hifinaat 01 Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 Hallo ik vraag mij af of ik mijn Cambridge Audio 851N alleen als streamer kan gebruiken, ik wil er graag een andere dac op zetten. Alleen weet ik niet precies welke uitgang ik dan moet pakken. De gebalanceerde XLR-en ongebalanceerde Cinch uitgangen zijn verbonden met het dac gedeelte van de Cambridge neem ik aan? In ieder geval bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 (edited) Je kunt de spdif (beste) of toslink gebruiken (digital outputs) Ook de AES lijk me bruikbaar, moet je even in de handleiding kijken. Even gekeken. Staat inderdaad niet duidelijk in de handleiding. Maar er staat wel Out en In dus lijkt me logisch dat, dat werkt. Edited 15 december 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 december 2023 Report Share Posted 15 december 2023 D5 is de digitale AES/EBU output, die heeft de voorkeur als je DAC ook gebalanceerd digitaal in heeft. Anders pak je een andere digitale uitgang naar je smaak, hierover verschillen de meningen nogal. de aansluiting die er onder zit is je analoog gebalanceerd en n ongebalanceerd uit, die komen dus vanuit de interne DAC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat 01 Posted 15 december 2023 Author Report Share Posted 15 december 2023 4 hours ago, Tubejack said: Je kunt de spdif (beste) of toslink gebruiken (digital outputs) Ook de AES lijk me bruikbaar, moet je even in de handleiding kijken. Even gekeken. Staat inderdaad niet duidelijk in de handleiding. Maar er staat wel Out en In dus lijkt me logisch dat, dat werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat 01 Posted 15 december 2023 Author Report Share Posted 15 december 2023 3 minutes ago, hifinaat 01 said: Dankjewel lijkt me het meest logische Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat 01 Posted 15 december 2023 Author Report Share Posted 15 december 2023 4 hours ago, Duclaasie said: D5 is de digitale AES/EBU output, die heeft de voorkeur als je DAC ook gebalanceerd digitaal in heeft. Anders pak je een andere digitale uitgang naar je smaak, hierover verschillen de meningen nogal. de aansluiting die er onder zit is je analoog gebalanceerd en n ongebalanceerd uit, die komen dus vanuit de interne DAC. Mijn interlink kabel is ongebalanceerd Cinch. Maar toch bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts