Ruud Posted 14 december 2023 Report Share Posted 14 december 2023 42 minutes ago, René N. said: .... Of mijn oren zijn niet goed genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 december 2023 Report Share Posted 14 december 2023 3 minutes ago, Ruud said: Of mijn oren zijn niet goed genoeg Dát kan ik niet beoordelen . Maar ik dénk het niet..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 december 2023 Report Share Posted 14 december 2023 Net weer thuis van de audioavond. Vergelijk Purifi met de Nilai. Bij een bokswedstrijd kan je op punten winnen en natuurlijk KO gaan. Was dit vergelijk een bokswedstrijd geweest, was de uitslag een KO geweest. De winnaar: De Nilai. En een eerlijke wedstrijd met dezelfde voortrap en dezelfde boxen en dezelfde muziek. Vond ik dat alleen? Nee; vrijwel iedereen in de zaal vond dat. Meer rust, iets warmer, prettiger in het mid en hoog. Totaal plaatje: muzikaler. Misschien dat Kappa en HansP hier nog iets aan toe willen voegen; die waren er ook bij. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 december 2023 Author Report Share Posted 14 december 2023 Heet van de naald! Waarvoor hartelijk dank en interessante uitkomst. En mooi dat het een duidelijke uitslag was in een eerlijk vergelijk. Ik ben ook nog benieuwd naar wat men als kritiek leverde op de purifi. Digitaal randje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 december 2023 Report Share Posted 14 december 2023 Commentaar: rommelig, rauw en (voor mij persoonlijk) scherpte. Dat laatste ben ik extreem gevoelig voor. Vaak meer dan anderen. Natuurlijk de commentaren “in vergelijk met”. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 december 2023 Report Share Posted 14 december 2023 Het grote verschil zat hem met name in de stem. In combinatie met de gebruikte speaker zat er met de Purifi een resonantie op de stem en gitaar van Don Henley die niet fijn was. Deze was minder aanwezig met de Nilai. De Nilai was minder dynamisch maar maakte wel meer muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Voor de liefhebber https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2054571764-hypex-nilai-stereo-versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Welke speakers zijn er gebruikt bij dat Nilai-Purifi vergelijk? Zien er compact uit, erg fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Ik hoor hier niets van de scherpte/rauw/rommelig die daar gehoord werd. Wel wordt genadeloos duidelijk dat minder opnames door de mand vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 21 minutes ago, Walt said: Welke speakers zijn er gebruikt bij dat Nilai-Purifi vergelijk? Zien er compact uit, erg fraai. Deze monitors zijn echt niet bedoeld voor zo’n grote ruimte met zoveel mensen (demping) erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Ik heb weer gewisseld naar de Sugden omdat deze mee gaat naar een vriend. We gaan deze ook bij hij in de set proberen op grote Sonus Faber speakers. En wisselt even af met een McIntosh versterker die hij recentelijk gekocht heeft. Ben héél benieuwd. Ik hoor hier ook geen enkele scherpte. Het speelt heel anders dan de Sugden, die er hier nu weer even aan hangt. De Audiophonics lijkt tóch in het geheel wat meer dynamiek te hebben maar hangt ook wat meer tussen de speakers. Als ik daar harder mee speel komt er al snel het live-gevoel. Is dat dan dat rauwe waar hierboven over gesproken wordt? Nee, maar een scheurende gitaar wordt wel méér een scheurende gitaar, en dat mag ik wel. Ik ben net als Kraus van de dynamiek, het mag wel echt knallen, met name als het hard gaat. En dáár is deze wél beter in dan de Sugden, hoewel ik nu wel weer het kippenvel op de armen heb... Als ik weer thuis ben ga ik de bypass proberen en op de laagste gain. En dan ga ik lekker de collectie door, op gewoon én een wat krachtiger niveau draaien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 1 hour ago, Walt said: Welke speakers zijn er gebruikt bij dat Nilai-Purifi vergelijk? Zien er compact uit, erg fraai. Deze: https://www.soundimports.eu/nl/sb-acoustics-ara-be-black-hg-kit.html?_gl=1*144znjo*_up*MQ..*_ga*MTY4MzY4NTgxOS4xNzAyNjM2MTg1*_ga_HVXG992ZJ7*MTcwMjYzNjE4NC4xLjEuMTcwMjYzNjIxNy4wLjAuMA..&gclid=EAIaIQobChMIn4DIgp6RgwMVIaqDBx02VwCNEAAYASAAEgLSy_D_BwE groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 47 minutes ago, carl said: Deze monitors zijn echt niet bedoeld voor zo’n grote ruimte met zoveel mensen (demping) erin. Ze moesten wel stevig aan het werk en met de Purifi klonk het niet echt lekker. Maar met de Nilai klonk het wel prettig. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 (edited) On 15-12-2023 at 11:24, René N. said: Dubbel... Edited 16 december 2023 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Als ik op mijn Quad de “treble” knop open zet klinkt het ook dynamischer. Hoor je nu klank of dynamiek René? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 6 minutes ago, carl said: Als ik op mijn Quad de “treble” knop open zet klinkt het ook dynamischer. Hoor je nu klank of dynamiek René? Euhmmm, die begrijp ik niet…. Ik hoor verschil in afbakening en in dynamiek. Heeft voor mij niets met treble te maken…? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 1 hour ago, René N. said: Ik heb weer gewisseld naar de Sugden omdat deze mee gaat naar een vriend. We gaan deze ook bij hij in de set proberen op grote Sonus Faber speakers. En wisselt even af met een McIntosh versterker die hij recentelijk gekocht heeft. Ben héél benieuwd. Ik hoor hier ook geen enkele scherpte. Het speelt heel anders dan de Sugden, die er hier nu weer even aan hangt. De Audiophonics lijkt tóch in het geheel wat meer dynamiek te hebben maar hangt ook wat meer tussen de speakers. Als ik daar harder mee speel komt er al snel het live-gevoel. Is dat dan dat rauwe waar hierboven over gesproken wordt? Nee, maar een scheurende gitaar wordt wel méér een scheurende gitaar, en dat mag ik wel. Ik ben net als Kraus van de dynamiek, het mag wel echt knallen, met name als het hard gaat. En dáár is deze wél beter in dan de Sugden, hoewel ik nu wel weer het kippenvel op de armen heb... Als ik weer thuis ben ga ik de bypass proberen en op de laagste gain. En dan ga ik lekker de collectie door, op gewoon én een wat krachtiger niveau draaien... De bypass is per definitie de laagste gain setting, omdat je dan de buffers helemaal omzeilt. Je gebruikt op die manier uitsluitend de Purifi modules, die een relatief lage gain van 12,5dB hebben. Ik ben best benieuwd hoe dat uitpakt met de passieve volumeregelaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 11 minutes ago, René N. said: Euhmmm, die begrijp ik niet…. Ik hoor verschil in afbakening en in dynamiek. Heeft voor mij niets met treble te maken…? Ik vraag me af of die Dynamiek echt dynamiek is of gewoonweg een andere klankkleur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 15 december 2023 Author Report Share Posted 15 december 2023 Dit forum was vertegenwoordigd met 3 zwaargewichten. Zijn die het eens ( ik vermoed van wel) dan zegt dat wel wat. Even afwachten wat Hans van Liempd gaat melden. Toch de volgende 2 vragen - was het een aardige wedstrijd tussen 2 kampioenen, of tussen een kampioen en een banaan of tussen 2 bananen en was 1 van de 2 de minst slechte? - was er in de zaal een min of meer gedeelde mening over klasse D? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Waarschijnlijk speel je thuis 10-20dB zachter dan op zo’n luister demo, kan me voorstellen dat het vergelijk dan zomaar weer anders kan uitpakken, dus de Nilai wint ronde 1, maar er zouden eigenlijk nog meer rondes achter moeten komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 37 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Dit forum was vertegenwoordigd met 3 zwaargewichten. Zijn die het eens ( ik vermoed van wel) dan zegt dat wel wat. Even afwachten wat Hans van Liempd gaat melden. Toch de volgende 2 vragen - was het een aardige wedstrijd tussen 2 kampioenen, of tussen een kampioen en een banaan of tussen 2 bananen en was 1 van de 2 de minst slechte? - was er in de zaal een min of meer gedeelde mening over klasse D? Nou ja, zwaargewichten…? Het waren er trouwens eigenlijk 5. Pjotr was er ook en Audiofreak (die hier niet meer post) ook nog. Hans van Liempd zit bij een andere club. Die was er niet. Ik zat tussen HansP en Pjotr in en kreeg de indruk dat die dezelfde mening hadden als ik. Ik vond het verschil best wel stevig, maar om de Purifi nu een banaan te noemen, gaat mij wat te ver. En dan hebben we nog het fenomeen “smaak”. Misschien scoren klasse AB- en buizen versterkers dan toch weer beter/anders. Maar voor dit geld doen beide versterkers het best goed. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Leuk een digitale versterker vergelijk. Top hoor. Goed bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 6 minutes ago, Ivan10 said: Leuk een digitale versterker vergelijk. Klasse D is niet digitaal maar een 100% analoge versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Just now, Bebatoli said: Klasse D is niet digitaal maar een 100% analoge versterker Ah weer wat geleerd. Ik heb Klasse D in het verleden nooit zo goed vinden klinken. Dus het is nu vergelijkbaar met klasse A en klasse A/B geworden. Een mooie vooruitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Ik denk dat Ruud het er dichts bij zit... een goede versterker laat genadeloos alles horen. Mijn insteek daarbij is: "wanneer Eva Cassidy niet scherp klinkt, deugt de set niet". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts