carl Posted 2 januari Report Share Posted 2 januari Het is jammer dat Seed geen afscheid heeft genomen. Ik heb me altijd afgevraagd waar hij de tijd vandaan haalde naar zoveel muziek te luisteren. Verder wel iemand die voor de inhoud ging. Het ga hem goed. Link to comment
René N. Posted 6 januari Report Share Posted 6 januari Ik zit net nog even zijn laatste postings door te kijken. In de muziek-draad natuurlijk, waar hij onnoemelijk veel postte. Daar postte hij in die laatste dagen heel veel filmmuziek. Met heel veel onheilspellende titels als "Death wish", en inderdaad, "Farewell"..... Ik hoop, dat het goed met hem gaat Link to comment
Edje2 Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Is er niemand die hem persoonlijk kent? Krijg er een heel naar gevoel bij. Link to comment
René N. Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Hij heeft vandaag naar mij gereageerd . Het gaat goed met hem, maar had een beetje genoeg van het steeds in rondjes draaien van aannames en meningen. Er is helemaal geen sprake van wrok of zo, maar hij was er gewoon klaar mee. Gelukkig maar! Link to comment
Tubejack Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Gelukkig dat het goed met hem gaat. Ja de meeste onderwerpen zijn nu wel behandeld. Ik herken dat wel. Link to comment
Roots Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Gvd Seed...Neem dan fatsoenlijk afscheid. We maken ons grote zorgen om jou heb je wel gezien. Afijn je account bestaat nog! Link to comment
carl Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari (edited) Ik vind Seed wel een beetje resoluut reageren.Het is natuurlijk ook een beetje een gezelligheidsvereniging hier. Ik ben het er verder niet mee eens dat we alleen in rondjes draaien. De hele discussie over mijn luisterruimte en nieuwe LS heeft me toch behoorlijk verder gebracht. De volgende stap wordt het plafond en een goede streamer/DAC. Edited 7 januari by carl Link to comment
Jongensdroom Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari 15 minutes ago, carl said: Ik vind Seed wel een beetje resoluut reageren.Het is natuurlijk ook een beetje een gezelligheidsvereniging hier. Ik ben het er verder niet mee eens dat we alleen in rondjes draaien. De hele discussie over mijn luisterruimte en nieuwe LS heeft me toch behoorlijk verder gebracht. De volgende stap wordt het plafond en een goede streamer/DAC. Ik probeer ook wat leven in de brouwerij te krijgen. En er is een nieuw lid, met een tafeltje van glas, die advies vraagt. Link to comment
Tubejack Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari 55 minutes ago, carl said: Ik vind Seed wel een beetje resoluut reageren.Het is natuurlijk ook een beetje een gezelligheidsvereniging hier. Ik ben het er verder niet mee eens dat we alleen in rondjes draaien. De hele discussie over mijn luisterruimte en nieuwe LS heeft me toch behoorlijk verder gebracht. De volgende stap wordt het plafond en een goede streamer/DAC. Ik ben het wél met hem eens, en ook met @audiofreak Ik blijf het forum volgen, maar heb niet zoveel meer bij te dragen. Ben benieuwd wélke luidsprekers het uiteindelijk worden. Link to comment
Edje2 Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Ik denk hetgeen iedereen er voor zich uithaalt heel verschillend is. Voor sommigen is het halen, voor de ander brengen. Ik denk als je wat verder bent met de hobby en je tot de laatste categorie behoort het voelt alsof je niet zoveel bij te dragen hebt, maar dat geld voor de "halers"niet. Als ik voor mezelf mag spreken: heb enorm veel ervaring met de hobby, maar heb toch niet het gevoel alsof ik uitgeleerd ben. Sterker nog, voelt alsof ik elke dag nog meer moet leren. En daarbij kun je van iedereen hier wel wat leren. Als je het zo beschouwt voelt het wellicht als in cirkeltjes draaien, maar je kunt een ander er ook echt verder mee helpen. En daarnaast is het gewoon gezellig hier, dat mag ook wel eens gezegd worden! Link to comment
René N. Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Ja, dat is wel zo. Ik lees altijd álles op het forum, maar heb zelf erg weinig bij te dragen. In de tijd vanaf 2005, toen ik lid ben geworden, heb ik heel veel geleerd en veel aan anderen gehad, zowel met tips als bijdrages in de vorm van een phonotrap die ik in die tijd (van Kraus) mocht lenen. Vond (en vind dat nóg) heel bijzonder, die bereidwilligheid in het helpen van anderen. Zo ken ik er nog één trouwens... . Ik kan me overigens wél indenken dat het op een moment klaar is, zoals voor Seed7 in dit geval. Maar ook bijvoorbeeld Sodejuu zien we hier (bijna) niet meer, die zijn tijd denk ik ook wel beter kan gebruiken voor zijn bedrijfje. Maar jammer vind ik het wel... Link to comment
carl Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Soms ben je wat meer met het forum bezig dan anders. Sinds mijn pensioen is het forumgebruik wel sterk toegenomen hier. Link to comment
Duclaasie Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Allereerst goed te horen dat het goed gaat met @Seed7. Voor mij is dit forum hoofdzakelijk halen, wat voor mij ook inherent is aan leeftijd en ervaring. Waar de meesten al vele decennia op enig niveau met audio bezig zijn, is dat voor mij pas twee decennia het geval, waarbij de laatste 5 jaar de interesse het meest is verdiept. Wat dit forum voor mij zo prettig maakt is de variatie aan beleving gecombineerd met een diepgaande kennis bij een aantal leden. Daarbij kan dit hier ook naast elkaar bestaan, zonder onmiddellijk in een welles/nietes discussie te belanden. Daarbij moet ik wel erkennen dat ik hier pas net kom kijken, waarbij ik mij goed kan voorstellen dat voor de oudgedienden het soms een herhaling van stappen wordt. Daarnaast is het altijd weer een genot om de avonturen van @carl te lezen. Ga vooral zo door! Link to comment
Jongensdroom Posted 7 januari Report Share Posted 7 januari Je kunt ideeën opdoen van elkaar. Alleen je zult zelf altijd moeten beslissen. En ik heb veel tijd om te schrijven, hetgeen ik graag doe. Met een aantal leden en oud-leden heb ik ook prive-contact. Link to comment
Duck-Twacy Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari On 7-1-2024 at 19:29, carl said: Ik vind Seed wel een beetje resoluut reageren.Het is natuurlijk ook een beetje een gezelligheidsvereniging hier. Ik ben het er verder niet mee eens dat we alleen in rondjes draaien. De hele discussie over mijn luisterruimte en nieuwe LS heeft me toch behoorlijk verder gebracht. De volgende stap wordt het plafond en een goede streamer/DAC. Eversolo DMP a8 Link to comment
carl Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari Interessant: nog nooit van gehoord. Link to comment
Groovy Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari Best jammer dat Seed er even van tussen is gegaan. Hij reageerde bijna op alle vragen en oplossingen die aangedragen werden, en zo zijn er gelukkig meer zelfs buiten het forum om. Ik mag het allemaal graag lezen ook al ben ik technisch niet onderlegd. Maakt niet uit, de een weet meer dan de ander. Link to comment
Duck-Twacy Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari Ms komt ie terug als Seed8 Ik kan me best voorstellen dat je een keer een forum zat bent en even wat anders gaat doen. Je doet het toch voor de lol (nu ja ik bedoel omdat je het nuttig/leuk/leerzaam/voldoening gevend vindt. Link to comment
Recommended Posts