Jump to content

AUDIOPHONICS HPA-S400ET SPARKOS EDITION Power Amplifier

Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Deze:

https://www.soundimports.eu/nl/sb-acoustics-ara-be-black-hg-kit.html?_gl=1*144znjo*_up*MQ..*_ga*MTY4MzY4NTgxOS4xNzAyNjM2MTg1*_ga_HVXG992ZJ7*MTcwMjYzNjE4NC4xLjEuMTcwMjYzNjIxNy4wLjAuMA..&gclid=EAIaIQobChMIn4DIgp6RgwMVIaqDBx02VwCNEAAYASAAEgLSy_D_BwE

groet,

Leobus

Leuk projektje. Forse prijs ook.

Maarre...heb je dat filter gezien???????

Als daar voor een tientje aan componenten op zit is het veel. En dan die bipolaire elco op het mid/laag....:eek:

1 minute ago, Geerdie said:

Maarre...heb je dat filter gezien???????  Als daar voor een tientje aan componenten op zit is het veel. En dan die bipolaire elco op het mid/laag....:eek:

Als die bipolaire elco parallel staat over één van de units maakt dat weinig uit.  Verder zijn  het allemaal luchtspoelen en in de signaalweg zitten allemaal MKP condensatoren.

Ik vraag me af wat daar mis mee is........ 

4 minutes ago, Geerdie said:

Ik wil niet vervelend zijn, maar had jij nou pas voor een paar 100 euro's aan componenten in een filter geschroefd?

En ? 

Jij bent "kritisch" over de gebruikte componenten in de SB Acoustic speakers en ik relativeer dat want ze zijn absoluut niet slecht. De MKP's zijn van Jantzen, mooi spul !

Edited by Bebatoli

Just now, Bebatoli said:

En ? 

Jij bent "kritisch" over de gebruikte componenten in de SB Acoustic speakers en ik relativeer dat want ze zijn absoluut niet slecht. Beter kan altijd.

Beetje hypocriet is geen probleem hoor. Ik kan het aan.

In een speakerkit van zo'n bedrag zie ik niet graag zulke goedkope filteronderdelen. Dat jij dat prima vindt maakt mij niet uit.

Maar laat ik dit topic niet verder vervuilen.

Ik moet alleen zeggen dat ik meer van deze speaker had verwacht gezien de gebruikte componenten.

De prijs vind ik voor de geboden componenten prima zeker aangezien dit inclusief een hoogglans gespoten kast is.

tis alleen dat die kast zich nog al laat horen en dat in combinatie met de Purifi niet goed ging.

Met de Nilai ging dat wel beter maar dat had met een andere (lees betere) speaker wel heel anders kunnen zijn.

Ik vond het geluid dat wordt neer gezet voor beide versterkers wel beneden pijl, de oorzaak is de speaker.

Wel bijzonder dat deze wel het verschil tussen de versterkers zo liet horen. 

21 hours ago, carl said:

Ik vraag me af of die Dynamiek echt dynamiek is of gewoonweg een andere klankkleur.

Moet ik nou aan mijzelf gaan twijfelen? Voor mijn gevoel zijn dat twee héél verschillende zaken.... 

Als het over filters gaat weet ik nog wel een aardige die hier in huis staat.

file.php?id=195730&mode=view

Maar het ging afgelopen donderdag over de verschillen die hoorbaar waren in de set zoals die er stond.

Wat duidelijk was dat de set met de Purify duidelijk harder en scherper in karakter was dan de Nilai, en voor mij niet helemaal te verklaren, het geluidsbeeld was met de Purify duidelijk kritischer als met de Nilai, dat kon Leo niet helemaal vergelijken, want die zat  met de Purify op een andere plek als voor de pauze. Bij de Purify moest ik strak in het midden zitten voor het stereobeeld (balans), en dat was bij de Nilay duidelijk minder het geval. Het grootste verschil was ook dan de opname van Don Mclean met Vincent, daar was het dat eigenlijk iedereen daar stevig op reageerde zo duidelijk als het daar over kwam. Dan werd ook nog eens duidelijk als een klap op de vuurpijl, de Nilay duidelijk een stuk goedkoper is.

1 minute ago, HansP said:

Maar de duiding blijft dan nog wel, niet op letters gelet, wel op het geluid.😀

Groot gelijk, maar het word zo vaak verkeerd geschreven, vandaar nog even onder de aandacht gebracht.

Een tijdje geleden heb ik de Eigentakt in huis gehad en vergeleken met mijn Cambridge versterkers. Dit zijn mijn bevindingen:

Zo, de Purifi versterkers had ik een uurtje of 3 geleden al aangezet hetzelfde met mijn  Cambridge versterkers, snel switchen is zo gebeurt. Eerst naar de Cambridge geluisterd nadien de Purifi .

Het was overduidelijk dat de Cambridge mij meer bevalt, nog scherper afgelijnd 3D beeld met meer diepte. Ik vind zelf een goed 3D beeld heel belangrijk in mijn beleving,  Stemmen hadden een vloeiender karakter. Strakheid in het laag was hetzelfde maar de Cambridge zet ook een meer "naar de strot grijpend" geluid neer.

Pas op, de Eigentakt speelt ontzettend mooi alleen gaat de Cambridge nog een stuk verder.

Conclusie, ik zou maar dom zijn om de Cambridge versterkers weg te doen.

Wat ook wel een leuke opmerking was, "de vorige keer dat wij hier waren vonden jullie de Purifi beter klinken dan de nCore modules, en dan nu dat er negatief wordt gereageerd op de Purifi". en wij werden even voor schut gezet.

Het is dan wel duidelijk dat er aardig wat stappen zijn gezet in de ontwikkelingen van dit type versterkers.

Het zou dan ook in de voeding zitten die weer wat verbeterd is.

2 minutes ago, HansP said:

Purifi komt volgend jaar met een eigen voeding uit. Die is er al maar die moet een duurzaamheid test ondergaan. Als die gunstig is komt ze op de markt. Ik vermoed dat die beter zal zijn als die van Hypex.

2 hours ago, HansP said:

Wat ook wel een leuke opmerking was, "de vorige keer dat wij hier waren vonden jullie de Purifi beter klinken dan de nCore modules, en dan nu dat er negatief wordt gereageerd op de Purifi". en wij werden even voor schut gezet.

Het is dan wel duidelijk dat er aardig wat stappen zijn gezet in de ontwikkelingen van dit type versterkers.

Dat klopt wel, maar vorige keer werd er wel gezegd dat ze het jammer vonden dat de Nilai even niet beschikbaar was voor een demo. Ik kreeg toen de indruk dat ze toen vonden dat de Nilai nog beter klonk dan de Purifi.

En dat ze nog een keer terug zijn gekomen om de Nilai alsnog te laten horen, lijkt mij ook wel een teken aan de wand.

Maar of ze dit doen om ons te plezieren of omdat het commercieel aantrekkelijk is, weet je natuurlijk nooit.

groet,

Leobus 

Dat het zo extreem verschillend kan zijn gaat er bij mij niet in. Allebei D klasse en de Audiophonics op een veel nieuwer niveau.

Ik denk dus, dat de Nilai meer verbloemd en de artefacten van de rest van de apparatuur en opnamen verdoezeld. 

Het nummer Vincent staat in verschillende versies op Qobuz. Het slechts vind ik de 192/24 versie. De gitaar klinkt daarbij onnatuurlijk. De stem bij uithalen klinkt ook niet lekker. Bovendien gaat die remaster natuurlijk weer luider dan het origineel. De originele opname vind ik dus beter, maar het mooist vind ik die op een "Very Best" album.

Dat de Nilai ruimtelijker klinkt zou kunnen. Of dit dan ook als beter genoemd mag worden betwijfel ik. Een duidelijke focussering betekend, dat er minder faseproblemen zijn. De ruimelijkheid moet uit de opname komen. Niet uit de versterker of ruimte.

Wellicht heb ik een betere uit de serie versterkers gekregen maar herken geen van de 
"problemen" die genoemd worden, binnenkort maar eens iemand met gouden oortjes uitnodigen om dat op 'waarheid' te staven.

Inmiddels al 2 oud collega's van Raf op bezoek gehad die beide, wellicht uit beleefdheid, zeer onder de indruk waren van de totale weergave.