag. ..... En toch heb ik dat album uit m'n favorieten gehaald. Eigenlijk is het slecht geremasterd. Ik moet de voorversterker bij sommige nummers 6 dB zachter zetten om nog enigszins normaal volume te krijgen. Eigenlijk weer het zoveelste geval van verprutste muziek. Jammer. Carmen McRae "sings love songs". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zaterdag om 16:20 Report Share Posted zaterdag om 16:20 52 minutes ago, Tubejack said: Ik had met mijn oude iPhone nog niet aan de praat gekregen. Met mijn nieuwe telefoon werkt het wel. Hoeveel bits en sample rate ben ik nog niet uit maar eigenlijk maakt het mij allemaal niet zoveel uit. Het wachten is op Spotify HiFi die hebben voor mij de leukste muziek. Hahahaha, Spotify Hifi, dat komt met Sint Juttemis toch? Ik betwijfel of ze dat ooit gaan doen. Voor die paar mensen die daar op zitten te wachten gaan ze echt die investeringen niet doen. En wie wel graag High Res wil heeft al wel voor een andere dienst of bron gekozen. Het momentum is al lang weg naar mijn idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 16:42 Report Share Posted zaterdag om 16:42 (edited) Er zit inderdaad weinig beweging in. Maar eigenlijk heb je wel een punt. Die 320Kbit Ogg Vorbis klinkt ook prima via mijn 16bit dac. Edited zaterdag om 16:48 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zaterdag om 17:08 Report Share Posted zaterdag om 17:08 Ik vraag me vaak ook af, of die hogere resoluties wel zo veel zin hebben. Wanneer Ik een demo geeft (op de audioclub b.v.) kijk daar eigenlijk nooit naar. Goed opgenomen is veel bepalender. Neem dat album van Carmen McRea hierboven. Dat is 24 bit met een standaard sample rate 44.1 kHz. Maar wanneer je dat plat gaat comprimeren heb je er helemaal niks aan. 16/44.1 is genoeg voor een goede opname. De dynamiek van LP's, zou aan 12 bit royaal voldoende hebben en kan ook heel goed klinken. Ik ben er al lang achter... Wanneer muziek "hard" is opgenomen, klinkt het nergens naar. Niet naar muziek tenminste. Bij mijn wekelijkse zoektocht tussen de nieuwe albums op Qobuz, sla ik de "hard opgenomen" dus gewoon over. Die draait iemand anders maar, jammer voor de artiesten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 17:13 Report Share Posted zaterdag om 17:13 2 minutes ago, WanFie said: Ik vraag me vaak ook af, of die hogere resoluties wel zo veel zin hebben. Met je eens Hans. Te hard opgenomen muziek, is inderdaad irritant. Gelukkig loopt de muziek niet gauw vast met mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zaterdag om 17:23 Report Share Posted zaterdag om 17:23 1 hour ago, WanFie said: En toch heb ik dat album uit m'n favorieten gehaald. Eigenlijk is het slecht geremasterd. Ik moet de voorversterker bij sommige nummers 6 dB zachter zetten om nog enigszins normaal volume te krijgen. Eigenlijk weer het zoveelste geval van verprutste muziek. Jammer. Carmen McRae "sings love songs". Ik heb ook opnamen die ik niet draai vanwege de kwaliteit Hans. Blijft lastig. De handdoek waar de Array in zat had Ellie in de was gedaan. Je krijgt hem terug hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted zaterdag om 18:49 Report Share Posted zaterdag om 18:49 4 hours ago, WanFie said: Jee. Dus ja en nee tegelijk. Nee, omdat ik het Wifi 6e dongletje eerder had vervangen door een Wifi 5 dongle. Dat resulteert in een ander IP adres (in de dynamische reeks) en toen het acces point boven uit stond was dat IP adres door de nieuwe KPN setopbox in gebruik genomen. Toen ik het acces point en streamer boven aan zette werkte het niet. Toen ik in de KPN router keek, was er een zooitje ontstaan. Het statische IP adres van de streamer was niet meer in gebruik en had zich door het dongletje elders gevestigd. Op zich logisch, maar waarom het Wifi 5 dongle nergens te vinden was, was gewoon vreemd. Na alle apparaten aan te zetten én de streamer met dongle opnieuw op te starten kwam er per apparaat een IP adres bij. soms was dat ok zoals gereserveerd, maar een aantal apparaten stonden op andere adressen. En dat KPN ding had al enkele IP adressen gebruikt. Die heb ik dus maar op 1 gezet, waar de andere ook altijd stond. Maar dat is dus ook die oude IPadressen uit de KPN router halen en opnieuw opstarten. Dus ja, omdat de KPN setopbox in samenwerking met de KPN router telkens andere IPadressen gebruikte en die dan weer niet vrij gaf voor andere apparaten. Ook niet nadat ik die had gewist. Dus eerst wissen, en dan opnieuw opstarten. Daarna een aantal IP adressen weer opnieuw gereserveerd en het werkte weer vanouds. De router doet hier gewoon wat die moet doen. niets mis mee dus. Wel ben je vergeten om je DHCP pool aan te passen, die is waarschijnlijk van 0 tot 255. Dat betekend dat je router elk adres aan elk apparaat mag toewijzen als de lease verlopen is. Wat als je toch met vaste IP adressen wil werken, het is dan gebruikelijk om maar een deel van de adressen door DHCP te laten toewijzen. het overige deel kan je dan vast gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zaterdag om 19:23 Report Share Posted zaterdag om 19:23 29 minutes ago, kappa7 said: De router doet hier gewoon wat die moet doen. niets mis mee dus. Wel ben je vergeten om je DHCP pool aan te passen, die is waarschijnlijk van 0 tot 255. Dat betekend dat je router elk adres aan elk apparaat mag toewijzen als de lease verlopen is. Wat als je toch met vaste IP adressen wil werken, het is dan gebruikelijk om maar een deel van de adressen door DHCP te laten toewijzen. het overige deel kan je dan vast gebruiken. Tuurlijk, DHCP staat ingesteld van 1 tm 200. Daarboven statisch of zoals dat tegenwoordig heet, gereserveerd. Dat Kpn TV+ ding keek niet zo naar leases. En andere apparaten werden door de router niet gezien. Of pas na n halve dag of zo. Uit en weer aan was de enige manier om het weer goed ingesteld te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zaterdag om 21:21 Report Share Posted zaterdag om 21:21 4 hours ago, WanFie said: Ik ben er al lang achter... Wanneer muziek "hard" is opgenomen, klinkt het nergens naar. Niet naar muziek tenminste. Bij mijn wekelijkse zoektocht tussen de nieuwe albums op Qobuz, sla ik de "hard opgenomen" dus gewoon over. Die draait iemand anders maar, jammer voor de artiesten. Ik heb zojuist een soort van demo versie van Qobuz voor elkaar gekregen zonder creditcard of paypal. Hoge resolutie dat wel. Heb voornamelijk nummers gespeeld die ik op LP of CD heb...Klinkt echt helemaal nergens naar, heeft helemaal niets te maken met de muziek die ik ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zaterdag om 22:00 Report Share Posted zaterdag om 22:00 Wat voor bron vergelijk je mee dan? Vinyl, CD, casette… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zaterdag om 22:39 Report Share Posted zaterdag om 22:39 Vinyl en CD...Muziek die op Qubuz staat heeft niets te maken met zoals ik het ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zaterdag om 22:46 Report Share Posted zaterdag om 22:46 Dat hoeft natuurlijk niet aan Qobuz te liggen. Is je streaming überhaupt op hetzelfde niveau als CD en Vinyl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zaterdag om 23:00 Report Share Posted zaterdag om 23:00 Is ook wel weer zo...Spotify klinkt in mijn oren veel realistischer. Ik moet nog steeds mijn Pink Faun XLR bridge inbouwen...Laat ik dat maar eens doen vd week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted zondag om 00:12 Report Share Posted zondag om 00:12 Bij mij speelt Qobuz even goed als via CD, soms is er een heel klein verschil, de ene keer in het voordeel van CD of de andere keer in't voordeel van Qobuz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts