Edje2 Posted 5 december 2023 Report Share Posted 5 december 2023 Stereophile is ook zwaar gesponsord en erg gekleurd hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 december 2023 Report Share Posted 5 december 2023 Je bijt natuurlijk niet in de hand die jou voedt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Ik ben geabonneerd op zowel Hifi News als Stereophile. Hifi News biedt zeker meer dan alleen recensies zoals besprekingen van klassieke audio apparatuur en besprekingen van opnamen en zelfs concertzalen. Zeer lezenswaardig! Recensies zie ik als indicaties. Ik koop nooit iets wat ik thuis niet heb gehoord of anderszins goed kan inschatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Net vier nieuwe EH 6922 buizen in de Conrad Johnson geplaatst. Een slok op een borrel zeggen ze dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Dat kan wel een behoorlijk verschil maken. Soms zijn buizen gewoon echt op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 7 minutes ago, carl said: Net vier nieuwe EH 6922 buizen in de Conrad Johnson geplaatst. Een slok op een borrel zeggen ze dan. Ik heb nog 6 paar NOS Mullard ECC88 liggen, kosten nu een fortuin maar voor mij één van de mooiste ooit gemaakt. Die gaan niet in de verkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Conrad Johnson adviseert vervanging om de twee jaar ! George Een ECC 88 is hetzelfde als een 6922 toch Guido. Ik heb trouwens heel goede ervaring met de Elektro Harmonix 6922. Ik ga gelijk maar een setje als reserve kopen. Vraag me altijd af of goldpins nu zoveel voordelen heeft Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 31 minutes ago, carl said: Net vier nieuwe EH 6922 buizen in de Conrad Johnson geplaatst. Een slok op een borrel zeggen ze dan. Ik had laatst voor een klant nog een heel mooi setje EH 6922 goldpin liggen. Niet duur ook ,nog geen €50 per stuk. Niet alleen gematched, maar ook gebalanceerd. Ideaal in fase draaiers. De vervorming van die versterker kon ik mede daardoor lekker laag afregelen. Iets van 0,02% ...0,03% bij 1watt in 4Ω Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 48 minutes ago, carl said: Conrad Johnson adviseert vervanging om de twee jaar ! George Adviseren ze ook een merk? @Carl ? EH is prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 2 minutes ago, Tubejack said: Adviseren ze ook een merk? @Carl ? EH is prima Ze leverden de Conrad Johnson indertijd met Sovtek George. De geadviseerde replacement is Elektro Harmonix. Ik ben daar zeer tevreden mee. Naar mijn gevoel klonken ze beter dan de Sovtek. Dus die ga ik maar weer bestellen. Ik meen 45 euro. Ik zou wel eens een keer bijvoorbeeld JJ willen lenen: just for fun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 (edited) 8 hours ago, carl said: Ze leverden de Conrad Johnson indertijd met Sovtek George. De geadviseerde replacement is Elektro Harmonix. Ik ben daar zeer tevreden mee. Naar mijn gevoel klonken ze beter dan de Sovtek. Dus die ga ik maar weer bestellen. Ik meen 45 euro. Ik zou wel eens een keer bijvoorbeeld JJ willen lenen: just for fun. Lenen "werkt niet" met buizen. (en nieuwe apparatuur) De minimale inspeel tijd is 100 uur. Bovendien zo duur is een 2e setje JJ E88CC niet. Dan heb je gelijk reserve buizen. Slim, want buizen worden alleen maar duurder Edited 8 december 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 Een ecc88 is net wat anders dan een e88cc (6922). Tubejack zit hierboven dus goed met zijn type aanduiding. Ik heb van Sovtek wat varianten ecc83 gehad voor digitaal. Helaas gewoon slechte resultaten. Vaak last van scherpte en te weinig laidback. In mijn eindversterkers zitten E88cc. Die worden standaard afgeleverd met Sovtek. Dat ging best goed, tot ik wat anders hoorde. De Sovtek waren daar wat gekleurd in de slechte zin van het woord. Het klonk wat of je een verstopte neus hebt. Met EH heb ik betere resultaten gehaald op digitaal. Tot ik tegen nog wat beters aanliep en het klopte. Een combinatie van RCA en Brimar met een Russische buis voor het leveren van stroom aan de buizen. Een variant van de E88cc zeg ik even uit het hoofd. Dat brengt me tot het laatste. Je kunt eindeloos uitproberen met dito kosten. Ik gebruik voor E88cc nu een combinatie van NOS Tesla en NOS Philips. De Tesla zijn bij mij (voor, eind, phono) neutraal in de goede zin van het woord. Als het beklijft dan hoor je echter nog steeds de gulheid en ergens ver weg de vloeiendheid van een buis. Maar ze klinken in die zin wel iets ‘technischer’. De Philips iets meer kleur. Maar die laatste heb ik ook wel in andere typen (EL84) saai horen klinken. En ik hoor dat soms ook als reactie zodra ik meld dat ik met Philips speel. Tot dusverre mijn ervaring na voor mij voldoende experimenteren. Jammer dat je zover woont Carl. Ik heb destijds een ruime hoeveelheid buizen aangeschaft om op voorraad te hebben en juist ook vanwege stijgende kosten. Tenzij je hier een keer in de buurt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 (edited) Leuk dat we je hier weer zien Med! Ik ga in ieder twee sets EH kopen als reserve. Maakt een goldpin nog veel uit trouwens? Edited 8 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 51 minutes ago, carl said: Leuk dat we je hier weer zien Med! Ik ga in ieder twee sets EH kopen als reserve. Maakt een goldpin nog veel uit trouwens? Zeker leuk dat hij er weer is. Goldpin heeft vooral zin als je vergulde buisvoeten hebt. Verder heb ik het idee dat goldpins van EH net even beter geselecteerd zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 Kan goed dat selecteren Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 Dankjulliewel mannen. Te zijner tijd zal ik waarschijnlijk wel verder het muziek maken ingaan. Zodra ik helemaal beter ben. Dat is in ieder geval het plan en de ambitie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 Je hebt het goed te pakken gehad Med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 58 minutes ago, carl said: Je hebt het goed te pakken gehad Med. Klopt Carl. Maar inmiddels gaat het een stuk beter. De berg omlaag zeg maar. Maar nog wel opletten geblazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 Fijn dat je er weer bent Mediator....Hopelijk wat meer eelt op je ziel. Het is vaak niet zo erg als het lijkt. Het komt ook altijd weer goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 Hebben jullie ook zo’n problemen met droge lucht in de luisterruimte met dit weer. Ik ga maar een bak water op de vloerverwarming zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 45 minutes ago, carl said: Hebben jullie ook zo’n problemen met droge lucht in de luisterruimte met dit weer. Ik ga maar een bak water op de vloerverwarming zetten. Je luchtontvochtiger uitdoen, Carl Grapje natuurlijk “ De luchtvochtigheid in mijn souterrain zit wel boven de 60 maar niet erg veel. Ik heb er nu een luchtontvochtiger staan op schakelklok. “ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 52 minutes ago, carl said: Hebben jullie ook zo’n problemen met droge lucht in de luisterruimte met dit weer. Ik ga maar een bak water op de vloerverwarming zetten. Nee. Hier vrij stabiel op 55 en de luchtontvochtiger maakt geen overuren meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 9 december 2023 Report Share Posted 9 december 2023 10 hours ago, carl said: Hebben jullie ook zo’n problemen met droge lucht in de luisterruimte met dit weer. Ik ga maar een bak water op de vloerverwarming zetten. Venta Ik heb al jaren deze bevochtiger, werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 december 2023 Report Share Posted 9 december 2023 (edited) Ik vind het nog al vreemd. Eerst moest er een apparaat komen om het vocht uit de kelder te halen en nu is het te droog?? Misschien net wat Ivan zegt. even de stekker van je ont vochtiger er uit. Edited 9 december 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2023 Report Share Posted 9 december 2023 11 hours ago, carl said: Hebben jullie ook zo’n problemen met droge lucht in de luisterruimte met dit weer. Ik ga maar een bak water op de vloerverwarming zetten. Momenteel 44%, we ventileren ook. Geen problemen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts