Jump to content

kraakje bij sommige nummers Qobuz

Bigbro
 Share

Recommended Posts

hi, ben nieuw hier dus misschien is deze vraag al eens gesteld. ik heb een abbo op Qobuz in combinatie met Roon. Heerlijk muziek luisteren. Zo nu en dan echter komt er een nummer voorbij waarin een kraakje zit. Wanneer ik het nummer opnieuw start zit het kraakje op precies dezelfde plaats. Dacht eerst dat het aan mijn speakers lag maar dat is het niet anders zou er ook gekraak bij andere nummers zijn. internet is 200  MB streamer is een Eversolo DMP A6 verbonden via ethernet vanaf een wit Ziggo modem met een Cat 8 kabel via een Deco router. Soms kan ik uren luisteren en dan ineens komt die kraak weer voorbij in een willekeurig nummer. Alle varianten in de Eversolo geprobeerd zonder succes. iemand enig idee?

Welkom hier.

Sommige muziek bij Qobuz is van vinyl opgenomen. Zeker bij oudere opnamen komt dat voor. En soms doet een artiest dit voor "de sfeer".  Wanneer het tikje op dezelfde plaats zit het zeker in de opname.

Ik download veelal via Qobux, heb geen streaming dienst. Ik heb wel eens een file gedownload waar ook een kraakje in zat. Vreemd, maar eens luisteren via spotify, daar was het weg. Toen een bericht naar Qobuz gestuurd en kreeg keurig een nieuwe file zonder kraakje aangeboden. Zal vast met het rippen/aanleveren/downloaden oid fout zijn gegaan bij hun, en als dat dan de file wordt die iedereen kan streamen krijg je dat, ook als je de files koopt.