René N. Posted 17 december 2023 Report Share Posted 17 december 2023 46 minutes ago, thingman said: Dus je bypassed nu terwijl je een passieve volumeregelaar gebruikt, René? Theoretisch zou dat ernstig tekort moeten schieten toch? Yep, gaat helemaal goed. Met laag rendementsspeakers zou je denk ik inderdaad wat tekort kunnen komen. Morgen heb ik het rijk alleen en ga ik het even wat harder proberen. Ik ben niet van het keiharde, ik ben de laatste jaren wat voorzichtiger met de oren , maar ietwat live mag het wel klinken. Ik zal ook (met de mobiel) eens meten of ik op een harder niveau tekort zou gaan komen. Wel apart: bij Ani Difranco lijkt de stem veel verder naar achteren te staan dan met de Sugden. Op YouTube dan hé, en de Airport Express rechtstreeks op de passieve pre...: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 december 2023 Report Share Posted 17 december 2023 On 16-12-2023 at 12:25, HansP said: Als het over filters gaat weet ik nog wel een aardige die hier in huis staat. Maar het ging afgelopen donderdag over de verschillen die hoorbaar waren in de set zoals die er stond. Wat duidelijk was dat de set met de Purify duidelijk harder en scherper in karakter was dan de Nilai, en voor mij niet helemaal te verklaren, het geluidsbeeld was met de Purify duidelijk kritischer als met de Nilai, dat kon Leo niet helemaal vergelijken, want die zat met de Purify op een andere plek als voor de pauze. Bij de Purify moest ik strak in het midden zitten voor het stereobeeld (balans), en dat was bij de Nilay duidelijk minder het geval. Het grootste verschil was ook dan de opname van Don Mclean met Vincent, daar was het dat eigenlijk iedereen daar stevig op reageerde zo duidelijk als het daar over kwam. Dan werd ook nog eens duidelijk als een klap op de vuurpijl, de Nilay duidelijk een stuk goedkoper is. Check! Nów w'ere talkin' Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 december 2023 Report Share Posted 18 december 2023 On 17-12-2023 at 17:33, René N. said: Yep, gaat helemaal goed. Met laag rendementsspeakers zou je denk ik inderdaad wat tekort kunnen komen. Morgen heb ik het rijk alleen en ga ik het even wat harder proberen. Ik ben niet van het keiharde, ik ben de laatste jaren wat voorzichtiger met de oren , maar ietwat live mag het wel klinken. Ik zal ook (met de mobiel) eens meten of ik op een harder niveau tekort zou gaan komen. Wel apart: bij Ani Difranco lijkt de stem veel verder naar achteren te staan dan met de Sugden. Op YouTube dan hé, en de Airport Express rechtstreeks op de passieve pre...: Nou, het gaat de goede kant op. Ik heb een paar LP's gedraaid die ik goed ken en die gaan best wel goed.... Nee hoor, het gaat écht de goede kant op, het enige wat nog iets achterblijft is de afbakening, maar ook dat was eerst minder. Hij staat nu ook al even 24/7 aan, voor het gemoed wat fijner dan 24/7 bij de Sugden klasse A.... Hij komt nu wel wat meer los lijkt het. Vanmiddag wat harder gedraaid, de AirPort kan ik met een maximaal open volumeknop (dus nul verzwakking) draaien en dan iets bijregelen op de laptop. Dat gaat hard zat zeg maar. De rest heeft een hoger uitgangsniveau en dat is dus helemaal geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Nou zou je eigenlijk een afspraak met Kraus moeten maken om het verschil te kunnen horen (of niet) tussen jouw versie en de SparkoS uitvoering. Misschien valt er dan nog meer op zijn/haar plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 2 hours ago, SMarcel said: Nou zou je eigenlijk een afspraak met Kraus moeten maken om het verschil te kunnen horen (of niet) tussen jouw versie en de SparkoS uitvoering. Misschien valt er dan nog meer op zijn/haar plek. Ik begreep dat dat alleen verschil maakt als je hem gebalanceerd gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 6 minutes ago, Ruud said: Ik begreep dat dat alleen verschil maakt als je hem gebalanceerd gebruikt. Zo zit het niet Ruud. Het staat los van de ingangen en is gain gerelateerd. Wanneer je de buffer bypassed gebruik je enkel de Purifi modules, dus zonder de (Sparkos of TI) opamps en regulators. Minimale gain is van toepassing, nl. 12,5dB. Wanneer je de buffer niet bypassed gebruik je, naast de Purifi modules, ook de (Sparkos of TI) buffers en is een van de gain settings via de jumpers van toepassing (20, 26, 32 of 34dB). Voor zover ik lees bypassen zowel Kraus als René de buffer en maakt het helemaal niet uit of je de Sparkos versie of de originele versie hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Ik vermoed dat het verschil dat we hebben gehoord met de Nilai ook in de buffers heeft gezeten. De Purifi is direct uit de doos gebruikt zonder instellingen aan te passen. Ik heb begrepen dat dit dus met buffer is. Na de ervaring van Rene gelezen te hebben verwacht ik dat de standaard buffer op het Purifi evaluation kit zit dan echt de bottleneck is. https://purifi-audio.com/shop/eval1-eval1-stereo-1et400a-evaluation-kit-1610#attr=263,264,265,266,7890,268,269,270,271,272 Mogelijk dat dit met opamp rolling te verbeteren is. Zelf zou ik dan kiezen om een mooie ingangstrap te maken en het evaluatie bord niet te gebruiken. je koopt dan gewoon 2 van deze modules en maakt daar zelf iets moois van. Misschien wel iets met een buisje ervoor of een discreet ontwerp met fetjes. Qua voeding is de Hypex voeding gewoon prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Hoe werkt dat dan met de instellingen van de buffer? Kun je verschillende gain settings kiezen of helemaal overbruggen? En doe je dat allemaal met dezelfde switches? Zo is het inderdaad lastig als je appels met peren vergelijkt. En soms heb je dat helemaal niet door waardoor een conclusie snel is getrokken. Jammer dat jullie er die avond niet achter zijn gekomen, dan was het een wat eerlijker vergelijk geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 6 minutes ago, kappa7 said: Ik vermoed dat het verschil dat we hebben gehoord met de Nilai ook in de buffers heeft gezeten. De Purifi is direct uit de doos gebruikt zonder instellingen aan te passen. Ik heb begrepen dat dit dus met buffer is. Na de ervaring van Rene gelezen te hebben verwacht ik dat de standaard buffer op het Purifi evaluation kit zit dan echt de bottleneck is. https://purifi-audio.com/shop/eval1-eval1-stereo-1et400a-evaluation-kit-1610#attr=263,264,265,266,7890,268,269,270,271,272 Mogelijk dat dit met opamp rolling te verbeteren is. Zelf zou ik dan kiezen om een mooie ingangstrap te maken en het evaluatie bord niet te gebruiken. je koopt dan gewoon 2 van deze modules en maakt daar zelf iets moois van. Misschien wel iets met een buisje ervoor of een discreet ontwerp met fetjes. Qua voeding is de Hypex voeding gewoon prima. In de Audiophonics van dit topic zit niet de Purifi evaluation kit, enkel de modules. De rest is er door Audiophonics omheen geknutseld / ontworpen. Standaard is 26dB ingesteld. Met 2,07V bereik je dan het maximale vermogen. Zonder buffer heb je daarvoor 10V nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 (edited) Nog even gekeken en je hebt gelijk. Het is een eigen ontwerp wat ze gemaakt hebben. Dan is het natuurlijk helemaal geen vergelijk met het standaard evo bord. Dit is de Audiophonics. En de sparkos editie En het standaard evo bord. Edited 19 december 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 7 hours ago, SMarcel said: Nou zou je eigenlijk een afspraak met Kraus moeten maken om het verschil te kunnen horen (of niet) tussen jouw versie en de SparkoS uitvoering. Misschien valt er dan nog meer op zijn/haar plek. Misschien.... Maar ik ben ook van less is more en als ik het er dan uit kan slopen (ik bedoel bypassen) én het klinkt al veel beter dan met de buffer, dan is de behoefte er bij mij niet om óók nog een keer die Sparkos erbij te proberen... Bovendien is de signaalweg nu relatief kort, met die passieve voortrap én het overslaan van die buffer. Én ik heb genoeg uitgangssignaal in mijn apparaten zodat ik dichtbij de minimale verzwakking zit. Lijken mij allemaal plussen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Ik zie mijn SparkoS hier al zitten, die zijn dus ook zo uitwisselbaar middels een insteekvoetje zonder te hoeven solderen. Daar is in ieder geval over nagedacht om tweaken/upgraden makkelijker te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 2 minutes ago, René N. said: Misschien.... Maar ik ben ook van less is more en als ik het er dan uit kan slopen (ik bedoel bypassen) én het klinkt al veel beter dan met de buffer, dan is de behoefte er bij mij niet om óók nog een keer die Sparkos erbij te proberen... Bovendien is de signaalweg nu relatief kort, met die passieve voortrap én het overslaan van die buffer. Én ik heb genoeg uitgangssignaal in mijn apparaten zodat ik dichtbij de minimale verzwakking zit. Lijken mij allemaal plussen.... Verstandig besluit, want het zal maar met SparkoS maar beter klinken, dan gaat dat ook weer geld kosten. En jij hebt gelijk, less is more! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Ik had al eens vermeld dat je de buffer kan bypassen, blij dat er nu praktijkervaringen zijn. Ik kan mijn Mola Mola +6 dB meer later versterken en kan de buffer perfect bypassen. Dat word iets voor het eind van deze week want ik ben ziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Beterschap Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 1 hour ago, SMarcel said: Verstandig besluit, want het zal maar met SparkoS maar beter klinken, dan gaat dat ook weer geld kosten. En jij hebt gelijk, less is more! Hahaha, ja, maar laat mij nou maar lekker denken dat het zónder beter zal klinken . Is beter voor mijn gemoedsrust . Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Ik had al eens vermeld dat je de buffer kan bypassen, blij dat er nu praktijkervaringen zijn. Ik kan mijn Mola Mola +6 dB meer later versterken en kan de buffer perfect bypassen. Dat word iets voor het eind van deze week want ik ben ziek. Hmmm, er zijn weer veel mensen ziek..... Sterkte ermee! Ik ben wel benieuwd of het bypassen jou ook wat oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 7 minutes ago, René N. said: Hahaha, ja, maar laat mij nou maar lekker denken dat het zónder beter zal klinken . Is beter voor mijn gemoedsrust . Met alleen Sparkos opamps heb je nog niet dezelfde versie als Kraus. Er horen ook Sparkos regulators bij vertelt de site van Audiophonics. Als je bypassed maakt het verder ook niks uit, want precies dat spul wordt dan buitenspel gezet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Wanneer het apparaat wat er voor staat, qua aansluiting klopt met wat er achter staat, dan is elke tussentrap een verslechtering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 @Kappa: Kan het zijn dat je de tekst onder de foto’s hierboven verwisseld hebt? Ik zie discrete opamps bij de standaard. Klopt niet, denk ik. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 De tekst staat telkens boven de foto. Ik vond het ook een beetje onduidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 2 hours ago, kappa7 said: Beterschap Trouwens iemand Seed nog gezien laats? Ik ga hem als vermist opgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 14 minutes ago, Roots said: Trouwens iemand Seed nog gezien laats? Ik ga hem als vermist opgeven. Goed punt, 12 december is hij voor het laatst online geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 Vakantie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 december 2023 Report Share Posted 19 december 2023 3 hours ago, Hans van Liempd said: Vakantie? Moettie zich wel even afmelden hé . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts