Edje2 Posted 6 april Report Share Posted 6 april Jeetje, dat is even met de benen op de grond, erg droevig Hans. We vergeten soms de echt belangrijke dingen in de waan van de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Report Share Posted 7 april Heel triest Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 7 april Report Share Posted 7 april Mocht Leobus meelezen, hoe gaat het bij jou met het inspelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 april Report Share Posted 7 april 1 hour ago, Walt said: Mocht Leobus meelezen, hoe gaat het bij jou met het inspelen? Ik lees hier zeker mee hoor. Het is nogal een verandering geweest hier de laatste tijd. Eigenlijk een totaal nieuwe set in 3 maanden tijd. Alleen de speakers zijn nog hetzelfde. Bekabeling ook grotendeels, maar een interlink is nieuw. Alles bij elkaar is het een verhaal van inspelen en wennen aan een andere sound. En geduld is niet mijn sterkste eigenschap, dus ik ga al snel wat experimenteren. VWR’s onder de versterker: hm dat is niet beter. VWR’s onder de DAC: kijk dat geeft wel wat meer klankrijkdom en uitklinken. Maar het blijft een beetje sloom. Even de Hematiet kogels vervangen door staal. Hm, dat maakt het iets vlotter. Maar impuls zou beter kunnen. Alle kabels maar even nalopen. Oh, één aansluiting van de interlink kan nog iets verder op de aansluiting gedrukt worden. Dat hielp. Meer dynamiek met behoud van klankkleur en uitklinken. Wordt het nog beter als alles meer dan 100 uur gespeeld heeft? Geen idee, de versterker zit op 50 uur, computertje, interlink en ethernetkabel op 8 uur. De DAC en voeding waren demo spullen, dus ingespeeld. Maar aan het eind van de laatste luistersessie klonk het echt heel lekker; snel, vol, krachtig laag, prachtig stereobeeld en vooral geen spoor van scherpte. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 7 april Report Share Posted 7 april Altijd lastig als je zoveel in 1 keer hebt veranderd inderdaad, maar die vervelende scherpte is nu weg begrijp ik, dat is zeer positief. Ik denk dat alles nog wel (veel) meer uurtjes nodig heeft om tot de volle potentie te komen. Laat het anders eens een paar dagen op zacht volume continu spelen, dan tikken de uren wel snel aan. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 april Report Share Posted 7 april Leuk om te lezen Leo. Mooi dat het de goede kant op gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 april Report Share Posted 9 april Het goede nieuws is dat ik vanaf vandaag weer muziek heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 9 april Report Share Posted 9 april ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet als het af is Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 april Report Share Posted 10 april Ik heb een vraagje aan de digitale deskundigen hier. Mijn Audionet speelt op dit moment best lekker, mag ik wel zeggen. Dat kleine computertje doet het prima. Maar zoals wel vaker bij mij vraag ik mij af of daar nog iets beter kan. En dan denk ik aan de voeding van dat dingetje. Daar zit nu zo’n simpel voedinkje bij. Ergens midden in de voedingskabel. Ik denk dus een schakelend ding. Ik heb de voeding maar op een losse contactdoos gedaan en dus los van het audio stekkerblok en los van de audiovoeding uit de meterkast. Nu vraag ik mij af of een betere voeding van het computertje nog wat moois op zou kunnen leveren. Iemand een tip? Het is dit computertje: https://www.notebookcheck.nl/ZOTAC-ZBOX-edge-CI343-mini-PC-debuteert-met-slank-ventilatorloos-ontwerp.781685.0.html Volgens Olaf 19 volt 40 watt. Maar of een betere voeding wat zou brengen wist hij ook zo niet. Het moet natuurlijk niet een prijs worden die bijv. meer is dan het computertje zelf. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 10 april Report Share Posted 10 april Ik weet niet of er iemand in de buurt is met een laboratorium voeding, maar daarmee kun je wel makkelijk testen of het nog wat oplevert. Ik heb er hier twee staan, die mag je met alle plezier lenen maar weet niet of je in de buurt woont (noord-Holland randstad) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 april Report Share Posted 10 april 6 minutes ago, Edje2 said: Ik weet niet of er iemand in de buurt is met een laboratorium voeding, maar daarmee kun je wel makkelijk testen of het nog wat oplevert. Ik heb er hier twee staan, die mag je met alle plezier lenen maar weet niet of je in de buurt woont (noord-Holland randstad) Noord Holland is vrij ver. Ik woon 8km oost van Arnhem. Ik heb wel eens zo’n lab voeding gezien. Die was nogal groot. Daar heb ik geen plaats voor. Maar bedankt voor het aanbod. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 10 april Report Share Posted 10 april Ik heb een 19V SBooster op mijn nuc hangen, maar ik weet niet goed meer of het echt veel verschil maakte. Maar geeft mij wel gemoedsrust, is ook wat waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 10 april Report Share Posted 10 april 1 hour ago, leobus said: Noord Holland is vrij ver. Ik woon 8km oost van Arnhem. Ik heb wel eens zo’n lab voeding gezien. Die was nogal groot. Daar heb ik geen plaats voor. Maar bedankt voor het aanbod. Groet, Leobus Is alleen om te testen. Je hebt ze in diverse formaten, afhankelijk van het vermogen wat hij kan leveren. Als je echt verschil hoort kun je investeren in een voeding voor de pc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 april Report Share Posted 11 april Ik lineaire voedingen zitten veel verschillen. De ene is de andere niet zeg maar. Ik heb hier nog een 12V exemplaar staan, maar daar heb je niks aan. Die is trouwens ook behoorlijk uit de kluiten gewassen. 40W is trouwens best veel. Ik denk dat een kleinere voeding ook wel zal werken. De proc. heeft een TDP van 6 W. Beter een kleinere goede voeding dan een matige die veel te zwaar is. Een SBooster zal dus prima werken. En dat is dan precies het bezwaar van die kleine PC-tjes. De regulatie zit op het moederbordje. Daar is met een lineaire voeding nauwelijks eer aan te behalen. Die 19 V wordt geschakeld naar 12V, 5V en 3,3V gereguleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 april Report Share Posted 11 april On 9-4-2024 at 22:56, Roots said: Het goede nieuws is dat ik vanaf vandaag weer muziek heb. Ik heb de idee dat dit wel iets wordt Roots - fraaie vloer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 11 april Report Share Posted 11 april (edited) On 9-4-2024 at 22:56, Roots said: Het goede nieuws is dat ik vanaf vandaag weer muziek heb. Goed bezig. Nu nog een paar set-foto wanneer alles klaar is. Edited 11 april by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 april Report Share Posted 11 april On 9-4-2024 at 22:56, Roots said: Het goede nieuws is dat ik vanaf vandaag weer muziek heb. Ow, jij hebt de Thiel 2 punt nogwat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 11 april Report Share Posted 11 april Dank Jongens. Komt goed Fuchs....Misschien. Het is de 3.6 René. Thiel CS3.6 loudspeaker | Stereophile.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 april Report Share Posted 11 april (edited) Vanavond een ontspannen avondje luisteren: eerst Charles Loyd & The Marvels met als gast Lucinda Williams en daarna diverse platen van Joan Baez waaronder haar eerste. Die draaiden we altijd bij vrienden op het einde van de avond, maar dan een keer of drie. Ik zal nog aan de opmerking van Kraus te denken dat muziek vroeger “dunner” klonk. Dat hoor je zeker bij deze platen van Joan Baez. Ook vaak een beetje schrille stem. Edited 11 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 april Report Share Posted 13 april (edited) Vanmorgen een stukje gezien van een zeer interessante documentaire over Wagner. Die gaan we vanavond nog een keer zien. Jammer dat Bloom hier weinig zit want ik wil wel iets van Wagner op vinyl. Edited 13 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 14 april Report Share Posted 14 april Dat is een heel mooie serie, “in de voetsporen van Wagner”. Bijzonder verhaal, en zeker het laatste deel opzienbarend. Hoe zijn zoon en vooral diens vrouw de banden met hitler heeft aangehaald (ook Wagner was anti-semiet) is nogal wat. Stukje geschiedenis. Bestaat uit 6 delen en is vast terug te zien via npo start. Erg de moeite waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april Report Share Posted 14 april 2 hours ago, Edje2 said: Dat is een heel mooie serie, “in de voetsporen van Wagner”. Bijzonder verhaal, en zeker het laatste deel opzienbarend. Hoe zijn zoon en vooral diens vrouw de banden met hitler heeft aangehaald (ook Wagner was anti-semiet) is nogal wat. Stukje geschiedenis. Bestaat uit 6 delen en is vast terug te zien via npo start. Erg de moeite waard Inderdaad Ed en ik vrees dat Wagner een sterke invloed heeft gehad op de ideeën van Hitler voor wat betreft de rassenleer. Overigens werd dit in die tijd kwasie wetenschappelijk onderbouwd. Gewoonweg kwakzalverij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 april Report Share Posted 21 april Gisteren bij Roger geweest. Mijn “oude” Oracle Delphi heeft een snelheidsprobleem en ik hoop dat Roger dat oplost. Daarna gaat hij waarschijnlijk naar mijn zoon. Natuurlijk bijgepraat en geluisterd naar zijn grote Thiels. Klinkt erg goed, maar wel heel anders dan ESL. Toch wel erg interessant. Bij Roger kom je trouwens niet weg zonder iets mee te nemen. Vandaag ga ik een Phasemation Phono trap aansluiten. Niet dat ik echt plannen heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 april Report Share Posted 21 april Welke Phasemation, de EA-320 ? Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 april Report Share Posted 21 april 3 hours ago, Duclaasie said: Welke Phasemation, de EA-320 ? Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen! Nee de 220 Duclaasie. Het is het demo model van Roger. Ik heb hem puur voor de klankindruk van het merk. De 320 of de 350 zou wat meer voor mij zijn met mono en SF. Bovendien is het een LCR. Maar goed misschien komt dat nog wel een keer. Audiofiel blijf je voor het leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts