kappa7 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Een naakte draad direct onder de klem is ook helemaal niets mis mee. Dat heb ik jaren lang ook zo gehad. Nu ik wel eens een andere speaker neer zit is een connector wel makkelijk. Krimpen en solderen heeft dan mijn voorkeur. Ziet er ook nog eens netjes uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 december 2023 Author Report Share Posted 7 december 2023 4 hours ago, Sodejuu said: Komt die kabel met de eenden mee die hier komen overwinteren? Ik hoop voor jou dat die kabel muzikaler is dan het beestje waar het merk naar vernoemd is Ze zullen niet al te vrolijk meer klinken. Eerst vanuit Japan naar Frankrijk en dan door naar les Pays Bass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 december 2023 Author Report Share Posted 7 december 2023 2 hours ago, thingman said: Veruit het mooist (en goedkoopst) is kale draad onder een goede klem. 20cm langer bestellen dan nodig en het kan voor de rest van je leven mee als je het elke 2-4 jaar een keer loshaalt en 1-2cm inkort. U bent een wijs man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Zit me eigenlijk af te vragen waar onze Duck mee zou spelen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 december 2023 Author Report Share Posted 7 december 2023 26 minutes ago, kappa7 said: Een naakte draad direct onder de klem is ook helemaal niets mis mee. Dat heb ik jaren lang ook zo gehad. Nu ik wel eens een andere speaker neer zit is een connector wel makkelijk. Krimpen en solderen heeft dan mijn voorkeur. Ziet er ook nog eens netjes uit. Heb je een 8TC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 december 2023 Author Report Share Posted 7 december 2023 16 minutes ago, kappa7 said: Zit me eigenlijk af te vragen waar onze Duck mee zou spelen?? In bad? Waarschijnlijk met een eendje, of met .............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 4 minutes ago, Jongensdroom said: Heb je een 8TC Een 12TC Chinese kopie. Scheelt veel in prijs maar presteert het zelfde. het krimpkous kan je overigens gewoon mee bestellen dan lijkt het ook nog wat. https://nl.aliexpress.com/item/1005004186598203.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.75.1fa579d2NuYL2A&gatewayAdapt=glo2nld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 3 hours ago, thingman said: Veruit het mooist (en goedkoopst) is kale draad onder een goede klem. 20cm langer bestellen dan nodig en het kan voor de rest van je leven mee als je het elke 2-4 jaar een keer loshaalt en 1-2cm inkort. Daarom en alleen daarom heb ik zilveren kabels. Dan is dat inkorten ook niet meer nodig. Zilveroxide geleid meer dan uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 50 minutes ago, Seed7 said: Zilveroxide geleid meer dan uitstekend. Klopt als een zwerende vinger ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 52 minutes ago, Seed7 said: Daarom en alleen daarom heb ik zilveren kabels. Dan is dat inkorten ook niet meer nodig. Zilveroxide geleid meer dan uitstekend. Klopt. Ik heb verguld koper in katoen. Inkorten feitelijk ook niet meer nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 december 2023 Author Report Share Posted 7 december 2023 2 hours ago, kappa7 said: Een 12TC Chinese kopie. Scheelt veel in prijs maar presteert het zelfde. het krimpkous kan je overigens gewoon mee bestellen dan lijkt het ook nog wat. https://nl.aliexpress.com/item/1005004186598203.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.75.1fa579d2NuYL2A&gatewayAdapt=glo2nld Het probleem is altijd: is het hetzelfde? Je komt er nooit achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 6 hours ago, Hans van Liempd said: Ik vindt geperste en gesoldeerde gaffels de fijnste oplossing. Wat zijn gaffels Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 6 minutes ago, Edje2 said: Wat zijn gaffels Hans? Spades. Vorkjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 7 december 2023 Report Share Posted 7 december 2023 Ah, zo. Nooit van gehoord, maar wel wat geleerd. Die gebruik ik overigens het liefste. Goede contactdruk, en ze staan voor de luidsprekers automatisch al naar beneden gericht. Met banaantjes krijg je snel een knik (kink?) in de kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 On 7-12-2023 at 14:26, Hans van Liempd said: Ik denk dat contact druk belangrijker is dan het contact oppervlak. Met voldoende druk en zeker met zo'n expansiepen, heb je al minstens 4 aanlegpunten. Bovendien staat die plug daar veel te ver open gedraaid. Ik heb hier een kapotte VLS expansieplug liggen. Daar is een van de vier lippen afgebroken. Daar zie je een conische pen in een gelijk conisch gat zitten. Dat sluit prima aan. En verstelt ook heel netjes. Ik vind het nadeel van die holle banaanstekkers dat er maar weinig geleidend materiaal is. Bovendien vraag ik met daar ook bij af. Hoe goed rond is die bus wanneer hij in het gat zit? Ik denk ook maar max 3 schrale lijncontactjes met weinig contactdruk. De WBT's zijn het mooist gemaakt, maar ook erg duur. Ik heb slechte ervaringen met de getoonde pluggen. Het gaat na verloop van tijd loszitten, en je blijft ze steeds opnieuw aandraaien. Ze gingen ook steeds wiebelen na verloop van tijd. Dat ging in mijn geval zo ver, dat zelfs kraakstoringen voorkwamen. Uiteraard zal er ook veel kwaliteitverschil zijn. Mogelijk had ik niet de juiste. Contactdruk verdelen over het hele oppervlak binnen een aansluiting vind ik absoluut te prefereren. De contactdruk van de holle bananapluggen moet je ook heel af en toe wat opspannen. Dat is eenvoudig te doen. Omdat ik veel omsteek, zijn de holle bananapluggen superhandig, en het klinkt uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 8 december 2023 Report Share Posted 8 december 2023 On 7-12-2023 at 18:06, kappa7 said: Een 12TC Chinese kopie. Scheelt veel in prijs maar presteert het zelfde. het krimpkous kan je overigens gewoon mee bestellen dan lijkt het ook nog wat. https://nl.aliexpress.com/item/1005004186598203.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.75.1fa579d2NuYL2A&gatewayAdapt=glo2nld Ik heb zowel de 12tc (een flink gemodificeerde van GR research), als de 8tc van ali. De 8tc van ali heb ik op dezelfde manier behoorlijk aangepast . Uitstekende kabel, heel luchtig en open (3d). Klinkt heel live. Een nobrainer wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 december 2023 Report Share Posted 9 december 2023 12 hours ago, Nico H said: Ik heb slechte ervaringen met de getoonde pluggen. Het gaat na verloop van tijd loszitten, en je blijft ze steeds opnieuw aandraaien. Ze gingen ook steeds wiebelen na verloop van tijd. Dat ging in mijn geval zo ver, dat zelfs kraakstoringen voorkwamen. Uiteraard zal er ook veel kwaliteitverschil zijn. Mogelijk had ik niet de juiste. Contactdruk verdelen over het hele oppervlak binnen een aansluiting vind ik absoluut te prefereren. De contactdruk van de holle bananapluggen moet je ook heel af en toe wat opspannen. Dat is eenvoudig te doen. Omdat ik veel omsteek, zijn de holle bananapluggen superhandig, en het klinkt uitstekend. De holle bannaan pluggen zijn wat fragiel. Zo als je zelf al aangeeft verliezen ze druk maar met veel in en uit pluggen willen ze ook wel afbreken. Het materiaal is gewoon te dun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 (edited) Niets is perfect uiteraard. Het afbreken heb ik nog niet gehad. Eens in de twee maanden opspannen moet wel bij vaak omsteken. Ondanks dat (kleine) nadeel in mijn ogen toch te prefereren vergeleken met de eerder getoonde klempluggen. Edited 13 december 2023 by Nico H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts