Edje2 Posted 6 maart Report Share Posted 6 maart 14 hours ago, Hans van Liempd said: Dit was het inderdaad. Maar op een heel andere plaats dan verwacht. Kennelijk maakt BubbleUPnP voor elk afspeelapparaat nieuwe instellingen (wist ik niet). In BubbleUPnP zit een knopje waarmee je FFmpeg kunt uitschakelen. Dat is een converteerprogramma wat formaten en audio-eigenschappen op een apparaat kan aanpassen. Daar zit ook "gain" in. Normaliter staat FFmpeg hier altijd uit. In de TuneBrowser renderer is dat knopje niet aanwezig, dus dat kan daar ook niks uitrichten. Dat roze ruis wél goed ging heeft waarschijnlijk met het formaat te maken wat in het ene formaat wel goed gaat en in het andere niet. Maar opgelost dus. bedankt voor het meedenken. Goed gevonden Hans, erg frustrerend dit soort zaken. Heel eerlijk is dat voor mij de reden dat ik met een dedicated streaming platform speel, dan heb je er geen last van. Nog liever draai ik platen, ware het niet dat mijn streamer op het moment beter klinkt dan mijn platenspeler tot mijn grote frustratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart Author Report Share Posted 6 maart 15 hours ago, kappa7 said: Je kunt die ene USB kabel toch wel overprikken van de en naar de andere pc? Lijkt me een eerlijker vergelijk dan een andere interface gebruiken. Juist daar zitten namelijk de verschillen en in de computers onderling met de zelfde software en instellingen eigenlijk niet. Dat is niet te doen. Dan moeten zowel de streamers als de dac opnieuw opgestart worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart Author Report Share Posted 6 maart 14 hours ago, thingman said: De traagheid van de meter: hij heeft toch peak-hold? Deze niet. Er zit een LCD schermpje op waar wat getallen heen en weer flitsen. Bij muziek gespeeld via de streamer met mooie voeding flitst dat sneller als bij de andere. Dat zegt ook al wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 maart Report Share Posted 6 maart 5 minutes ago, Hans van Liempd said: Deze niet. Er zit een LCD schermpje op waar wat getallen heen en weer flitsen. Bij muziek gespeeld via de streamer met mooie voeding flitst dat sneller als bij de andere. Dat zegt ook al wat. Ja, dat snap ik. Toch bijzonder dat jij dat, met al jouw meetervaring, niet op voorhand realiseerde. Maar goed, tis opgelost en dat is het belangrijkste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart Author Report Share Posted 6 maart 13 hours ago, kappa7 said: Daar lijkt het zeker op, een eerlijk vergelijk zou met de zelfde interface zijn. Maar zoals gezegd is het geen wedstrijd. Bovendien is het de vraag of het via USB beter klinkt dan met Toslink. Via Toslink pakt het met de simpele streamer helemaal nog niet zo slecht uit. Ik denk dat de Toslink aansluiting in de Teac van een andere kwaliteit is dan die in de streamer. Het Asrock moederbordje is overigens wél voor audio geoptimaliseerd (Elna audiocaps en zo). USB kabel tussen de streamer en Dac heeft trouwens een batterijvoeding om die van de streamer te onderbreken. Bij omschakelen zou je dan ook die kabel moeten gebruiken. En die is aan de korte kant. We willen laten zien én horen hoe de streamer mét voeding is opgebouwd en klinkt. We zouden ook met de ingebouwde streamer van de Teac kunnen vergelijken. Dit is dezelfde als in de Esoteric (€ 13000,-) zit. Maar dan laat je helemaal niet horen wat een lineaire voeding brengt. In de Teac zit namelijk ook een lineaire voeding. Met vier trafo's zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart Author Report Share Posted 6 maart 6 minutes ago, thingman said: Ja, dat snap ik. Toch bijzonder dat jij dat, met al jouw meetervaring, niet op voorhand realiseerde. Maar goed, tis opgelost en dat is het belangrijkste! Je moet eerst een oorzaak vinden hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart Author Report Share Posted 6 maart 15 hours ago, Roots said: Voor jou is het echt een wedstrijdje Hans...Je hebt toch ook maar één USB nodig en één Toslink om de strijd aan te gaan. Je wil gewoon aantonen dat een Array lineaire voeding beter is....Nou dat win je wel van een laptopje. Geen wedstrijd, omdat er geen tegenpartij is. De andere streamer heb ik ook zelf gebouwd. Array heeft met deze streamer dus helemaal niks van doen. Chris is al 20 jaar geleden met Array gestopt. Willem runt dat nu alleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 maart Report Share Posted 6 maart Ik pest je ook maar een beetje Hans Eerder beweerde je dat i2S superieur was ten op zichte van usb en toslink....En nu wil je gaan bewijzen dat er wel verschil daartussen zit....Zonder I2S...Want je wil gaan bewijzen dat jou lineaire voeding beter is dan een geschakelde..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 6 maart Report Share Posted 6 maart Geef mij maar i2S…. Klinkt zoveel mooier als USB of SPDIFF. En met vaak relatief betaalbare kabel…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart Author Report Share Posted 6 maart I2s is ook superieur. Maar het hangt ook van de implementatie van de andere principen af. Maar hoger dan 192 kHz lukt met SPdif nooit. Wanneer het signaal in de DAC echt opnieuw wordt opgebouwd wordt het middel onbelangrijk. Mijn DAC heeft geen i2s. Maar USB is wel heel mooi geïmplementeerd. Het gaat mij benieuwen hoe veel mensen het verschil tussen de twee streamers gaat horen. Met 40 man in een ruimte die we nauwelijks kennen op een set die alleen ik goed ken op geleende luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 maart Report Share Posted 6 maart Ik zou Bruno Putzeys zijn mening wel eens willen horen over dat....Kan jij dat regelen Guido? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 maart Report Share Posted 6 maart (edited) Edited 7 maart by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts