Rob55 Posted 1 april Report Share Posted 1 april Tja, daar is veel over geschreven. Maar ik krijg er maar geen vat op waarom deze man per definitie alles 'beter zou weten'? Komt dat door opleiding? Door ingenieur zijn (geweest) bij een audiomerk o.i.d.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 april Report Share Posted 1 april Beter weten die woorden komen van anderen niet van Cock zelf. Feit is dat veel mensen zijn kennis waarderen en daarvan geprofiteerd hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 1 april Report Share Posted 1 april Ben ik blij dat ik ‘beter weten’ tussen aanhalingstekens heb geplaatst. Net zoals (voorheen) forumlid Seed. Die gaf ook regelmatig uitleg over kwesties. Ik vermoed vanuit zijn expertise. Dat is het fijne van een forum; kennis delen. Waar komt die kennis van Cock dan toch vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 april Report Share Posted 1 april 12 minutes ago, Rob55 said: Waar komt die kennis van Cock dan toch vandaan? Dat zal tweeledig zijn: 1) Uit de kennis van zijn vroegere maatje Arnold. 2) Uit een ongebreidelde drang tot experimenteren. En daarbij logisch denken, soms fouten maken, maar ook interessante vindingen doen. Het resultaat daarvan is bij hem thuis te horen, maar heel veel anderen profiteren daar nu ook van. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 1 april Report Share Posted 1 april Cock kan als geen ander buiten de gebaande paden denken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dozo Posted 1 april Report Share Posted 1 april 1 minute ago, Walt said: Cock kan als geen ander buiten de gebaande paden denken! Ik wilde net schrijven goed in "out of the box" denken.J was me voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
dozo Posted 1 april Report Share Posted 1 april Testen van de zwabber constructie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 1 april Report Share Posted 1 april (edited) 1 hour ago, leobus said: Dat zal tweeledig zijn: 1) Uit de kennis van zijn vroegere maatje Arnold. 2) Uit een ongebreidelde drang tot experimenteren. En daarbij logisch denken, soms fouten maken, maar ook interessante vindingen doen. Het resultaat daarvan is bij hem thuis te horen, maar heel veel anderen profiteren daar nu ook van. groet, Leobus Wel fijn als je iemand in de hobbywereld weet te vinden die klaarblijkelijk veel verstand van de materie heeft. Blijft natuurlijk onverlet, wat er ook uitgevonden, geëxperimenteerd en geloofd wordt, het resultaat voor een ieder anders kan zijn. We hebben te maken met subjectiviteit in onze hobby die 'High End' heet. Aan de andere kant, niet geprobeerd, dan weet je het ook niet. Het zou zo maar goed kunnen uitpakken. Edited 1 april by Rob55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 1 april Report Share Posted 1 april 21 minutes ago, Rob55 said: Wel fijn als je iemand in de hobbywereld weet te vinden die klaarblijkelijk veel verstand van de materie heeft. Blijft natuurlijk onverlet, wat er ook uitgevonden, geëxperimenteerd en geloofd wordt, het resultaat voor een ieder anders kan zijn. We hebben te maken met subjectiviteit in onze hobby die 'High End' heet. Aan de andere kant, niet geprobeerd, dan weet je het ook niet. Het zou zo maar goed kunnen uitpakken. Nou Rob, Cock was/ is niet "alleen hobbymatig" bezig met audio. https://sonoreaudio.nl https://www.barcanova.nl/sonore--barcanova-records.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 1 april Report Share Posted 1 april Ahhh, dat ziet er goed uit! Dan begrijp ik de goede tips die vanuit Cock komen. Uitproberen maar en kijken/luisteren of dit aansluit bij jouw behoefte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 1 april Report Share Posted 1 april Als je geïnteresseerd bent zou ik gewoon contact met hem opnemen en eens langsgaan. Of je er iets van opsteekt of niet, het levert je sowieso een geanimeerde middag op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 1 april Report Share Posted 1 april Just now, Duclaasie said: Als je geïnteresseerd bent zou ik gewoon contact met hem opnemen en eens langsgaan. Of je er iets van opsteekt of niet, het levert je sowieso een geanimeerde middag op. Dat is wellicht een goed idee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 april Report Share Posted 1 april 10 hours ago, Rob55 said: Tja, daar is veel over geschreven. Maar ik krijg er maar geen vat op waarom deze man per definitie alles 'beter zou weten'? Komt dat door opleiding? Door ingenieur zijn (geweest) bij een audiomerk o.i.d.? Ik weet niet of Cock alles beter weet. Het geluid bij hem is echter extreem goed. Bovendien een heel aardige vent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 april Report Share Posted 1 april (edited) De draaitafel door Cock ontworpen en gebouwd. Edited 1 april by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 april Report Share Posted 1 april Werkelijk prachtig ding om te zien...Zijn er al reviews te vinden ervan in usa?....Want om een goede review te krijgen sturen ze hem niet terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 april Report Share Posted 1 april Maar terug ontopic. Hij lijkt in niks op de Voyd. Behalve het grote koppel van de motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 1 april Report Share Posted 1 april 22 minutes ago, Roots said: Werkelijk prachtig ding om te zien...Zijn er al reviews te vinden ervan in usa?....Want om een goede review te krijgen sturen ze hem niet terug. Daar is Cock kort kennende wars van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 1 april Report Share Posted 1 april 4 minutes ago, Hans van Liempd said: Maar terug ontopic. Hij lijkt in niks op de Voyd. Behalve het grote koppel van de motor. On topic: Anderzijds heeft dozo gewoon een punt: aan den lijven ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 april Report Share Posted 1 april (edited) 3 hours ago, Roots said: Werkelijk prachtig ding om te zien...Zijn er al reviews te vinden ervan in usa?....Want om een goede review te krijgen sturen ze hem niet terug. Zoals Vinyl_Fuchs al aangaf: daar is Cock niet van gecharmeerd, om het zachtjes uit te drukken. Een eerlijke beoordeling is prima: schrijf als reviewer op wat je bevalt, maar ook wat er eventueel aan mankeert of beter kan. Want is de voorwaarde vooraf dat je het apparaat mag houden, dan krijg je nooit een betrouwbaar verhaal. Edited 1 april by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 april Report Share Posted 1 april Dat is precies het probleem...Maar als Cock zijn mooie draaitafel naar usa gaat sturen...Naar Fremer of wie dan ook daar van die bekende audio knakkers dan ben je m kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 april Report Share Posted 1 april 18 minutes ago, Roots said: Dat is precies het probleem...Maar als Cock zijn mooie draaitafel naar usa gaat sturen...Naar Fremer of wie dan ook daar van die bekende audio knakkers dan ben je m kwijt. Dat gaat dan dus ook niet gebeuren als het aan Cock ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april Report Share Posted 1 april Gelijk heeft hij en opsturen geeft ook nog eens het risico dat deze niet juist wordt ge installeert. De markt voor deze tafel is dan ook binnen een beperkte actieradius om dat het een complexe opstelling is moet je deze als leverancier bij de klant opbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 april Report Share Posted 2 april Bijvoorbeeld Stereophile reviewd alleen maar als een merk te krijgen is bij een beperkt aantal dealers. Lijkt me wel lastig als Nederlander zo’n draaitafel daar op de markt te zetten. Dan zou je bijvoorbeeld een samenwerking moeten aangaan met van de Hul. Dat doet Cock zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 april Report Share Posted 2 april Welnee daar is het productieproces van deze tafel toch te gecompliceerd voor. Met deze toleranties iets in de markt zetten met massa productie is eigenlijk niet mogelijk. Je gaat dus nooit de aantallen halen die nodig zijn om wereld wijd te kunnen voorzien. En krijg je dan ook nog eens een goede recensie dan heb je een nog groter probleem om dat je niet aan de vraag kan voldoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dozo Posted 7 april Report Share Posted 7 april On 1-4-2024 at 21:27, Hans van Liempd said: Maar terug ontopic. Hij lijkt in niks op de Voyd. .......... Ja? Is er hier iemand die iets anders heeft beweerd? Heb overigens met bewondering naar de draaitafel van Cock gekeken en er over gelezen.Super mooi product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts