HenkS Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari Ik ben doende mijn advance acoustic MAP305DA11 na te lopen. De vorige eigenaar heeft mij verteld dat na geprobeerd te hebben de ledverlichting te repareren de versterker ineens de tikken geeft over de speakers. Dus.... maar eens snuffelen op de printplaat die achter de meters zit, en ja hoor, een volledige kortsluiting over de pinnen van een van de led's, door tin aan de achterzijde, een weerstand gesprongen, verdere schade, een pad losgetrokken van een van de led's die men gerepareerd heeft met een draadje. nu mijn vraag, op het schema staat een benaming van de leds die ik nergens tegen kom 3B4HW, normaal zou ik zeggen 3v 4mm High White Led, zou ik daarin gelijk kunnen hebben? wie heeft hier ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari Volgens mij zijn alle Leds 3 Volt, soldeer er 1 in de kleur die je mooi vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari De kleur bepaalt vaak wel het voltage. https://junioriot.nl/led-2/ Tis tegenwoordig alleen niet meer standaard dat deze exact volgens bovenstaande tabel zijn. Wel zou je als je een andere kleur wil gaan gebruiken een extra weestand bij moeten plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 januari Report Share Posted 15 januari Leuk verhaaltje voor zo erbij. .....Ik had vroeger(35j>) Een zeer mooie Rover SDI VdP en ik had de pik in dat er geen verlichting in de asbak zat. Dus ik 4 groene ledjes erin geboord... achteraf bleek het niet zo handig want het draadje was te kort om de asbak leeg te gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenkS Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari Dank voor de reacties zo ver, denk toch dat het wat genuanceerder ligt zie https://www.euromaxx.nu/product/bare-wire-diode-led-lamp-3v-6v-8v-12v-14v-solus-warm-white/ daar zien we dat er veel verschillende voltages zijn in audio apparatuur. Vandaar mijn vraag, zo ver ik op het schema zie is het voltage van het circuit 5v zie foto we wachten even of iemand een helder idee heeft;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari Dus het moet 5 Volt of lager zijn...Dan vallen 6, 8, 12 en 14 Volt al af. Je zou ook even de spanning na de weerstand kunnen meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenkS Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari Dat kan Roots, ik hoopte er alleen op dat iemand hier de genoemde led benaming wist thuis te brengen. we gaan meten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari Wij zijn eigenlijk heel ouderwets al heh...Tegenwoordig kan je met een app op je phone de ambiance al regelen van de verlichting.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenkS Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari mja, wie kent de dos commando's nog. dir, ping, arp, tracert, netstat. naja ouwe meuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts