Jump to content

Audioexpert Castle

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

41 minutes ago, carl said:

Heel hartelijk bedankt Jack en Fuchs. Toch wel leuk als je zoiets kan melden op een forum waar je al jaren opzit.

En met name dan dat je er zó emotioneel van wordt. Bijzonder Charles!

Je moet je voorstellen we zouden met zijn drieën naar Faure gaan. Mijn vrouw moest onverwacht naar een verassing verjaardagsfeest voor een vriendin. Dus wij met zijn tweeen naar Faure en daarna naar een restaurantje. Daar werden we opgebeld door mijn vrouw en heb ik ter plaatse mijn dochter gebeld. Uiteindelijk hebben we het met zijn drieën gevierd met veel wijn. 

Bedankt Gydo.

Om dit topic toch weer een boost te geven. Op beurzen valt het me vaak op dat die hele dure systemen vaak tegenvallen. Mijn verklaring is altijd dat het vaak exemplaren zijn waarvan er niet veel van op de markt zijn gezet.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Maar ook zijn het spullen waarin nauwelijks naar kosten wordt gekeken. En vaak zijn de topmodellen het grote voorbeeld. Zeg maar de Formule 1 van Renault.

Achter de formule 1 zit echt wel meer geld Hans. Daarbij wordt voortdurend aan die auto’s gesleuteld. Maar goed ik heb het over mijn ervaringen op beurzen. Die Blumenhofers van Marco heb ik nog nooit klagen over gehad - klinken altijd goed.

3 minutes ago, carl said:

Achter de formule 1 zit echt wel meer geld Hans. Daarbij wordt voortdurend aan die auto’s gesleuteld. Maar goed ik heb het over mijn ervaringen op beurzen. Die Blumenhofers van Marco heb ik nog nooit klagen over gehad - klinken altijd goed.

Waarom ga je ze thuis niet proberen dan?

55 minutes ago, Duclaasie said:

Ooh, ik doelde impliciet ook eigenlijk op een meer passend model zoals de FS-3. Die hele grote jongens zijn inderdaad aan weinig ruimtes voorbehouden. 

Ik wil nog 1 LS extern beluisteren Duclaasie en dan vraag ik er een op proef. 

• 3 months later...
Posted (edited)

Ik kreeg een mailtje van AudioExpert, dat er enkele shows in het audiocastle zijn. Een kans om een te gaan kijken.

Audioexpert Castle presents

23 Maart REGA NAIA

9a4e84e3-4985-295b-2997-9801ff881a93.png

Rega Event.

Wij nodigen u uit in ons eigen Audioexpert Experience Center:

AUDIOEXPERT CASTLE.

In deze mooie historische omgeving kunt u onder het genot van een hapje en een drankje genieten van de demo's van Rega.

In samenwerking met Joenit presenteren wij u onder andere de Planar 10 en het nieuwe topmodel van  Rega: de Naia platenspeler. 

De demo's zullen verzorgd worden door Bram en Sam Verellen (van de importeur Joenit).

• GRATIS ENTREE
  • GRATIS PARKEREN
  • OPEN VANAF 10 uur tot 17.00 uur. 
  • EERSTE DEMO begint om 11.00 uur.

Datum:
23 Maart 2024

Kasteellaan 1
5317 KX Nederhemert

Wilt u zeker zijn van een plaats meld u dan alvast aan.
https://www.audioexpert.nl/service/rega-naia-event-30-en-31-maart

En daarna 13 en 14 April McIntosch

En 20 april Ilumia.

Edited by Hans van Liempd

• 1 month later...

As zaterdag en zondag is er weer een show in het Audio Castle. Nu met McIntosch en Sonus Faber.  

Ik ga zaterdagmorgen, gaan er nog meer mensen van dit forum?

https://www.audioexpert.nl/service/mcintosh-en-sonus-faber-hifi-show/

AUDIOEXPERT CASTLE (Kasteel Nederhemert, kasteellaan 1, 5317KX Nederhemert)

In deze mooie historische omgeving kunt u onder het genot van een hapje en een drankje genieten van de doorlopende demo's van Sonus Faber en McIntosh.

Wij demonstreren van Sonus Faber onder andere de magistrale Aida, Stradivari, Il Cremonese Extrema en nog veel meer.

Van McIntosh zal onder ander de MC1.25KW, MC3500 mk II, MCD12000 en nog veel meer te beluisteren zijn.

De demo's zullen verzorgd worden door de mannen van importeur Finesounds en door ons.

• GRATIS ENTREE
  • GRATIS PARKEREN
  • OPEN VANAF 10 uur tot 17.00 uur. 
  • Doorlopende demo's gedurende de 2 dagen.

Voor iedereen zonder reserveren.

aida.png

We hebben vandaag in het Audio-Expert-Castle rondgekeken en geluisterd.

Het hometheater in de grote zaal was weg en daarvoor in de plaats stond de set zoals hierboven op de foto. Wanneer je niks vermoedend daar binnen loopt overweldigd het enorm. Niet alleen qua aanzicht, maar ook qua geluid. Laag wat helemaal niet zoals de meeste Sonus Faber luidsprekers klinkt. Ik ben geen liefhebber van Sonus Faber laag, maar dit was toch wel heel erg goed.  Ook klonk het prachtig natuurlijk met een enorme dynamiek. Echt prachtig. Maar dat mag dan ook wel voor 3 ton. Als bron speelde hier de Grimm MU1.

Daarna koffie in de ruimte er achter. daar stonden een paar reusachtige Klipsch hoorns op een McIntosch set aangesloten. Gelukkig speelde dat op een laag niveau. Dit ook om de luisterruimte boven de koffieruimte niet te storen. Maar ik kan me voorstellen dat je hiermee een feestje op volle oorlogssterkte van geluid kunt voorzien. 

Dan via het smalle trapje naar boven. Daar stonden ook grote Sonus Fabers op heel dikke buizenbakken (150 W per eindversterker) Als bron een Ideon streamer en het topmodel Rega draaitafel. Dit klonk anders dan de grote set. Minder overweldigend, maar wel erg gedetaileerd en ook weer laag wat ik niet eerder bij Sonus Faber hoorde.

In de kamer daarnaast stonden ook weer Sonus Fabers. Eigenlijk is dit het topmodel wat in de Nederlandse winkels verkocht wordt. Ook weer op McIntosch Nu op een geïntegreerde buizenversterker. En ja... hier herkende ik het Sonus Faber laag weer. Maar midden en hoog maakten veel goed. Bovendien had de man die hier demontreerde een erg goede muziekkeuzen. 

In de laatste kamer, de ronde torenkamer, stond een setje SF monitoren op een McIntosch ding wat er uitzag als een draaitafel, maar een volledige set in zich te hebben. Als bron hier bovendien een Bluesound Node. Dat klonk in die kleinere ruimte ook erg goed. natuurlijk niet het laag van de 3 ton set, maar toch heel volwassen. Wanneer we ooit naar een senioren appartement moeten, zou dit een prima oplossing zijn. 

Morgen is het Castle ook open en wordt er met dezelfde sets gedemonstreerd. Bovendien een prachtige omgeving. Maak er maar een leuk dagje uit van.