Guest helmett Posted 27 maart 2001 Report Share Posted 27 maart 2001 Hallo, Ik heb recentelijk een Rotel versterker set gekocht. De RC995 en RB991. Nu ben ik op zoek naar een goede interlink tussen deze twee apparaten. Het liefst gebalanceerd. Heeft iemand nog suggesties of aanbevelingen hiervoor?? Bedankt alvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted 28 maart 2001 Report Share Posted 28 maart 2001 gefeliciteerd! mooi setje. die interlink zou ik hetzelfde houden als degene die je naar je cd speler hebt. heb toevallig een testrapport van de hele reeks rotel eindversterkers voor me, deze worden allemaal getest met de RC995. (hierbij is de 1090 het zwaarst) Ze zijn getest met: Marantz CD-7 cdplayer Monitor audio Studio 20SE speakers Musical Fidelity Nu-Vista interconnects Monster cable M2.4 speaker-cable _____________________________________________ dat setje interconnects van MF-vista zit al gauw op 350,= en dat keer 2... ikzelf draai met burmester lila, bevalt me zeer goed! alleen zijn deze nog duurder. hoop dat je hier wat aan hebt Eddy Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 28 maart 2001 Report Share Posted 28 maart 2001 Hallo Helmett, Gebalanceerde kabels zijn er te kust en te keur. Vraag (indien je er een hebt) jouw vaste dealer eens wat zijn ervaringen bij die Rotel set zijn. Uit mijn eigen ervaringen met Rotel heb ik de indruk dat Rotel doorgaans redelijk warm klinkt zonder wollig (= rommelig en kleurend in het basbereik) te zijn. Daar kun je veel kanten mee op, maar ik zou in eerste instantie uitgaan van kabelmerken die een beetje aan de heldere/preciese kant van het klankspectrum zitten, de "warmmakers" zou ik niet als uitgangspunt nemen. Een beetje winkelier heeft wel pakket aan gebalanceerde kabels in huis, als je nog geen idee hebt van prijsklasse zou ik eerst in de winkel eens een vergelijk doen van kabels (10 verschillende kabelsets zal men niet graag mee naar huis geven), binnen het passende prijsbereik neem je dan twee of desnoods drie alternatieven mee naar huis. Het moet dan wel heel raar lopen wil je geen goed alternatief vinden. Succes, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 maart 2001 Report Share Posted 28 maart 2001 Beste Helmett Waar ik op dit moment heel enthousiast over ben is de Madrigal CZ Gel 1 (balanced). In directe vergelijking met een Siltech SQ88B G3 bleek deze kabel, althans in mijn set echt veel beter te klinken. T.o.v. de Siltech viel vooral de rust in het middengebied, de strakke laagweergave en de neutraliteit op. Wellicht is dit een kabel in een iets hoger prijssegment dan jij zoekt, maar ik zou deze kabel zeker in je luistersessies meenemen! Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts