Edje2 Posted 12 januari Report Share Posted 12 januari Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Ik vind zelf Burmester een heel mooi merk en met een fraaie klank signatuur. Gedetailleerd maar toch heel erg muzikaal. Nu zat ik eens te kijken naar de eindversterkers van dat merk, maar het valt me op dat deze een extreem lage ingangsimpedantie hebben. Als voorbeeld de 956 mk2. Die zit symmetrisch (XLR) op 13,6k Ohm en assymetrisch (RCA) op 1,88k Ohm. Dat is extreem laag. Kan zoiets gebruikt worden met mijn Aesthetix voorversterker met een uitgangsimpedantie van 2k Ohm? Ik snap dat technisch gezien de verhouding liefst zo ver mogelijk uit elkaar moet liggen, maar 1 op 1 in het geval van een XLR aansluiting moet toch wel fout gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari Report Share Posted 12 januari Dat zit wel erg dicht bij elkaar. Tis ook een beetje afhankelijk van de voorversterker of hij goed lage impedantie's aan kan sturen. Een kennis van me speelde overigens met Burmester maar is juist overgestapt naar AudioNet. Hij vond deze toch nog wat gedetailleerder. misschien iets om in het achterhoofd te houden. Is wel wat makkelijker aan te sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 12 januari Author Report Share Posted 12 januari Dat was ook mijn gevoel, lijkt me een gok of het gaat werken of niet. ik lees ook veel wisselende reviews, het schiet alle kanten op. Dat zegt wel iets over dat ze moeilijk aanstuurbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari Report Share Posted 13 januari 15 hours ago, kappa7 said: Dat zit wel erg dicht bij elkaar. Tis ook een beetje afhankelijk van de voorversterker of hij goed lage impedantie's aan kan sturen. Een kennis van me speelde overigens met Burmester maar is juist overgestapt naar AudioNet. Hij vond deze toch nog wat gedetailleerder. misschien iets om in het achterhoofd te houden. Is wel wat makkelijker aan te sturen. Bij die kennis en een kennis daarvan en bij jou en sinds kort bij mij ook Audionet gehoord. Dat het nu bij mij ook te horen is, geeft wel aan dat de sound mij wel bevalt. En omdat er bij genoemde personen ook kennis zit over techniek, ben ik er van uit gegaan dat dat ook wel goed zit. Qua degelijkheid en uiterlijk ben ik ook dik tevreden. Zo’n AB bijvoorbeeld voelt aan als een tank. En wie stopt er nou een paar zachte handschoentjes in de zeer degelijke verpakking van een versterker? Zijn toch zaken die wijzen op aandacht voor je product. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 januari Report Share Posted 13 januari 3 hours ago, leobus said: En wie stopt er nou een paar zachte handschoentjes in de zeer degelijke verpakking van een versterker? Zijn toch zaken die wijzen op aandacht voor je product. Transrotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari Report Share Posted 13 januari De meeste Chinese high-end merken ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts