Hans van Liempd Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan, maar zullen we proberen om offtopic te vermijden? Kijk naar mijn topic over het Audioexpert Castle. Dat is dankzij de inbreng van Carl totaal ontspoort. Maar in andere topics gaat het ook vaak snel over dingen die niks met het topic te maken zaken. Daardoor wordt het forum er niet echt duidelijker op wanneer je iets wil terug zoeken. En wanneer er gepost wordt in een algemener topic lopen er vaak twee verhalen door elkaar heen. Zo zou ik voor het verslag van de draaitafel en dac bij Cock een apart topic gemaakt hebben. Nu is het bijna niet terug te vinden in "mijn audiofiele dag" tussen de dagelijkse zaken die hier normliter passeren. Niet echt offtopic daar, maar wél nooit meer terug te vinden. Omdat hier nauwelijks gemodereerd wordt (wat ook het mooie van dit forum is), moeten we onszelf misschien wat meer discipline op leggen? Link to comment
Duclaasie Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Volkomen mee eens! Link to comment
thingman Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Hoe vaak komt het voor dat je iets terug wilt zoeken? Het meeste wordt maandelijks een keer herhaald! Daarbij: terugzoeken is wat mij betreft juist prima mogelijk. Wel met een goed sleutelwoord. Gisteren nog met succes gedaan... Link to comment
Hans van Liempd Posted 28 november 2023 Author Report Share Posted 28 november 2023 Ok, en dan heb je dat topic gevonden en blijkt het vol te staan met offtopic. Link to comment
Sodejuu Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Forum: een plein in een Romeinse stad waar mensen zich treffen Een (internet)forum als naslagwerk te gebruiken is eigenlijk niet te doen. DAt is hetzelfde dan terug gaan naar de markt waar je een aantal maanden geleden een geprek hebt gehad met een wildvreemde, maar je wel weer even wat informatie van wil ophalen. Ook dat lukt haast niet. Gebruik het (internet)forum gewoon als een ontmoetingsplaats om (enigszins?) gelijk geïnteresseerden te ontmoeten (ik zeg bewust niet gelijk gestemden) om met hen van gegedachten te wisselen. Wil je iets onthouden, zul je aantekeningen moeten maken Link to comment
Rob55 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 38 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan, maar zullen we proberen om offtopic te vermijden? Kijk naar mijn topic over het Audioexpert Castle. Dat is dankzij de inbreng van Carl totaal ontspoort. Maar in andere topics gaat het ook vaak snel over dingen die niks met het topic te maken zaken. Daardoor wordt het forum er niet echt duidelijker op wanneer je iets wil terug zoeken. En wanneer er gepost wordt in een algemener topic lopen er vaak twee verhalen door elkaar heen. Zo zou ik voor het verslag van de draaitafel en dac bij Cock een apart topic gemaakt hebben. Nu is het bijna niet terug te vinden in "mijn audiofiele dag" tussen de dagelijkse zaken die hier normliter passeren. Niet echt offtopic daar, maar wél nooit meer terug te vinden. Omdat hier nauwelijks gemodereerd wordt (wat ook het mooie van dit forum is), moeten we onszelf misschien wat meer discipline op leggen? Eens … Link to comment
Vinyl_Fuchs Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 49 minutes ago, Duclaasie said: Volkomen mee eens! +1 Heb zonet mijn laatste off topic off topic tiksel geplaatst. Link to comment
Hans van Liempd Posted 28 november 2023 Author Report Share Posted 28 november 2023 18 minutes ago, Sodejuu said: Forum: een plein in een Romeinse stad waar mensen zich treffen Een (internet)forum als naslagwerk te gebruiken is eigenlijk niet te doen. DAt is hetzelfde dan terug gaan naar de markt waar je een aantal maanden geleden een geprek hebt gehad met een wildvreemde, maar je wel weer even wat informatie van wil ophalen. Ook dat lukt haast niet. Gebruik het (internet)forum gewoon als een ontmoetingsplaats om (enigszins?) gelijk geïnteresseerden te ontmoeten (ik zeg bewust niet gelijk gestemden) om met hen van gegedachten te wisselen. Wil je iets onthouden, zul je aantekeningen moeten maken Toch zie ik hier heel vaak mensen die niet geregistreerd zijn rondhangen. En dan zie je ook waar die naar kijken. Niet alleen een ontmoetingsplaats dus. Link to comment
Rob55 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Een forum vind ik ook een kennisbank. Zelf heb ik veel nuttige informatie van verschillende fora gehaald. Link to comment
kappa7 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 1 hour ago, Sodejuu said: Forum: een plein in een Romeinse stad waar mensen zich treffen Een (internet)forum als naslagwerk te gebruiken is eigenlijk niet te doen. DAt is hetzelfde dan terug gaan naar de markt waar je een aantal maanden geleden een geprek hebt gehad met een wildvreemde, maar je wel weer even wat informatie van wil ophalen. Ook dat lukt haast niet. Gebruik het (internet)forum gewoon als een ontmoetingsplaats om (enigszins?) gelijk geïnteresseerden te ontmoeten (ik zeg bewust niet gelijk gestemden) om met hen van gegedachten te wisselen. Wil je iets onthouden, zul je aantekeningen moeten maken Mee eens. Link to comment
Roots Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Ik ben het daar ook mee eens....Alhoewel Er is wel iemand die steeds enorm offtopic gaat. Link to comment
kappa7 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Tja, maar nu even wat anders, Iemand nog een goed recept voor erwtensoep? Link to comment
Hans van Liempd Posted 28 november 2023 Author Report Share Posted 28 november 2023 Zucht.... Link to comment
kappa7 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Sorry Hans, ik kon het niet laten Link to comment
Geerdie Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 1000 g spliterwten Hak 2 pakken 500 g spareribs naturel 750 g hamschijf 200 g ontbijtspek aan stuk 2 prei 1 grote winterwortel 1 knolselderij 2 grote ui 1 bosje peterselie 1 bosje selderij 8 maggiblokjes ouderwetse variant 1 Bouillonblokje tuinkruiden rookworst naar wens circa 2 stuks Alles wegflikkeren. Wijntje inschenken. Klaar. Link to comment
Geerdie Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Sorry Zal het niet meer doen... Link to comment
kappa7 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 6 minutes ago, Geerdie said: 1000 g spliterwten Hak 2 pakken 500 g spareribs naturel 750 g hamschijf 200 g ontbijtspek aan stuk 2 prei 1 grote winterwortel 1 knolselderij 2 grote ui 1 bosje peterselie 1 bosje selderij 8 maggiblokjes ouderwetse variant 1 Bouillonblokje tuinkruiden rookworst naar wens circa 2 stuks Alles wegflikkeren. Wijntje inschenken. Klaar. Top bedankt, had ik wel even trek in. Link to comment
Roots Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Dat gaat vandaag niet meer lukken makker. Link to comment
kappa7 Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Met die sneeuw buiten is het er wel weer tijd voor Link to comment
René N. Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 ik ben het er ook mee eens. Het ontspoort te vaak. Maar ook die Audiofiele dag wordt te vaak misbruikt voor bijvoorbeeld een audiobezoek en horen vaak in Reviews thuis.... Link to comment
Jongensdroom Posted 28 november 2023 Report Share Posted 28 november 2023 Tja .............. is en zal altijd een lastige blijven. Op modelbouwforum gaat het ook van de hak op de tak. Je vraagt iets over een vliegtuig en dan gaat iedereen ineens vertellen wat ze allemaal mankeren. Link to comment
thingman Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 11 hours ago, Hans van Liempd said: Ok, en dan heb je dat topic gevonden en blijkt het vol te staan met offtopic. Omdat ik dan op zoek ben lees ik precies wat ik zoek. De rest lees ik snel overheen. Voor mij allemaal geen probleem. Er zijn al regeltjes zat. Er hoeven er van mij niet nog meer bij. Link to comment
Seed7 Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 Gewoon al die groepen en toestanden afschaffen. Plemp alles in een groep of zelfs draad. Klaar. Om te zoeken heb je een zoekmachine. In't cafe mag je alleen op de rode krukken over politiek praten en op de roze over ...? Link to comment
Admin Beheer Posted 29 november 2023 Admin Report Share Posted 29 november 2023 Het mag duidelijk zijn: "Een beter forum begint bij jezelf". Zelf heb ik een enorme hekel aan off-topic reacties, ik vraag mij dan af "waarom?". De off-topic reageerder moet echt eerst maar eens bij zichzelf te raden gaan wat het nut is van een dergelijke reactie. Misschien denkt hij/zij dat het leuk of nodig is? Er is het forum-deel Off Topic Café, de naam zegt het al, is dat niet genoeg? Als jullie willen dat er hierop streng gemodereerd wordt dan prima, maar begin eerst eens bij jullie zelf. Zelfs dit topic blijft niet verschoond van idiote reacties. Waarom toch? Link to comment
Jongensdroom Posted 29 november 2023 Report Share Posted 29 november 2023 3 minutes ago, Beheer said: Zelfs dit topic blijft niet verschoond van idiote reacties. Waarom toch? Ik ga nog beter mijn best doen. Link to comment
Recommended Posts