Rob55 Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Zijn er ervaringsdeskundigen die meer over deze versterker kunnen vertellen? Überhaupt over het merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Het merk Cayin ken ik. Sinds vele jaren een gevestigde naam in buizenaudiowereld. Echter nooit iets van in huis gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Cayin is een Chinees merk vergelijkbaar met Usher en Consonance. Zo'n 15 jaar geleden werden hier geïmporteerd, maar tegenwoordig hoor je er weinig meer van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 37 minutes ago, Hans van Liempd said: Cayin is een Chinees merk vergelijkbaar met Usher en Consonance. Zo'n 15 jaar geleden werden hier geïmporteerd, maar tegenwoordig hoor je er weinig meer van. Usher is echter niet Chinees, tenzij je de Chinese partij sympathie toedraagt. Het komt uit Taiwan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 24 minutes ago, thingman said: Usher is echter niet Chinees, tenzij je de Chinese partij sympathie toedraagt. Het komt uit Taiwan... Okeeeee.... Sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Gevoelig puntje maar gelukkig vooral daar en niet hier. Kan me voorstellen dat je het onderscheid niet zag hoor Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted zaterdag om 13:35 Author Report Share Posted zaterdag om 13:35 Inmiddels ervaringsdeskundigen hier aanwezig? Betreft de Cayin 170i Soul .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zaterdag om 14:37 Report Share Posted zaterdag om 14:37 Wordt in dezelfde fabriek ook niet Prima Luna gebouwd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 14:41 Report Share Posted zaterdag om 14:41 1 hour ago, Rob55 said: Inmiddels ervaringsdeskundigen hier aanwezig? Betreft de Cayin 170i Soul .. Nee helaas ziet er wel potent uit. Maar hoezo wil je zo'n versterker aanschaffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted zaterdag om 15:05 Author Report Share Posted zaterdag om 15:05 Nog niet zeker……oriënteren op dit moment. Wellicht combi met vinyl……. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted zaterdag om 15:07 Author Report Share Posted zaterdag om 15:07 Ik heb weinig kennis vwb buizenversterkers … Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zaterdag om 15:29 Report Share Posted zaterdag om 15:29 Wat ik af en toe niet zo goed begrijp is, waarom leggen mensen 7 a 8K€ neer voor een Chineese buizenversterker? Voor dat geld kun je zoveeel moois kopen wat “ waarschijnlijk” kwalitatief nog beter is ook. Kijk dan ook eens als tip naar: Air tight, Sun audio, Ayon, Trafomatic, vd Veen, Audio note enz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted zaterdag om 15:37 Author Report Share Posted zaterdag om 15:37 Hmmm, daar ga ik zeker eens naar kijken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zaterdag om 15:51 Report Share Posted zaterdag om 15:51 Zeker mee in de overweging nemen Overigens is Cayin wel een merk wat ondertussen zijn kwaliteiten wel verdiend heeft.. ”Chinezen” stonden vroeger bekend om de dubieuze kwaliteit o.a in soldeerwerk en het namaken van “ dure “ componenten waarin bij een “ duure” condensator doodleuk in de behuizing een chineese cap zat van een paar cent…, ook de afwerking was niet echt top kwaliteit, al zal het nu wel beter zijn… Maar dan nog, als ik zoveel te besteden had ging mijn voorkeur uit naar een niet chinees merk.. Maar als Accuphase liefhebber zou ik eerder naar een Sun, Luxman, Leben, of Triode Corp kijken.. Maar houd ook in gedachten dat een solid state Accuphase heel anders dan een buizenbak ( kan) klinken.. Succs met de zoektocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zaterdag om 15:52 Report Share Posted zaterdag om 15:52 Audio Research! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted zaterdag om 15:53 Report Share Posted zaterdag om 15:53 Just now, Roots said: Audio Research! Over producten uit foute landen gesproken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zaterdag om 15:54 Report Share Posted zaterdag om 15:54 En dan nog het aanbod in verschillende buizen ontwerpen met de tig soorten voor en eind buizen niet te vergeten.. Belangrijk is dat ze jou luidsprekers wel kunnen handelen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zaterdag om 15:55 Report Share Posted zaterdag om 15:55 (edited) 2 minutes ago, thingman said: Over producten uit foute landen gesproken... jammer van de emoticons, US gaat steedts meer op N Korea lijken Edited zaterdag om 15:56 by Jason Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zaterdag om 15:58 Report Share Posted zaterdag om 15:58 3 minutes ago, thingman said: Over producten uit foute landen gesproken... Helemaal mee eens....Gewoon 2ehands uit de tijd van Biden kopen. Ik boycot op het moment U$A producten btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zaterdag om 16:18 Report Share Posted zaterdag om 16:18 @ Rob, 87 DB rendement is ook niet echt optimaal voor een buizen versterker.. Enig idee van het impendantie verloop van jou SF? Dit zijn wel dingen die een solid state makkelijker recht trekt ( denk ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 17:33 Report Share Posted zaterdag om 17:33 (edited) 2 hours ago, Rob55 said: Nog niet zeker……oriënteren op dit moment. Wellicht combi met vinyl……. Een KT-170 is natuurlijk een machtige buis. Vind hem met een prijs van +/- € 110 per stuk ook helemaal niet duur. Toch zou ik zelf een versterker kiezen waarbij ik meerder type buizen kan gebruiken. Mocht die KT-170 om e.e.a. reden niet meer gemaakt worden. Dan kun je met een een meer veelzijdiger versterker b.v. 6550, KT-77, KT88,KT120, KT150, KT170 maar ook EL34 6L6 5881 en vele anderen gebruiken. De kans dat je dus zonder buizen komt zitten, is dan klein. En ze klinken allemaal nèt even anders. Dus je kunt mooi tunen. Zo speel ik momenteel met EL-34 buizen omdat die zo'n fraai midden heeft en mijn luidsprekers zijn daar net iets meer terug houdend. Ben je een beetje avontuurlijk aangelegd dan is een bouwpakket van Elekit een optie, dan kun je het helemaal naar eigen hand zetten. https://www.diyaudio.com/community/threads/elekit-tu-8888-monoblock.415546/ Edited zaterdag om 18:01 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zaterdag om 17:51 Report Share Posted zaterdag om 17:51 1 hour ago, Jason said: US gaat steedts meer op N Korea lijken Kan een fabrikant daar wat aan doen? Ik koop geen Nederlandse producten meer omdat ik het niet met de huidige regering eens ben? Of zo iets.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 17:55 Report Share Posted zaterdag om 17:55 (edited) Trump is: "goed bezig" Juist daar kopen, nu de Dollar laag staat Toch maar niet over politiek ohen Edited zaterdag om 17:57 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted zaterdag om 18:24 Report Share Posted zaterdag om 18:24 2 hours ago, Jason said: Wat ik af en toe niet zo goed begrijp is, waarom leggen mensen 7 a 8K€ neer voor een Chineese buizenversterker? Voor dat geld kun je zoveeel moois kopen wat “ waarschijnlijk” kwalitatief nog beter is ook. Kijk dan ook eens als tip naar: Air tight, Sun audio, Ayon, Trafomatic, vd Veen, Audio note enz.. Sun Audio helaas alleen nog gebruikt.. Er wordt niet meer geëxporteerd met 230v versies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zaterdag om 18:28 Report Share Posted zaterdag om 18:28 32 minutes ago, WanFie said: Kan een fabrikant daar wat aan doen? Ik koop geen Nederlandse producten meer omdat ik het niet met de huidige regering eens ben? Of zo iets.... Nee de fabrikant kan daar weinig aan doen… de “ goddelijke” leider wel.. Maar goed, Het ging om een mooie buizen versterker voor de SF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts