Jump to content

Wat voor arm op mijn Thorens TD 166 Mk II en nog wat "vreemde" zaken.

Ruud
 Share

Recommended Posts

Beste Ruud,

Ik begrijp nu dat er nog een Ruud is en die heeft een hele andere installatie nl Aitos + Project en nog wat leuke dingen.

Alle Thorens draaitafels horen niet in het museum thuis.

Maar er zijn een paar types waar je niet aan moet beginnen, als je er een hebt gewoon doorspelen en genieten maar de andere zijn beter.

Dan praat ik over de 104/105/110/115 deze kun je beter laten staan.

Verder zijn er verschillende 166/160/124/125/126 gemaakt mk 1/2/3/4/5/6 met allemaal verschillende armen verschillende element en arm montage mogelijkheden terwijl ze toch hetzelfde type nummer dragen.

Een losse adapter heeft het voordeel dat je geen brom problemen krijgt ivm 50 Hz trafo brom , vooral bij MC elementen kan dit een rol spelen maar niet bij allemaal.

Er is dus niets mis met jou Thorens TD 166 maar je hebt kans dat het moeilijk is om er een ander element in te zetten omdat er een speciale boutjes in zitten die exact de juiste lengte moeten hebben , en er zit speciaal schroefdraad op.

Maar hier en daar zul je vast nog wel een dealer vinden die van die speciale schroefjes kan leveren.

Dus nergens bang voor worden en als je het niet meer weet en iemand anders ook niet dan kun je mij even mailen en dan zoek ik een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Haudio