Jump to content

Led vraag

HenkS
 Share

Recommended Posts

Ik ben doende mijn advance acoustic MAP305DA11 na te lopen.

De vorige eigenaar heeft mij verteld dat na geprobeerd te hebben de ledverlichting te repareren de versterker ineens de tikken geeft over de speakers.

Dus.... maar eens snuffelen op de printplaat die achter de meters zit, en ja hoor, een volledige kortsluiting over de pinnen van een van de led's, door tin aan de achterzijde, een weerstand gesprongen, verdere schade, een pad losgetrokken van een van de led's die men gerepareerd heeft met een draadje.

nu mijn vraag, op het schema staat een benaming van de leds die ik nergens tegen kom 3B4HW, normaal zou ik zeggen 3v 4mm High White Led, zou ik daarin gelijk kunnen hebben? 

wie heeft hier ervaring mee.

led board.jpg

Leuk verhaaltje voor zo erbij. :).....Ik had vroeger(35j>) Een zeer mooie Rover SDI VdP en ik had de pik in dat er geen verlichting in de asbak zat. Dus ik 4 groene ledjes erin geboord... achteraf bleek het niet zo handig want het draadje was te kort om de asbak leeg te gooien. :P 

Dank voor de reacties zo ver, denk toch dat het wat genuanceerder ligt zie https://www.euromaxx.nu/product/bare-wire-diode-led-lamp-3v-6v-8v-12v-14v-solus-warm-white/ daar zien we dat er veel verschillende voltages zijn in audio apparatuur.

Vandaar mijn vraag, zo ver ik op het schema zie is het voltage van het circuit 5v zie foto

we wachten even of iemand een helder idee heeft;)

schmaleds.png

Dat kan Roots, ik hoopte er alleen op dat iemand hier de genoemde led benaming wist thuis te brengen.

we gaan meten