Raymond Posted 12 april 2002 Report Share Posted 12 april 2002 MIjn vraag is de volgende: Ik heb thuis een AV-versterker maar wil eigenlijk nog een goede(betere) stereo versterker aanschaffen. Is het mogelijk om iddels een of andere configuratie beide versterkers op je speakers aan te sluiten zodat ik niet steeds om hoef te pluggen?? Groeten Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 12 april 2002 Report Share Posted 12 april 2002 Dat kan niet zonder er een schakelaar tussen te zetten. Je kunt ook een pre-out van je AV-versterker op een line-ingang van je stereoversterker aansluiten. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Posted 18 april 2002 Report Share Posted 18 april 2002 Geplaatst door Raymond:MIjn vraag is de volgende: Ik heb thuis een AV-versterker maar wil eigenlijk nog een goede(betere) stereo versterker aanschaffen. Is het mogelijk om iddels een of andere configuratie beide versterkers op je speakers aan te sluiten zodat ik niet steeds om hoef te pluggen?? Groeten Raymond Volgens mij kun je ook de pre-out van de AV-reciever op de input van de versterker aansluiten. Op de versterker moet dan wel een volume regelaar zitten. Bij AV-gebruik zet je deze op een bepaalde identieke stand. Bij stereo gebruik, gebruik je de AV-reciever als voortrap. Ik denk dat het betere kwaliteit geeft als je een tape schakelaar gebruikt. Hier zitten twee outputs op, die je van twee bronnen kunt switchen. Als ik het goed heb kun je dan dus twee bronnen gebruiken en twee versterkers (allebei met voortrap). Dit is niet alleen een goedkope oplossing, maar ik denk ook de beste. Je kan in plaats van het schakelkastje ook een pre-amp gebruiken, maar dat geeft vaak veel verlies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts