Jump to content

Thorens td 160 loopt soms verkeerde kant op

Josk
 Share

Recommended Posts

3 minutes ago, Roots said:

Is zo Carl...Dat je dan tegenover hem zit en je niet eens meer herkent*  Je eigen broer! 

Mijn broer is vasculair dement Roots. Dat is net als een computer waar onderdelen niet goed van werken. Hij erkent echt iedereen en weet zeer goed dat zijn hersens niet werken. Ik vroeg hem laatst of hij nog aan vroeger dacht. Heel veel en hij noemde voorbeelden. Ondertussen wist hij niet meer dat mijn zus de dag ervoor geweest was. Heel wreed.

Wreed is dat.."Het valt dan nog wel mee" Ik heb een tante gehad, zus van mijn moeder. Die herkende haar eigen kinderen niet meer, iets van 15 jaar lang. Ze leek heel gelukkig en glimlachte zo nu en dan.

Maar volgens Fuchs ben ik dement en hij rijd niet in een Fiat Panda.

43 minutes ago, Roots said:

Josk heeft goed advies gehad ;) Zou mij verbazen dat hij de uitkomst laat weten.

Zeer goede tips gehad allen bedankt hiervoor. Ik laat zeker horen hoe het afloopt

8 hours ago, Roots said:

Ik heb een tante gehad, zus van mijn moeder. Die herkende haar eigen kinderen niet meer, iets van 15 jaar lang. Ze leek heel gelukkig en glimlachte zo nu en dan.

Dat is niet vasculair dement Roots. Mijn broer heeft veel Tia’s gehad die uiteindelijk zijn hersens zwaar beschadigden. 

Just now, Hans van Liempd said:

Wen er maar aan hier.... Heel erg moeilijk om ontopic te blijven.

Heb je nog iets ondernomen?

Ik heb een berichtje gestuurd na Roel

29 minutes ago, Roots said:

THORENS TD 160 Motor, aufgearbeitet und revidiert in Nordrhein-Westfalen - Borchen | Weitere Audio & Hifi Komponenten gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen

De motor is door HANZE Hifi uitgebreid gereviseerd en verbeterd. Hij is nog nooit gebruikt, dus hij is absoluut zo goed als nieuw!

Dank je wel voor de tip, wil niet teveel uitgeven. 

Dan zou ik het gewoon zo laten eerst een slinger de goede kant op geven en dan pas aanzetten.

Die Thorens motoren vragen ze flink veel geld voor...En als je ze al vind zijn 2 op de 3 totaal versleten.

Ik heb vanmiddag er wat tijd in gestoken, en eigenlijk denk ik niet dat er een spoel defect is maar eerder een aanloopcondensator die schuift de fasen van de spoelen in de goede richting. :) 

Hij draait soms goed misschien laat ik het wel zo . Als die verkeerd draait een paar x op 0 zetten totdat die goed draait valt mee te leven. Ik wacht nog wel even het berichtje af.

Als het meevalt dan laat ik het nog maken.

3 hours ago, Roots said:

….. maar eerder een aanloopcondensator die schuift de fasen van de spoelen in de goede richting. :) 

Dat is het verhaal wat ik altijd gehoord heb. Aanpak zal niet veel kosten.

We gaan er waarschijnlijk niet achter komen wat het probleem is aangezien Josk hiermee blijft draaien zoals het is. Die condensatortjes heb ik nog niet kapot zien gaan, maar alles kan stuk natuurlijk. 

1 minute ago, Edje2 said:

We gaan er waarschijnlijk niet achter komen wat het probleem is aangezien Josk hiermee blijft draaien zoals het is. Die condensatortjes heb ik nog niet kapot zien gaan, maar alles kan stuk natuurlijk. 

Mocht ik bericht krijgen en het valt mee dan laat ik hem zeker maken