Jump to content

Canare 4S11 gemaakt in Japan.

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Bovenstaande kabel wordt nogal geroemd op diy-fora. Grote merken zouden ze ook gebruiken!?

Daarom zou ik deze wel eens willen proberen.

Weet iemand waar hij te koop is in Nederland/Europa?

Op Ali betaal je de hoofdprijs op mega verzendkosten. Als daar nog inklaringskosten bij komen, wordt het nog prijziger.

Op ali zijn geen import en inklaringskosten. Die zijn standaard verwerkt in de prijs. Dus geen verassingen achteraf. Ik ken deze kabel niet, maar als het zo lastig om eraan te komen zou ik lekker naar wat anders kijken. Er is zoveel aanbod, en zo bijzonder kan het niet zijn dat zonder dat kabeltje je systeem gedegradeerd wordt tot iets zieligs. 

Tuurlijk doen kabels zeker wat, maar wordt toch vaak erg overdreven. Als je na installatie van die mooie kabel later weer terug gaat naar de oude kabel zit je na enige gewenning ook weer lekker naar muziek te luisteren.

Wat hoop je dat deze kabel je gaat brengen? Is toch een speaker kabel?

47 minutes ago, Hans van Liempd said:

Maar die Canare is een star quad... Volgens mij weinig bijzonders. Wat wil je er mee bereiken?

Je kan ermee bi-wiren.
Wat zou dan wel iets bijzonders zijn, qua luidsprekerkabel?
Er is hoogstens een + en een - met isolatiemateriaal er omheen. Hoe bijzonder kan het zijn.

1 hour ago, kappa7 said:

Op die site kom ik niet tot een acount.

Hij blijft zeuren over een Alias die te lang is. Ik heb geen Alias, dus die kan ook niet te lang zijn.

11 minutes ago, Jongensdroom said:

Op die site kom ik niet tot een acount.

Hij blijft zeuren over een Alias die te lang is. Ik heb geen Alias, dus die kan ook niet te lang zijn.

En hij vraagt of het adres een naam wil geven. 

Heel vaak begrijp ik computers niet en zij mij niet. Wij hebben een heel andere onlogica.

Zowaar heb ik de kabels besteld.

Ik had geschreven "etceque vous avez nou helemaal van le toilet gerukt?" en het was gelukt.

Hij vroeg ook nog iets over een pickup, maar ik heb geschreven dat ik al een platenspeler dan wel draaitafel heb.

Het aansluitpaneel is overigens van pisbakkenstaal. Wat matched daar het beste mee? Ik laat ze een nachtje marineren in de Glorix.

Edited by Jongensdroom
extra informatie

Die vorken zijn prima maar op je magies is een banaan makkelijker.

Ik heb goede ervaring met dergelijke connectoren in de terminal van de Magnepan.

https://www.audiophonics.fr/en/banana-plugs/banana-plug-gold-plated-ofc-copper-o5mm-set-x4-p-17373.html

Voor het mooie krimp ik meestal de connectoren aan de kabel maar een goed alternatief is solderen.

De schroef verbinding gebruik ik dan liever niet.

Daarna een stukje kripkous er over en je krijgt een professionele kabel.

Dit zouden ook wel fijne connectoren zijn.

https://www.audiophonics.fr/en/banana-plugs/banana-plugs-gold-plated-lockable-o9mm-the-pair-p-15636.html

Just now, thingman said:

Rotdingen zijn het...

Jee, Ja, wanneer je die zo op het draad schroeft. En nee wanneer je vergulde adereindhulzen gebruikt. Ik zie ook liever soldeerbare types. Maar het moet wél koper én vergrendelbaar zijn. Messing (cu alloy) en andere legeringen vermijd ik.

40 minutes ago, kappa7 said:

Die vorken zijn prima maar op je magies is een banaan makkelijker.

Ik heb goede ervaring met dergelijke connectoren in de terminal van de Magnepan.

https://www.audiophonics.fr/en/banana-plugs/banana-plug-gold-plated-ofc-copper-o5mm-set-x4-p-17373.html

Voor het mooie krimp ik meestal de connectoren aan de kabel maar een goed alternatief is solderen.

De schroef verbinding gebruik ik dan liever niet.

Daarna een stukje kripkous er over en je krijgt een professionele kabel.

Dit zouden ook wel fijne connectoren zijn.

https://www.audiophonics.fr/en/banana-plugs/banana-plugs-gold-plated-lockable-o9mm-the-pair-p-15636.html

Klopt George. In de Maggies gaan bananen.

24 minutes ago, Hans van Liempd said:

Jee, Ja, wanneer je die zo op het draad schroeft. En nee wanneer je vergulde adereindhulzen gebruikt. Ik zie ook liever soldeerbare types. Maar het moet wél koper én vergrendelbaar zijn. Messing (cu alloy) en andere legeringen vermijd ik.

Ik bedoel dat de vergrendeling slecht is, Hans. Ik heb ze voor tijdelijk gebruik (kabeltesten) gehad, maar ze klemmen niet. Dan beter maar wbt nemen als het toch bananen moeten zijn...