Jump to content

AUDIOPHONICS HPA-S400ET SPARKOS EDITION Power Amplifier

Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

On 23-7-2024 at 10:48, Vhond said:

Ik blaas dit topic even wat nieuw leven in, maar is er ook iemand die toevallig al ervaring heeft met de dual powersupply van de dubbel mono uitgevoerde Audiophonics Nilai?

(https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifiers/audiophonics-hpa-dm500nil-p-19233.html)

Wat had ik graag aanwezig geweest als de Nilai en Purifi samen naast elkaar hebben gedraaid voor een demo, beetje lastig om dat anders voor elkaar te krijgen.

Voor zover begrepen is het uitwisselen van Opamps alleen mogelijk voor de Purifi versterkers en niet voor de Nilai, klopt dat?

Mocht je lid zijn van zelfbouw audio forum dan heb je mogelijk hier nog een kans.

https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2092892#p2092892

Er wordt daar aan gewerkt om een vergelijk te doen.

• 3 months later...
On 29-6-2024 at 09:59, Telefunken2 said:

Hoi hans.

Ben nooit weggeweest,lees nog 2x per week de forums alleen heb geen behoefte om te reageren.

En omdat ikzelf ook de hpa-s400et in mijn hobbykamer heb staan en mijn de buffer hiervan wel gebruik, kon ik het niet laten om het door te geven.

Mijn ervaring met de opa1656 vs lm4562.

Met de lm4562 vond ik de sound wat te iel soms tegen het scherpe aan.  

De opa1656 klinkt wat voller en van laag tot hoog meer gedefineerd met meer rust, de stemmen zijn wat echter.

Dit is wel mijn ervaring op mijn set.

En dat voor €20 en 5min werk

Heb ze voor mezelf en Cock besteld en kan de woorden van Rob bevestigen. De hardheid in stemmen is verdwenen, wat fluweler geworden, echter, natuurlijker geworden.

Edited by Ruud