Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

Ondanks de warmte, ben ik dit setje aan het testen het had wat liefde en aandacht nodig. Het bestaat uit een high-end voorversterker mét afstand bediening die ooit in de Elektuur/Elektor heeft gestaan. Verder een UL-40S2p eindversterker met een aantal updates zoals auto-bias en een E-chocke. Het was zeker niet goedkoop om zelf te bouwen. Echt keurig gedaan. Toch heeft het maanden op MP gestaan voor nog geen €1000. Mensen zien ook niks ...   

IMG-8720.jpg

IMG-8724.jpg

IMG-8722.jpg

Ik kijk geregeld onder de buizenrubriek van Marktplaats en zie soms ook mooie dingen voorbij komen voor niet teveel geld. De phono van EAR, een Italy buizenversterker van Unison maar ook spul van Kondo goed voor een hypotheek op je huis. Mooi opgebouwde spullen op de foto maar een frontje dat wel erg bling bling lijkt. Of valt dat in de praktijk mee? Wellicht dat de meeste mensen op Marktplaats, net als huizenkopers, vrij weinig door dingen kunnen heenkijken. 

Edited by Mediator

Ja de vergelijking met huizen is wel terecht, als er erg veel uitgesproken persoonlijke smaak in is gestoken wordt het ook moeilijker verkoopbaar.

Kwestie van vervangen en is het waarschijnlijk zo verkocht.

2 hours ago, kappa7 said:

Mooi klusje weer Jack.

Zijn mooie versterkers al zou ik wel het frontje iets aanpassen.

Die Hawaii look. is zelfs mij de te gek :wacko::lol: Maar daardoor bleef dit setje wel onder de radar.  Die voorversterker is echt heel mooi, met een display en veel aansluitingen. Het volume gaat dacht ik in stapjes van 0,5dB. Vrijwel compromisloos gebouwd .  

1 hour ago, Edje2 said:

Is die rechter de eindversterker? Herken bijv geen speaker aansluitingen. Of is dat de voeding van de voorversterker?

Eindversterker staat rechts.  Aan de achterkant stevige Futuretech luidspreker aansluitingen. 

De voorversterker links is 100% digitaal.

https://www.elektormagazine.com/magazine/elektor-200404/17685

https://www.elektormagazine.com/magazine/elektor-200405/17699

Edited by Tubejack

On 25-8-2024 at 22:11, Tubejack said:

Na 1,5 jaar fraai spelen, vervorming op beide kanalen. Wat de oorzaak was/is weet ik niet. 

Het nieuwe moederbord heeft een hoger revisie nummer. De dac wordt na 3x 24 aan, slechts handwarm.  Probleem opgelost? 

35 minutes ago, Edje2 said:

Wordt hij nu minder warm dan met het oude moederbord?

De oude werd zo warm dat ik van plan was om gaten in de kast te boren :D 

Dit nieuwe moederbord, schat 30...35C. Lauw warm dus.  

Wat gebleven is, is het prachtige geluid. Deze dac kan kleine signaaltjes van -144dB weergeven.

Niet dat ik daar veel aan heb. Mijn buizen versterker heeft een S/N van nog geen 100dB 

Maar het kan.  

Edited by Tubejack

Morgen ga ik wat gaten boren waar mijn cat 6 a door kan. Gelukkig hoef ik niet in het souterrain te zijn want daar zit al een gat. 

On 30-8-2024 at 13:20, carl said:

Morgen ga ik wat gaten boren waar mijn cat 6 a door kan. Gelukkig hoef ik niet in het souterrain te zijn want daar zit al een gat. 

Mijn hulp met gereedschap heeft afgezegd.

32 minutes ago, Tubejack said:

Dank je. Ik ben blij, dat me zoiets gegund is. :) Wat leuk is, nu kan ik uitvissen of "less ook more is"  Wordt vervolgd.

Mijn huidige set bestaat uit alleen maar apparatuur met weinig componenten. Voor mij biedt het veel, zoveel dat ik niet meer terug wil naar apparatuur die niet zelf na te bouwen is. Persoonlijk denk ik dat zo’n vanderVeen echt wel muziek maakt…

19 minutes ago, carl said:

Als het kan zoals jij het doet, is dat wel de ideale manier om een fraaie versterker te bouwen Jack. 

Ik weet het niet @carl Wat audio betreft, krijg je iets nooit zomaar cadeau. Alleen al vast geroeste vooroordelen los te weken is lastig. Maar misschien wil ik dat helemaal ook niet.