Jump to content

and the winner is, part two....

Alco
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Zeker een oude Creek, want van de nieuwere moest hij niets meer hebben... :rolleyes:

Yep, de 4140s2, zo'n plat ding met een houten kastje en een heel klein koellichaam die er achter uitsteekt, een fijn geluid uit een klein kastje.
Net als dat hij niets meer moet hebben van de nieuwere Naims... :rolleyes:

Toch heeft hij aan de ene kant ook wel weer gelijk... iets wat goed is, hoef je niet te veranderen, en doen ze dat toch, is het meestal geen verbetering.

Laat ik het er maar op houden dat ik het wel leuk vind, zulk soort "eigenzinnige audiofielen"... ;)

Jazeker, maar gelukkig zijn ze er wel meer, beter dan gladde verkopers die ieder apparaat dat ze hebben staan geweldig vinden.
Geplaatst door Alco:

Richard, Dhr Rinsma heeft onlangs z'n meest gebruikte luisterkamer voorzien van 2 grote gordijen die langs de zijkant van de kamer hangen om de akoestiek iets te dempen.

Moet ik toch maar weer eens gaan luisteren.

Richard

Hoi Ruud,

Ben benieuwd waar het volgens jou dan wel aan lag...

Het lag aan de combinatie met de Dynaudio 1.3 en met name aan de Van den Hul kabels!

Op zich beide mooie producten,maar niet i.c.m met een Naim Nait-2.

Da's ook weer 'n 'nadeel' met Naim, (en met name de Naim Nait-2 versterker)

Er zijn meer speakers en kabels die niet goed samengaan dan andersom.

Wat gedeeltelijk ook aan 't geringe (15)watt vermogen te wijten is waarschijnlijk.

Maar goed, zolang je uiteindelijk maar weet wat wel goed combineert is er nix aan 't handje :)

Zo, 'k ga zo maar weer 's pitten. Mogge weer vroeg dag en weer 'n hele week werken (bleh)

Greetings,

Alco :D

Da's een tien punten antwoord, begrijp niet dat je al zoveel bloopers hebt begaan

Mwaa, 'n blooper op HiFi gebied is snel gemaakt. (uhh,tenminste als je niet eerst thuis luisterd :rolleyes::D )

Met de vorige apparatuur wist ik niet altijd wat wel en niet goed combineerde.

Naim ken ik nog maar een jaar of 4 ongeveer.

vandaar,

M.v.g,

Alco :)

Thanx, Jeroen

Nou guys, ik heb zojuist de thuis-demo van de Naim Intro's gehad, en 't reslutaat.....

:(eek.gif:( Woehaaaa... 't laag is nog steeds om te huilen.

let wel, dit ligt niet aan de speakers,maar aan de akoestiek van m'n kamer!

Dat was al gauw duidelijk. het is waarschijnlijk de afstand tussen de muur waar de speakers staan en de muur waar de bank staat + de combinatie met 't zwevende laminaat. Die 2 dingen verzieken de boel.

Toen ik nog m'n vloerbedekking had liggen klonk 't allemaal prima!

Probleem is, ik kan/wil m'n set en meubilair niet verplaatsen. Ik heb gewoon een klotekamer als 't op deze hobby aankomt.

Kortom, de enige,goede remedie was eigenlijk m'n kamer dempen,maar ik ga geen noppenschuim o.i.d aan de muren hangen,'t moet wel een woonkamer blijven en geen HiFi-studio.

baal,baal,baal, maar.....jullie hadden gelijk,eeerst thuis luisteren!

(hoe kon ik zo stom zijn om dat met de SF's niet te doen :rolleyes: )

Edwin (ehh,toch?) van 'Art in Sound' hoorde 't ook meteen,zowel de SF's als de Naim's hadden problemen met 't laag.

leuke anekdote:Toen ik nog even meehielp om de (toch vrij grote) zpeakers naar buiten te sjouwen,kwam toevallig net m'n onderbuurman eraan die,beneden in de flat, even de deur openhield voor ons. Hij zei:"hm,nije boxen ??" ik zei:"Nou,deze gaan weer de deur uit..." Hij weer:"Ah,mooi zo!"

Hij zag natuurlijk 't formaat van de dozen en vreesde al 't ergste :(:rolleyes::D

Groeten,

Alco

Jammer, jammer, Alco, dan wordt het toch maar verhuizen? Of toch maar naar Ikea voor een paar kleden? Mischien kun je banieren ophangen? Het is verdraaid jammer dat het niet wil lukken. De kamer is echt niet te veranderen? Bij mij staan de speaker toch ook aardig in het zicht. In ieder geval sterkte met de verdere zoektocht naar de oplossing.

Bedankt Albert-Jan!

Tja, ik ben in ieder geval blij dat ik nu de speakers eerst rustig kon beluisteren.

We hebben van alles geprobeerd: dicht op de wand (wordt aanbevolen door Naim!) een eind de kamer in,naar binnen draaien,de basreflex opening dichtmaken,allemaal zonder succes!

En zoals ik al zei, 't moet uiteraard wel een woonkamer blijven,dus ik ga geen grote kleden o.i.d aan de muur hangen.

Er moet tenslotte een speaker zijn die in deze situatie wel goed kan klinken. (deden de Linn Kan's tenslotte ook,alleen was daar de schouw een beetje 'n boosdoener)

maar goed,...wordt vervolgd dus...

Groeten,

Alco

Dat hadden we ook reeds geoppert, maar Alco vindt die Engelse doosjes gewoon geweldig. Mijn smaak is 't niet (visueel als technisch) maar klinken doen ze wel (mits de kombinatie en luisterruimte klopt)

Bedankt voor de (goedbedoelde) tip,Jeroen & Sodejuu,maar.... (uiteraard )

Als de oorzaak van 't vette,ongecontroleerde laag ligt aan de akoestiek en niet aan 't vermogen/stabiliteit van de versterker,dan heeft een zware versterker weinig zin, lijkt mij.

ps: ik ben net terug van 'n bezoekje aan Groningen,waar ik (op aanraden van 'n kennis) een setje AudioNote speakers heb beluisterd. (op m'n eigen Nait-2)

Dat klonk wel zo geweldig!!!

Oerlelijke speakers in 'n goedkoop ogende nepkersen fineer,maar zo ongelofelijk muzikaal. Zeer open,gedetailleerd en...een ietwat (te) slank laag voor sommigen,maar superstrak!

Kortom die heb ik (op proef!) meegenomen en thuis gaat 't laag ook uitstekend.

Tadaaa! Maar....(uiteraard) de openheid is weg,maar dat zit 'm denk ik in de ls-kabel.

Ik ga ze volgende week even proberen op Kimber kabel,dat zal hoogst waarschijnlijk al opener klinken.

Ze zijn bij lange na niet zo mooi als de SF's maar wel veel beter. (imho)

Helaas heb ik er nog geen foto van,maar dat komt nog wel. 't is de 'AX - Two' van AudioNote. Hoogrendements speakers.

In de winkel was AudioNote ls-kabel van 54,- euro p.m. aangesloten (slik :(:rolleyes: )

Maar goed, ik mot nu gaan.

(etentje van de zaak :)cool.gif )

to be continued...

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Bedankt voor de (goedbedoelde) tip,Jeroen & Sodejuu,maar.... (uiteraard )

Als de oorzaak van 't vette,ongecontroleerde laag ligt aan de akoestiek en niet aan 't vermogen/stabiliteit van de versterker,dan heeft een zware versterker weinig zin, lijkt mij.

ps: ik ben net terug van 'n bezoekje aan Groningen,waar ik (op aanraden van 'n kennis) een setje AudioNote speakers heb beluisterd. (op m'n eigen Nait-2)

Dat klonk wel zo geweldig!!!

Oerlelijke speakers in 'n goedkoop ogende nepkersen fineer,maar zo ongelofelijk muzikaal. Zeer open,gedetailleerd en...een ietwat (te) slank laag voor sommigen,maar superstrak!

Kortom die heb ik (op proef!) meegenomen en thuis gaat 't laag ook uitstekend.

Tadaaa! Maar....(uiteraard) de openheid is weg,maar dat zit 'm denk ik in de ls-kabel.

Ik ga ze volgende week even proberen op Kimber kabel,dat zal hoogst waarschijnlijk al opener klinken.

Ze zijn bij lange na niet zo mooi als de SF's maar wel veel beter. (imho)

Helaas heb ik er nog geen foto van,maar dat komt nog wel. 't is de 'AX - Two' van AudioNote. Hoogrendements speakers.

In de winkel was AudioNote ls-kabel van 54,- euro p.m. aangesloten (slik :(:rolleyes: )

Maar goed, ik mot nu gaan.

(etentje van de zaak :)cool.gif )

to be continued...

Groeten,

Alco

Mhhh,

Binnenkort "and the winner is ...... Part III"

;):rolleyes::Pconfused.gif

Haha,yep,zou maar zo kunnen,Ruud F.

Maar dan zijn de winners nu wel al bekend!

achja, vergeleken met sommige andere peperdure merken als MIT,Siltech,etc valt die 54,- euro nog mee. De (dunne)kabel leek op doorsnee lampesnoer. Maar als dat dan het puntje op de I is,dan is 't inderdaad een investering in goed geluid voor vele jaren,en nee heren...in al die jaren heb ik nog niet vaak andere kabels ge/verkocht :D

Op zich klinkt Kimber 4tc ook al wat opener en minder verstopt in 't midden/hoog,dus als dat het puntje op de I zou kunnen zijn,dan ben ik voor de rest zeer tevreden.

Het zijn de op 1 na kleinste AudioNote speakers. (23cm breed,22cm diep en 38cm hoog)

Alle AudioNote's hebben in grote lijnen 't zelfde klankkarakter. Zeer open, gemakkelijk,levendig,en ook al op 'n bescheiden volume zeer gedetailleerd.

Kortom, een ideaal huwelijk met m'n lichte Naimpie.

Nu nog 'n paar geschikte stands ervoor zien te vinden. (ong:50cm hoog)

Zelfs de Naim Intro (zoals ie in de winkel klonk vorige week) komt niet in de buurt van de AudioNote's, en de AUdioNote's kosten nog iets minder dan de helft van de Naim Intro's :D

(ok, 't zogenaamde kersenfineer is echt van Leenbakker kwaliteit,maarja... je kennie alles hebbuh ;)

Greetings,

Goedemorten Alco,

Er staan een paar Audio Notes te koop hier op de site bij de 2e handsjes, is dat dan niets voor je? houd je misschien nog wat over voor je luidsprekerkabel. :)

NB heeft het gesmaakt?

Geplaatst door Alco:

to be continued...

Groeten,

Alco

Tjonge, tjonge, waar spreken we over 2*2,00 m = 216 eurotjes, op die korte lengte is een wat duurdere luidsprekerkabel nog wel financi

Bedankt voor de tip,Albert-Jan!

Ik heb net effe gekeken. Het betreft de AN-E

speakers. Deze zijn veel groter (en lelijker nog) en hebben ook geen frontje.

En geloof me,een AudioNote zonder front... eek.gif brrr

Aangezien deze speaker ook veel duurder is dan de AX-two die ik nu in huis heb,denk ik dat uiteindelijk duurder uit ben.

De (voor AudioNote begrippen) relatief kleine AX-two kost 630,- euro per paar.

(in 6 verschillende houtsoorten)

O,ja...'t eten was heerlijk gisteravond.

(Op een 'piratenschip' met piratenbemanning en later nog 'n goede band erbij,erg leuk)

Ruud, je hebt gelijk! Ik denk dat ik dat ook maar voor die dure kabel ga. Steeds weer dat geexperimenteer en gesleep met kabels terwijl je al weet welke kabel fantastisch klinkt... :)

Groeten,

ALco cool.gif

Hai Alco,

Je wil toch niet zeggen dat je probleem opgelost is als je een vloerkleed op je laminaat legt? Ik heb op mijn parket een wollen kleed met een goed ondertapijt. Goed voor de akoustiek en zeer fraai.

Je kan kleden ook in zoveel designs krijgen. Ik zou zeggen - ga niet een of andere kromme speaker kopen om een probleem op te lossen wat er in feite niet is.

Kimber 4 TC kan ik je aanraden. Open karakter, neutraal en "zet niet aan op de bas". De PBJ interlink heeft hetzelfde karakter. Voor de rest spuuglelijk om te zien.

Die Rinsma heb ik wel eens van gehoord. Is dat de importeur van Sonneteer? Kennelijk een platenspeler fan. Wat heeft hij aan draaitafels?

Hallo Carl,

Je wil toch niet zeggen dat je probleem opgelost is als je een vloerkleed op je laminaat legt?

Nee, klopt! Heb ik ook niet beweerd. Vanaf de eerste dag dat m'n laminaatvloer er lag,had ik er al een kleed op liggen.

(voornamelijk om de looks)

Scheelt wel,maar zal 'n akoestiekprobleem niet (100%) oplossen.

Vanmorgen heb ik Kimber 4PR uit kunnen testen. Jemig, wat een verschil t.o.v die Transparent "Wave".

Veel opener,gedetaileerder en minder wollig in 't laag. Dit kwam heeel dicht in de buurt van de AudioNote!

Ik ga binnenkort nog 'n setje Kimber kabel proberen. Dat is een nieuwe (witte)Kimber kabel van slechts 8,50,- p.m. die volgens zeggen,niet minder klinkt dan die duurdere blauw/zwarte kabel.

Maar hoe dan ook,wat voor kabel en stands er nog aan/onder komen... de winaar is nu bekend!

De AudioNote AX-two is the lucky winner!

(als je 't frontje verwijdert en de leijke papieren(!) woofer ziet,en even op de dunne kasten klopt,dan denk je:"Nou,dit kan niet klinken,maar schijn bedriegt"

Zo, eindelijk rust in de keet. Nu alleen nog de SF's en de Cyrus kwijt raken en weer lekker muziek kopen/luisteren :D

Bedankt voor alle info en tips,Y'all

Groeten,