Jongensdroom Posted 20 januari Report Share Posted 20 januari Na een leuke zoektocht in de wijk, uiteindelijk Solosound gevonden. Het was een kleinschalig evenement, maar toch leuk en leerzaam. Eerst maar eens naar een grote Solosound met ingebouwde Vifa-woofer geluisterd. Met alle respect voor de organiserende partij, ik hoef ze niet. Althans, zoals ze daar klonken. De natuurlijkheid, van door mij gekende instrumenten, kon ik er niet uit gewaar worden. En dan zo'n woofer erbij, daar wordt je ook niet vrolijker van. Roomcorrectie is helemaal een drama. Daar werd het alleen maar slechter van. Maar, misschien lag het allemaal ergens anders aan. Ik heb geen idee. Twinstatic vertegenwoordigde het merk Final, met een drietal modellen. Het kleinste model(met woofer) klonk klein. Het middelste model klonk wat groter. De grootste, inderdaad, weer wat groter. En nog wel iets meer dan dat. Er zat geen woofer, subwoofer, gewone woofer, of hoe je zo'n ding ook noemen moet, in. Ja en dan krijg je een natuurlijk verloop van mid naar laag. Tenminste als je door de dreun van de matige ruimte heen kon luisteren. Ik schat in, dat dit een behoorlijk goede luidspreker is. Dat mag ook wel voor 13.000 euro, maar soms zeggen de prijzen niet alles. Zomaar, leek het, stond er ergens in een ruimte een paartje Audiostatic 300 te spelen. Diana Krall wist van geen ophouden. Ze stonden wel erg dicht tegen de muur. Erg aangenaam hoog en midden. De bassist bleek thuisgebleven. Een deel van de dag doorgebracht met Hans van D-audio. Hans weet echt wel waar hij het over heeft. Een zeer ervaren luisteraar die zelf instrumenten bespeelt. Hij en zijn collega, blijven maar zoeken naar verbeteringen en dat lukt ze ook steeds. Als ik een paar briefjes van 10.000 had liggen, mochten ze bij mij komen. Ik heb geen aandelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari Report Share Posted 20 januari Volgens mij is Hans van D-Audio zanger in een bigband. Of hij ook instrumenten bespeelt, weet ik niet. Ik heb een Cd van hem als zanger. En van die technische kwaliteiten heb ik ooit nog mogen profiteren bij het filteren van mijn speakers. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari Author Report Share Posted 21 januari Vandaag nog iemand in Huizen geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 januari Report Share Posted 21 januari Leuk! Dank voor het verslag, Jongensdroom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 januari Report Share Posted 21 januari Nee was niet verder gekomen dan Baarn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari Author Report Share Posted 21 januari On 20-1-2024 at 18:57, leobus said: Volgens mij is Hans van D-Audio zanger in een bigband. Of hij ook instrumenten bespeelt, weet ik niet. Ik heb een Cd van hem als zanger. En van die technische kwaliteiten heb ik ooit nog mogen profiteren bij het filteren van mijn speakers. groet, Leobus Zanger en trompettist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari Author Report Share Posted 21 januari 4 hours ago, Ivan10 said: Leuk! Dank voor het verslag, Jongensdroom. Graag gedaan, mijn beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari Dank voor de moeite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts