carl Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Ik ben de laatste spullen uit het huis van mijn broer aan het halen waaronder allerlei voedingen van Marklin treinen e.d. Is daar nog iets in het kader van hifi mee te doen? Mijn broers huis wordt maandag overgedragen via de notaris. Dan heb ik weer alle tijd voor audiofilie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Op Marktplaats zetten. Er is veel interesse in modeltreinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 maart Author Report Share Posted 15 maart 1 wordt in ieder geval decoratie in mijn audioruimte Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Zo'n "voeding" is toch gewoon een regeltrafo? Zo ver ik weet gebruikt Märklin AC voor de aandrijving. Dan heb je aan die trafo's op zich niet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart De waarde wordt sterk bepaald door de actualiteit van de spullen. Een central station met doos gaat bijna voor de nieuwprijs van 800€. Oudere trafo's zijn vrijwel niets waard net als M-rails. Ik heb een paar weken geleden alles verkocht (modern en in doos) voor een paar duizend €. Binnen 1 dag alles in 1 keer weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Een beetje mis ik het wel. De electronica rondom het automatiseren is echt wel leuk en helemaal niet eenvoudig. De grootste problemen zijn echter voldoende ruimte en voldoende financiën. De hobby is vrijwel even duur als hifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 maart Author Report Share Posted 15 maart 2 hours ago, Kraus vonBentinck said: De waarde wordt sterk bepaald door de actualiteit van de spullen. Een central station met doos gaat bijna voor de nieuwprijs van 800€. Oudere trafo's zijn vrijwel niets waard net als M-rails. Ik heb een paar weken geleden alles verkocht (modern en in doos) voor een paar duizend €. Binnen 1 dag alles in 1 keer weg. Bij mijn schoonzoon in Schiedam staat de oude treinrails met de treinen nog Eric. Dat is allemaal spul uit de jaren 60. Nog voor de oorlog zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Er zijn best veel mensen die nog treinen hebben staan uit hun jeugd. Het mooie van Märklin is dat heel vaak ook oude spullen nog te moderniseren zijn. Rollend materieel kan voorzien worden van betere koppelingen en locomotiefjes zijn, mits van metalen behuizing, meestal nog de moeite waard om te digitaliseren. Oude locs kunnen niet rijden op een moderne baan. Sommige modellen, bijv. de populaire krokodil, blijven decennia lang ongewijzigd maar worden wel opnieuw uitgebracht in digitale uitvoering met een scala aan geluiden en verlichting. In Schiedam zit Schiepoor. Bijna allemaal oudere mannetjes die makkelijk 400 a 500 artikelnummers uit het hoofd kennen. Bijna alles van Märklin is nog te gebruiken muv de trafo's en de M-rails. Op de foto zie je K-rails (voor de echte hobbyisten ) maar nog nieuwer zijn de C-rails ( voor de luie hobbyisten ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart In het centrum van Tilburg zit een winkel met bijna allemaal spullen uit vervlogen tijden waaronder heel veel treinen en toebehoren, ik mag het graag zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Ik heb vroeger een M-rails gehad met zo'n blauwe trafo. Als je die helemaal linksom draaide zei die uuuh, n dan ging die achteruit. Ik had liever een racebaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 maart Author Report Share Posted 15 maart 4 hours ago, Kraus vonBentinck said: Er zijn best veel mensen die nog treinen hebben staan uit hun jeugd. Het mooie van Märklin is dat heel vaak ook oude spullen nog te moderniseren zijn. Rollend materieel kan voorzien worden van betere koppelingen en locomotiefjes zijn, mits van metalen behuizing, meestal nog de moeite waard om te digitaliseren. Oude locs kunnen niet rijden op een moderne baan. Sommige modellen, bijv. de populaire krokodil, blijven decennia lang ongewijzigd maar worden wel opnieuw uitgebracht in digitale uitvoering met een scala aan geluiden en verlichting. In Schiedam zit Schiepoor. Bijna allemaal oudere mannetjes die makkelijk 400 a 500 artikelnummers uit het hoofd kennen. Bijna alles van Märklin is nog te gebruiken muv de trafo's en de M-rails. Op de foto zie je K-rails (voor de echte hobbyisten ) maar nog nieuwer zijn de C-rails ( voor de luie hobbyisten ) Ik zal het doorgeven Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts