MarKath Posted 15 november 2023 Report Share Posted 15 november 2023 (edited) Hallo Audio Goeroe's, Ik ben sinds gister in het bezit gekomen van een mooie Advance Acoustic MAP-105 welke als vervanging is van de Aiyiama A07 omdat deze geen phono ingang heeft. Nu is het zo dat ik die Aiyima wil gaan verkopen en dan haal ik daar de door mij geplaatste Sparkos Labs SS3602 Dual (DIP8) opamps er uit. Origineel in de Aiyima A07: En hier geswapped in de Aiyima A07. Nu wil ik deze eventueel gaan gebruiken in de Advance Acoustic versterker ware het niet dat ik niet kan achterhalen of deze er wel in kunnen en zo ja, waar deze dan geplaatst dienen te worden. Dus daarom mijn reactie hier op het forum m.b.t. tips en advies in het wel of niet swappen van de opamps. Ik hoor graag van jullie Edited 15 november 2023 by SMarcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 november 2023 Report Share Posted 15 november 2023 Dan zal je de versterker eerst open moeten maken en wat foto's plaatsen. Op dit moment laat mijn glazen bol het even afweten namelijk Excuses daarvoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 15 november 2023 Author Report Share Posted 15 november 2023 (edited) Even gauw wat van internet afgeplukt waarvan ik denk dat het hier ergens zou moeten zitten. Edited 15 november 2023 by SMarcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 15 november 2023 Author Report Share Posted 15 november 2023 Ik zie wel 2 posities welke ergens op lijken, maar daar zit tussen beide geen symmetrie in. Iets met type aanduiding 55220 JRC en dan nog iets. Eentje rechts en eentje links. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 november 2023 Report Share Posted 15 november 2023 Ik zie zo op het eerste gezicht geen losse voet maar vast op de print. Wil je gaan solderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 15 november 2023 Report Share Posted 15 november 2023 Die kan je vervangen door je Sparkos opamps, maar je zal de originele opamps moeten de-solderen en een IC voet plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 15 november 2023 Author Report Share Posted 15 november 2023 (edited) 18 minutes ago, Bebatoli said: Die kan je vervangen door je Sparkos opamps, maar je zal de originele opamps moeten de-solderen en een IC voet plaatsen. Ik dacht ook al dat dit geen plug and play zou gaan worden. De bevestiging ziet er inderdaad anders uit dan in de Aiyima. Dan laat ik het hierbij, ik kan wel een beetje solderen, maar zover hoef/wil ik nu ook weer niet gaan. Dan doe ik ze in de verkoop, ze waren te duur om nu gewoon te laten liggen. Dank jullie wel voor het mee kijken en denken. Groeten, Marcel Edited 15 november 2023 by SMarcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 21 november 2023 Author Report Share Posted 21 november 2023 (edited) Sparkos in Amerika kon mij ook geen oplossing/opheldering bieden, dus dan maar zelf op zoek. Edited 21 november 2023 by SMarcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 21 november 2023 Author Report Share Posted 21 november 2023 Als het goed is heb ik de originele opamps in de Advance Acoustic MAP-105 gevonden bij de blauwe omlijning in bijgevoegde foto. Type 5532D JRC 7009B. Ik denk dat ze dit zijn maar wat ik niets snap is dat er volgens mij per kanaal een opamp aanwezig dient te zijn. In dit geval zijn het er ook twee maar er is totaal geen symmetrie er omheen, daar bedoel ik mee hetzelfde aantal weerstanden links en rechts, het zelfde aantal condensatoren links en rechts. Ik zie geen symmetrische opbouw en dan gaat bij mij het licht al uit. denken jullie ook dat dit de opamps zijn? Zo ja, wellicht dat ik dan toch een keer de stoute schoenen aantrek en met de soldeerbout aan de gang ga om mijn Sparkos er in te monteren. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 21 november 2023 Author Report Share Posted 21 november 2023 On 15-11-2023 at 09:55, Bebatoli said: Die kan je vervangen door je Sparkos opamps, maar je zal de originele opamps moeten de-solderen en een IC voet plaatsen. Ik heb de Sparkos toentertijd ook al gekocht met een adapter voetje zodat de opamp wat hoger boven de andere onderdelen uitkwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts