Jump to content

On Topic..??

Recommended Posts

Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan, maar zullen we proberen om offtopic te vermijden?

Kijk naar mijn topic over het Audioexpert Castle. Dat is dankzij de inbreng van Carl totaal ontspoort.

Maar in andere topics gaat het ook vaak snel over dingen die niks met het topic te maken zaken. Daardoor wordt het forum er niet echt duidelijker op wanneer je iets wil terug zoeken.

En wanneer er gepost wordt in een algemener topic lopen er vaak twee verhalen door elkaar heen. Zo zou ik voor het verslag van de draaitafel en dac bij Cock een apart topic gemaakt hebben. Nu is het bijna niet terug te vinden in "mijn audiofiele dag" tussen de dagelijkse zaken die hier normliter passeren. Niet echt offtopic daar, maar wél nooit meer terug te vinden.

Omdat hier nauwelijks gemodereerd wordt (wat ook het mooie van dit forum is), moeten we onszelf misschien wat meer discipline op leggen?

Forum: een plein in een Romeinse stad waar mensen zich treffen

Een (internet)forum als naslagwerk te gebruiken is eigenlijk niet te doen. DAt is hetzelfde dan terug gaan naar de markt waar je een aantal maanden geleden een geprek hebt gehad met een wildvreemde, maar je wel weer even wat informatie van wil ophalen. Ook dat lukt haast niet. 

Gebruik het (internet)forum gewoon als een ontmoetingsplaats om (enigszins?) gelijk geïnteresseerden te ontmoeten (ik zeg bewust niet gelijk gestemden) om met hen van gegedachten te wisselen. Wil je iets onthouden, zul je aantekeningen moeten maken

38 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan, maar zullen we proberen om offtopic te vermijden?

Kijk naar mijn topic over het Audioexpert Castle. Dat is dankzij de inbreng van Carl totaal ontspoort.

Maar in andere topics gaat het ook vaak snel over dingen die niks met het topic te maken zaken. Daardoor wordt het forum er niet echt duidelijker op wanneer je iets wil terug zoeken.

En wanneer er gepost wordt in een algemener topic lopen er vaak twee verhalen door elkaar heen. Zo zou ik voor het verslag van de draaitafel en dac bij Cock een apart topic gemaakt hebben. Nu is het bijna niet terug te vinden in "mijn audiofiele dag" tussen de dagelijkse zaken die hier normliter passeren. Niet echt offtopic daar, maar wél nooit meer terug te vinden.

Omdat hier nauwelijks gemodereerd wordt (wat ook het mooie van dit forum is), moeten we onszelf misschien wat meer discipline op leggen?

Eens …

18 minutes ago, Sodejuu said:

Een (internet)forum als naslagwerk te gebruiken is eigenlijk niet te doen. DAt is hetzelfde dan terug gaan naar de markt waar je een aantal maanden geleden een geprek hebt gehad met een wildvreemde, maar je wel weer even wat informatie van wil ophalen. Ook dat lukt haast niet. 

Gebruik het (internet)forum gewoon als een ontmoetingsplaats om (enigszins?) gelijk geïnteresseerden te ontmoeten (ik zeg bewust niet gelijk gestemden) om met hen van gegedachten te wisselen. Wil je iets onthouden, zul je aantekeningen moeten maken

Toch zie ik hier heel vaak mensen die niet geregistreerd zijn rondhangen. En dan zie je ook waar die naar kijken. Niet alleen een ontmoetingsplaats dus.

1 hour ago, Sodejuu said:

Mee eens.

1000 g spliterwten Hak 2 pakken

500 g spareribs naturel

750 g hamschijf

200 g ontbijtspek aan stuk

2 prei

1 grote winterwortel

1 knolselderij

2 grote ui

1 bosje peterselie

1 bosje selderij

8 maggiblokjes ouderwetse variant

1 Bouillonblokje tuinkruiden

rookworst naar wens circa 2 stuks

Alles wegflikkeren.

Wijntje inschenken.

Klaar.

6 minutes ago, Geerdie said:

1000 g spliterwten Hak 2 pakken

500 g spareribs naturel

750 g hamschijf

200 g ontbijtspek aan stuk

2 prei

1 grote winterwortel

1 knolselderij

2 grote ui

1 bosje peterselie

1 bosje selderij

8 maggiblokjes ouderwetse variant

1 Bouillonblokje tuinkruiden

rookworst naar wens circa 2 stuks

Alles wegflikkeren.

Wijntje inschenken.

Klaar.

Top bedankt, had ik wel even trek in.

11 hours ago, Hans van Liempd said:

Ok, en dan heb je dat topic gevonden en blijkt het vol te staan met offtopic.

Omdat ik dan op zoek ben lees ik precies wat ik zoek. De rest lees ik snel overheen. Voor mij allemaal geen probleem. Er zijn al regeltjes zat. Er hoeven er van mij niet nog meer bij.

• Admin

Het mag duidelijk zijn: "Een beter forum begint bij jezelf". 😁

Zelf heb ik een enorme hekel aan off-topic reacties, ik vraag mij dan af "waarom?".

De off-topic reageerder moet echt eerst maar eens bij zichzelf te raden gaan wat het nut is van een dergelijke reactie.

Misschien denkt hij/zij dat het leuk of nodig is?

Er is het forum-deel Off Topic Café, de naam zegt het al, is dat niet genoeg?

Als jullie willen dat er hierop streng gemodereerd wordt dan prima, maar begin eerst eens bij jullie zelf.

Zelfs dit topic blijft niet verschoond van idiote reacties.

Waarom toch?

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...