Jump to content

Knosti vervangen

Buizerd
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, Buizerd said:

Dat is interessant.

Gaat het volledige flesje 200 ml bij de jerrycan van 5 liter water?

Hoe wordt het gemengd?

Ik ben van de simpele aanpak en heb gewoon het flesje in de jerrycan er bij geschonken. Misschien dat een andere gebruiker een betere aanpak heeft. Dan verneem ik het graag. 🙂

Cock reageert dat als je bezig bent een grote collectie in één keer aan het schoonmaken bent dat het handig is om de 5 liter meteen aan te maken. Maar je kunt ook 1 liter in een literfles doen en deze aanlengen met 200ml:5=40 ml schoonmaakmiddel Gravity Blue Moon. 

Ik zie dat de prijzen van Audiotop wellicht stijgen gelet op prijzen die ik elders zie. Ik heb dus nog een liter besteld alsmede twee liter Quality Service van Tonar. Voorwas

en hoofdwas geregeld. Ik kan de komende tien jaar vooruit. 

Opbrengen op de plaat doe ik met een pipet. Ik kan daarmee heel goed doseren direct vanuit de fles.

3 hours ago, Tubejack said:

Hoeveel platen ga je wel niet schoonmaken?:o  En hoevaak ververs je het water in je Knosti ?

Goede vragen. Ik hield dat schoonmaken met de Knosti eigenlijk maar 1 of 2 runs vol dus 10 of 15 platen of zo. Sindskort ben ik verwend met een automaat van Clearadio tweedehands gekocht. Verbruikt ook stevig, maar je houdt het langer vol en het is (sneller) droog. 

1 hour ago, Ivan10 said:

Goede vragen. Ik hield dat schoonmaken met de Knosti eigenlijk maar 1 of 2 runs vol dus 10 of 15 platen of zo. Sindskort ben ik verwend met een automaat van Clearadio tweedehands gekocht. Verbruikt ook stevig, maar je houdt het langer vol en het is (sneller) droog. 

Wat een luxe @Ivan10 :) welk model gebruik je? 

10 hours ago, Ivan10 said:

Ja, alcohol is slecht voor vinyl heb ik van Cock geleerd.  Op het moment heb ik zijn courante oplossing staan: Alphacool water 17349 aangelengd met Gravity Blue Moon schoonmaakmiddel. Maakt erg mooi schoon. 

Hoe die daar nu weer opkomt ? (Haha). Kom jij nog zaterdag bij Marco - zou leuk zijn om je weer eens te zien.

9 hours ago, Mediator said:

Ik zie dat de prijzen van Audiotop wellicht stijgen gelet op prijzen die ik elders zie. Ik heb dus nog een liter besteld alsmede twee liter Quality Service van Tonar. Voorwas

en hoofdwas geregeld. Ik kan de komende tien jaar vooruit. 

Opbrengen op de plaat doe ik met een pipet. Ik kan daarmee heel goed doseren direct vanuit de fles.

Voor hoeveel LP's (schatting) reikt 1000ml Audiotop Vinyl 1? 

Ik denk dat ik de 200 elpees wel haal Fuchs. Twee keer voorwassen doe ik met ander spul. 

Meestal was ik een heleboel tegelijk en dan zijn de borstels al nat. Ik ben dan wel weer zo neurotisch dat ik een aparte verdeelborstel gebruik voor Audiotop en een aparte verdeelborstel voor in mijn geval quality service van Tonar. 

Edit: misschien toch een iets te voorzichtige schatting. Vijf milliliter per plaat is al best veel als je met een pipet doseert. Het zal wel eerder richting 250 elpees zijn. 

Edited by Mediator

14 hours ago, carl said:

Kom jij nog zaterdag bij Marco - zou leuk zijn om je weer eens te zien

Ik heb een wat drukke periode achter de rug, dus ik hou het dit weekend rustig. Het gaat wel een heel leuke dag worden zo te lezen. Dus ik wens jou en iedereen veel plezier toe.