Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

4 minutes ago, kappa7 said:

Snap ik en wat ik dus aangeef is dat dit ook effect heeft op de prijzen van spul wat hier vandaan komt de trigger om competitief te prijzen is er niet meer dan. Alles wordt dan duurder

Dat zou kunnen George. Wat audiobuizen betreft zijn er gelukkig alternatieven b.v. het merk JJ.  Voor A-merken zoals Svetlana zijn er mogelijk ook alternatieven. Ik ga van de week een set Brimar EL-34 proberen. In mijn SE-10 heb ik 6550 buizen van dat merk. Vind ze erg mooi.    

17 minutes ago, Tubejack said:

Dat zou kunnen George. Wat audiobuizen betreft zijn er gelukkig alternatieven b.v. het merk JJ.  Voor A-merken zoals Svetlana zijn er mogelijk ook alternatieven. Ik ga van de week een set Brimar EL-34 proberen. In mijn SE-10 heb ik 6550 buizen van dat merk. Vind ze erg mooi.    

Ik heb nog veel (ik denk 16 stuk) gebruikte KT88 van Sovtek of Svetlana liggen, ik doe er niets mee, je mag ze gerust hebben. Ik hoef er niets voor.

Edited by Bebatoli

1 hour ago, Bebatoli said:

Ik heb nog veel (ik denk 16 stuk) gebruikte KT88 van Sovtek of Svetlana liggen, ik doe er niets mee, je mag ze gerust hebben. Ik hoef er niets voor.

Wat aardig :) dank je wel. Die heb ik hier ook liggen, diverse merken, nieuw en gebruikt.  Maar in mijn SE-10 zijn Brimar's  6550 nét even een betere combinatie met de rest van onze installatie. ;) 

Euhm Jack en Bebatoli, als het Svetlana én zogenaamde ‘Winged C’ zijn dan staan die buizen voor wat betreft geluid door de bank genomen heel goed aangeschreven. Ik ben er naar op zoek geweest voor mijn eindbuizen maar je komt er bij wat ik zoek niet meer dan af en toe een enkeling tegen.

1 hour ago, Mediator said:

Euhm Jack en Bebatoli, als het Svetlana én zogenaamde ‘Winged C’ zijn dan staan die buizen voor wat betreft geluid door de bank genomen heel goed aangeschreven. Ik ben er naar op zoek geweest voor mijn eindbuizen maar je komt er bij wat ik zoek niet meer dan af en toe een enkeling tegen.

Ik heb er zelfs onderzoek nagedaan. Door mij met 6550 buizen, maar de KT88 Svetlana Winged C zijn net zo goed geconstrueerd.

https://tubejack.nl/2017/06/05/onderzoek-naar-audio-buizen-deel-1-de-6550/