Jeroen Posted 15 april 2002 Report Share Posted 15 april 2002 Al een tijdje denk ik na over het nut van een snaargedreven CD loopwerk. Dit schijnt de ultieme manier te zijn om de CD aan te drijven. Mij komt het een beetje over alsof merken hiermee proberen de verstokte analoogliefhebber een duur loopwerk aan te smeren. Ik kan mij niet voorstellen dat snaaraandrijving een bijzonder effect heeft op de weergave van de CD vanwege de heel andere aftasting en formaat van de CD tov LP. Zelf heb ik nooit verschillen beluisterd aangezien ik niet de nodige pecunia's bezit om zoiets aan te schaffen, ik wil een dealer dan ook niet opzadelen met mijn nieuwsgierigheid. Zijn er mensen die wel eens een goed normaal aangedreven loopwerk en een snaargedreven loopwerk op dezelfe D/A converter hebben beluisterd? Wat was het effect? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 15 april 2002 Report Share Posted 15 april 2002 Zijn er mensen die wel eens een goed normaal aangedreven loopwerk en een snaargedreven loopwerk op dezelfe D/A converter hebben beluisterd? Wat was het effect? Ik heb ooit een CEC TL-51Z gehad (nou ja, gehad, eigenlijk ligt ie hier nog stof te happen). De snaar scheelt in de hoogfrequent energie van je servo naar de spindel en werkt zo als een laagdoorlaatfilter. Het effect is duidelijk hoorbaar: rustiger geluid. Het is een van de beste 'realtime' loopwerken die ik ken. Toch vond ik de pioneer stable platter beter. Ook behoorlijk trillingsvrije uitlezing, gescheiden servo- en audiocircuits, dat helpt net zo goed. En de top blijkt nu toch overtroffen, sinds kort draai ik met een speler die alle data vooruit leest en ook herleest. De loopwerkinvloeden worden zo nog effectiever onderdrukt (sony 900v). Heeft helaas mijn pioneer met pensioen gestuurd... Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 15 april 2002 Author Report Share Posted 15 april 2002 Dank je voor je snelle en goed onderbouwde reactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts